بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تورم 11 درصدی انگلیس

تورم 11 درصدی انگلیس

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 آبان

روز گذشته بازار سهام آمریکا رشد کرد چرا که انتشار کمتر از انتظارات شاخص قیمت تولید کننده آمریکا برای ماه اکتبر این خوش‌بینی‌ها را که بانک مرکزی آمریکا سیاست‌های انقباضی را ملایم‌تر انجام خواهد داد، افزایش داد. همچنین شاخص تولیدی نیویورک نشان داد که اقتصاد آمریکا در وضعیت خوبی قرار دارد.

خبر سقوط موشک‌های روسیه به لهستان بخشی از خوش‌بینی رشد اقتصادی تاب آور و کاهش تورم را از بین برد. با این حال تا کنون از تشدید تنش‌ها جلوگیری شده و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اعلام کرد که “بعید است” موشک‌ها از روسیه شلیک شده باشند.

نگرانی‌های ژئوپلیتیکی کوتاه مدت باقی ماندند و شاخص S&P500 در نهایت جلسه را با 0.87% رشد، کمی پایین‌تر از سطح روانی 4000 و نزدک 1.45% جهش کرد که برای اولین بار از اواسط ماه سپتامبر به میانگین متحرک 100 در تایم فریم روزانه نزدیک شد.

سهام شرکت TSMC، شرکت صنایع نیم‌رسانای تایوان، یکی از شرکت‌هایی بود که روز گذشته رشد قابل توجهی را ثبت کرد. سهام این شرکت در پی خبری که بِرکشِر هاتاوِی وارن بافت حدود 5 میلیارد دلار سهام این شرکت را خریداری کرده است، بیش از 10% رشد کرد. سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیدند که بافت تصور می‌کند فشار فروش سهام این شرکت ممکن است پس از افت تقریبا 60 درصدی از ابتدای سال، که ارزشی معادل 250 میلیارد دلار این شرکت را از بین برده، به اتنهای خود رسیده باشد.

اما این همه ماجرا نیست

اوضاع برای شرکت TSMC بهتر هم می‌شود چرا که شرکت اپل اعلام کرد آنها تراشه‌های دستگاه‌های خود را از کارخانه‌ای در آریزونا که توسط TSMC اداره خواهد شد، تامین خواهند کرد.

همچنین سهام شرکت اپل نیز روز گذشته بیش از 1% رشد کرد و به 150 دلار رسید. هر چند این به دلیل خوش‌بینی‌ها از جانب بانک مرکزی آمریکا بود.

گزارش درآمدزایی والمارت نشان از عملکرد بهتر این شرکت هم در سود هر سهم (EPS) و هم در بخش درآمد زایی فصلی نسبت به انتظارات در سه ماهه سوم را نشان داد چرا که این شرکت توانسته با موفقیت تورم را بر مشتریان خود منتقل کند. فروش این شرکت نزدیک به 9% افزایش یافته و موجودی انبارها تنها 13% در مقایسه با 25% در سه ماهه قبل رشد کرده است. همچنین والمارت، بازخرید 20 میلیارد دلاری را اعلام کرد. سهام والمارت دیروز 6.5% جهش کرد و وارد روند مثبتی شد که بین مارس 2021 و می 2022 در حال ایجاد بود.

جدیدترین اخبار از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا

دیروز نتایج انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده مشخص‌تر شد. جمهوری خواهان اکنون تنها یک کرسی با کنترل مجلس نمایندگان فاصله دارند، در حالی که دموکرات‌ها اکثریت سنا را دارند و دور دوم در 6 دسامبر برگزار خواهد شد.

این مسئله چه مفهومی خواهد داشت؟ این بدان معناست که جمهوری‌خواهان احتمالاً بسته‌های هزینه‌کرد بزرگ دموکرات‌ها را متوقف خواهند کرد و مالیات بر سود غیر منتظره (Windfall Tax) بایدن که شرکت‌های نفت و گاز را هدف قرار می‌دهد، هرگز انجام نخواهند شد.

رشد نفت در پی نگرانی‌های ژئوپلیتیکی و کاهش ذخایر آمریکا

نفت خام آمریکا به دلیل نگرانی‌های ژئوپلیتیکی پس از حمله به لهستان و کاهش بیش از 5 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش یافت. داده‌های رسمی EIA امروز منتشر خواهند شد و انتظار می‌رود افت 2 میلیون بشکه‌ای را نشان دهد.

افت دلار

در بازار فارکس، دلار پس از افت داد‌ه PPI و انتشار خوب شاخص تولیدی نیویورک که انتظارات داویش از بانک مرکزی آمریکا را افزایش دادند، کاهش یافت.

جفت ارز EURUSD به دلیل ضعف دلار، موقتا بالاتر از میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه در نزدیکی 1.0420 معامله می‌شود. همچنین انتشار بهتر از انتظارات شاخص ارزیابی انتظارات اقتصادی آلمان منجر به بهبود بیشتر یورو شد.

در انگلیس، جفت ارز GBPUSD برای اولین بار از فصل تابستان به محدوده 1.20 رسید. داده تورمی انگلیس نشان داد که تورم این کشور در ارزیابی سالانه ماه اکتبر به 11.1 رسیده در حالی که انتظارات برای آن 10.7% بودند. این مسئله در کنار رشد دستمزد که با سریع‌ترین سرعت در بیش از یک سال گذشته افزایش یافتند، انتظارات هاوکیش بانک مرکزی انگلستان (BoE) را احیا کردند، اما بانک مرکزی انگلیس اصرار دارد که به دلیل شرایط نامناسب اقتصاد کلان، افزایش نرخ‌ها به اندازه فدرال رزرو تهاجمی نخواهد بود.

ریشی سوناک این پنجشنبه بودجه بریتانیا را اعلام خواهد کرد و ممکن است نیاز باشد بریتانیایی‌ها را به شدت تحت فشار قرار دهد تا شکاف بودجه را پر کند. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، بریتانیا برای تامین بودجه خود به ۱۸۵ میلیارد پوند نیاز دارد.

اما از آنجایی که کاهش مالیات لیز تراس نتیجه معکوس داشت، ریشی سوناک در اعلام مالیات‌های بالاتر، از جمله مالیات‌های بادآورده (مالیات بر سود غیر منتظره) شرکت‌های انرژی، نسبتا راحت خواهد بود.

امروز شاخص خرده فروشی آمریکا، شاخص قیمت مصرف کننده کانادا، گزارش سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس، شهادت اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، سخنرانی لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، و همچنین گزارشات درآمدزایی زیمنس، سیسکو و Target، یکی دیگر از خرده فروشان آمریکایی، زیر نظر خواهند بود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟