مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 16 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 16 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 16 آوریل: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

می‌توان ادعا کرد که شاخص دلار (DXY) در پایان ماه مارس اصلاح مهمی تا سطح 93.44 داشت و در حال حاضر در مسیر حرکت به کف امسال یعنی محدوده 89.21 است. البته برای این حرکت اروپا باید نقش خودش را در داستان بهبود جهانی به خوبی بازی کند.

دلار آمریکا: هیجانات پیرامون اوراق قرضه در حال محو شدن است ؟

یکی از مهم‌ترین ریسک‌ها در بازارهای مالی برای بهبودی اقتصادی در سال 2021، هیجانات اوراق قرضه یا افزایش نامنظم بازدهی اوراق قرضه آمریکا هستند. به همین دلیل کاهش بازدهی اوراق قرضه در این هفته علی‌رغم این که داده‌های شاخص بهای مصرف کننده (CPI) و خرده فروشی (Retail Sales) آمریکا بهتر از پیش‌بینی‌ها اعلام شدند، تعجب آور بود.

این واقعیت که بازده اوراق قرضه وارد بازار دو طرفه‌ای شدند، نشان می‌دهد که ریسک‌‌های مربوط به بازده کاهش یافتند و این امر به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازارهای نوظهور (Emerging Market) شوند. در بازارهای نوظهور ارزهای کالا محور (Commodity Currencies) مثل پزو مکزیک (MXN) و رند آفریقای جنوبی (ZAR) در حال حاضر بیشتر مورد تقاضا قرار گرفته‌اند.

همچنین کامودیتی‌ها مثل مس در بورس فلزات لندن (LME) در حال حاضر حوالی 9200 دلار معامله می‌شود، که نشان می‌دهد بهبودی در حال شکل گرفتن است. داده‌ها از جریانات پولی به پرتفوها نیز نشان می‌دهند که سرمایه‌ها به بازار سهام شمال آسیا بازگشتند که می‌تواند موجب بهبودی ارز یوان چین (CNY) و وون کره جنوبی (KRW) شود.

همانطور که گفتیم برای این که شاخص دلار به سمت 89.21 حرکت کند، اروپا نقش مهمی را باید ایفا کند. پیشرفت در زمینه واکسیناسیون، تصویب بودجه بهبودی (Recovery) اتحادیه اروپا و دیگر موضوعات نقش مهمی در داستان بهبود جهانی دارند. امروز نیز انتظار داریم شاخص تمایلات مصرف کننده در آمریکا (US Consumer Sentiment) خوب اعلام شود. همچنین نظرسنجی در مورد انتظارات تورمی 5 تا 10 ساله نیز در کانون توجهات است. انتظارات تورمی برای این نظرسنجی حوالی 2.8% هستند. شاخص دلار امروز می‌تواند بین 91.5 و 92 نوسان داشته باشد.

یورو: نشست کشور های عضو ناحیه یورو در کانون توجهات

وزرای دارایی ناحیه یورو امروز نشستی دارند و در مورد بودجه بهبود ناحیه یورو گفتگویی خواهند داشت.

در حال حاضر این بودجه در دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان با مشکل مواجه شده و هنوز مشخص نیست چه زمانی این مشکلات حل خواند شد. انتظار می‌رود در اوایل فصل سوم این بودجه تصویب شود. طبق گفته مقامات فرانسوی هر گونه تاخیری در مسیر تصویب این بودجه می‌تواند فاجعه به بار آورد. اما خبر خوب از اتحادیه اروپا این است که در 10 روز اخیر میانگین هفتگی توزیع واکسن افزایش یافته و آمار مبتلایان جدید نیز به ثبات رسیده است.

آرامش در بازار اوراق آمریکا، می‌تواند موضع سرمایه‌ گذاران را برای بهبود اقتصادی ناحیه یورو در اواخر فصل دوم تقویت کند. پیش‌بینی می‌شود جفت ارز EURUSD اگر پولبکی (Pullback) داشته باشد این پولبک تا حوالی 1.880 تا 1.90 محدود باشد. حرکت این جفت ارز به بالای محدوده 1.20 می‌تواند تقاضا برای ارزهای اروپای مرکزی و شرقی مثل کرونای چک را افزایش دهد.

پوند انگلیس: رو به تضعیف

سرمایه گذاران تمایلی برای خرید پوند انگلیس (GBP) ندارند. احتمالا سرمایه گذاران قبل از انتخابات پارلمان اسکاتلند که در 6 می برگذار می‌شود، تمایل دارند جوانب احتیاط را رعایت کنند. به نظر می‌رسد جفت ارز EURGBP به سمت محدوده کلیدی 0.8730 در حال حرکت است.

روبل روسیه: با آرامش اخبار تحریم آمریکا را هضم می‌کند

اخبار تحریم روسیه توسط آمریکا مشخصا تاثیر منفی بر دارایی‌های روسی دارد اما به نظر می‌رسد این تاثیرات قبلا در قیمت لحاظ شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود جفت ارز USDRUB در محدوده 75 تا 80 نوسان داشته باشد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟