مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تقلای دلار برای بهبودی بیشتر

تقلای دلار برای بهبودی بیشتر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 آبان

  • تقلای دلار برای بهبودی بیشتر

روز پنج‌شنبه شاخص دلار از فضای ریسک گریز بازار استفاده کرد و با کمی رشد کار خود را پایان داد. امروز در ساعات اولیه معاملاتی با بهبود فضای بازار و افت بازده اوراق خزانه داری، شاخص دلار کار سختی برای حفظ رشد خود دارد. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، امروز سخنرانی کرد. همچنین امروز فروش خانه‌های موجود آمریکا برای ماه اکتبر منتشر خواهد شد. پیش از تعطیل شدن بازار برای تعطیلات آخر هفته، فعالین بازار سخنرانی اعضای بانک‌های مرکزی را زیر نظر خواهند داشت.

روز پنج‌شنبه داده‌های آمریکا نشان داد که آمار مجوز ساخت و ساز و موارد شروع به ساخت مسکن در آمریکا به ترتیب 4.2% و 2.4% در ماه اکتبر کاهش یافتند. این مسئله تاثیرات منفی سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی آمریکا در بازار مسکن را نشان می‌دهد.

در همین حین بولارد، عضو بانک مرکزی آمریکا، بیان کرد سیاست‌های پولی به اندازه کافی محدوده کننده نیستند تا تورم را کاهش دهند. کاشکاری، دیگر عضو بانک مرکزی آمریکا، در مورد چشم انداز نرخ بهره اعلام کرد مشخص نیست که فدرال رزرو برای کاهش تورم از طریق محدود کردن تقاضا و بالا بردن هزینه‌های استقراض، چقدر باید نرخ بهره را افزایش دهد. هر چند بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا روز پنج‌شنبه 2% افزایش یافت، اما سرعت رشد خود را از دست داد و در حال حاضر در محدوده 3.75% نوسان می‌کند.

روز پنج‌شنبه جفت ارز EURUSD به محدوده 1.0300 کاهش یافت اما قبل از بسته شدن کندل روزانه بالاتر از محدوده 1.0350 قرار گرفت. این جفت ارز امروز در محدوده 1.0370 معامله می‌شود و معامله‌گران در انتظار کاتالیزور بعدی هستند.

جفت ارز GBPUSD در جلسه معاملاتی اروپا در روز پنج‌شنبه افت شدیدی داشت و به محدوده 1.1764 رسید اما سپس بازگشت قوی داشت. این جفت ارز در حال حاضر حوالی محدوده 1.1900 معامله می‌شود. جرمی هانت، وزیر خزانه داری انگلیس، بودجه پاییز را به پارلمان اعلام کرد که در آن برای پر کردن شکاف بزرگ بودجه 55 میلیارد پوند از افزایش مالیات و کاهش هزینه‌کردها نیاز است. هانت توضیح داد: بیانیه امروز ادغام 55 میلیارد پوندی را ارائه می‌دهد و بدین معنی است که تورم و نرخ‌های بهره در نهایت به طور قابل توجهی کاهش می‌یابند. امروز همچنین شاخص خرده فروشی انگلیس برای ماه اکتبر منتشر شد که رشد 0.6 درصدی را نشان داد.

امروز شاخص قیمت مصرف کننده ژاپن برای ماه اکتبر منتشر شد که از 3% در ماه سپتامبر به 3.7% افزایش یافته بود. انتظارات بازار برای این شاخص 2.7% بود. کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، در واکنش به گزارش تورمی بیان کرد: داده شاخص قیمت مصرف کننده نشان می‌دهد افزایش قیمت‌ها رشد قابل توجهی داشته است. با این حال کرودا در زمینه چشم انداز نرخ بهره بار دیگر تکرار کرد که سیاست‌های پولی تسهیلی برای حمایت از اقتصاد حفظ خواهند شد. جفت ارز USDJPY در جلسه معاملاتی آسیا افتی داشت و در حال حاضر پایین‌تر از محدوده 140 معامله می‌شود.

به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه داری، روز پنج‌شنبه طلا تقریبا 1% کاهش یافت و برای دومین روز متوالی افتی را ثبت کرد. امروز طلا بار دیگر توانست بالاتر از محدوده 1760 دلار قرار گیرد.

بیت کوین برای سومین روز متوالی در کانال کوچکی در محدوده 16000 دلار معامله می‌شود. اتریوم روز پنج‌شنبه بیش از 1% افت کرد اما امروز بالاتر از محدوده 1200 دلار قرار گرفته است.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟