بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

خوش‌بینی‌ها از تولید ناخالص ملی چین

خوش‌بینی‌ها از تولید ناخالص ملی چین

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 ژانویه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • ادامه رشد دلار
  • خوش‌بینی‌ها از تولید ناخالص ملی چین
  • اخبار واکسن در کانون توجهات

ریسک گریزی منجر به رشد دلار شد. البته داده‌های مثبت از تولید ناخالص ملی چین، کمی از این ریسک گریزی را جبران کرد. آمریکا و انگلیس سرعت واکسیناسیون را افزایش دادند. امروز در آمریکا تعطیلی رسمی است.

بعد از این که آمار خرده فروشی و مدعیان بیکاری آمریکا ضعیف‌تر از انتظارات منتشر شدند، سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های امن حرکت کردند، که این امر منجر به رشد دلار شد. در سمت دیگر سنتیمنت بازار سهام، به دلیل آمار خوب تولید ناخالص ملی (GDP) سه ماهه چهارم چین (که 6.5% اعلام شد) رو به خوش‌بینی است. دومین اقتصاد بزرگ جهان توانسته به سطح رشد اقتصادی،  قبل از شیوع همه‌گیری برسد.

جفت ارز EURUSD: حوالی 1.21 معامله می‌شود. معامله‌گران تحولات سیاسی ایتالیا را نیز زیر نظر دارند. قرار است مراسم رای اعتماد کنته نخست وزیر این کشور امروز برگذار شود. اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (CDU)، که مرکل، صدر اعظم این کشور نیز، عضو آن است، آرمین لاشت را به عنوان رهبر این حزب برای انتخابات ماه دسامبر، برگزیدند. جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنج‌شنبه برگذار خواهد شد.

جفت ارز GBPUSD: با این که سرعت واکسیناسیون در کشور انگلیس افزایش یافته، اما این جفت ارز پایین‌تر از 1.36 معامله می‌شود. تقریبا 6% جمعیت انگلیس واکسینه شده‌اند. پس از توافق برگزیت، مذاکرات بین اتحادیه اروپا و انگلیس در حوزه خدمات مالی به کندی پیش‌ می‌رود.

اتفاق بزرگ این هفته، مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، در روز چهارشنبه است. سرمایه‌گذاران اعتنایی به مشکلاتی که طرفداران ترامپ ممکن است ایجاد کنند، ندارند و بیشتر توجه‌شان بر تصمیمات جدیدی که بایدن قرار است اتخاذ کند، معطوف شده است.

بایدن نیز تلاش خواهد کرد که بسته محرک 1.9 تریلیون دلاری را به تصویب برساند. جنت یلن، نامزد وزیر خزانه‌داری، قرار است در مورد سیاست‌هایی که برای دلار اتخاذ خواهد کرد، صحبت کند.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در هفته پیش اعلام کرد که این بانک از سیاست‌های پولی همساز، استفاده خواهد کرد.

دلار کانادا در واکشن به این خبر که بایدن، ممکن است مجوز خطوط نفتی Keystone XL را باطل کند، با افت مواجه شد. جلسه بانک مرکزی کانادا در روز چهارشنبه برگذار خواهد شد.

طلا به دلیل انتظارات از تصویب بسته‌های محرک مالی و پولی بیشتر، رشد کرده و از کف قیمتی خود کمی فاصله گرفته است.

رمزارزها نیز با افت مواجه شدند. بیت‌کوین حوالی 35 هزار دلار معامله می‌شود.

بازارهای آمریکا امروز تعطیل هستند (روز مارتین لوتر کینگ در آمریکا است)، بنابراین انتظار می‌رود حجم معاملات در سشن آمریکا پایین باشد.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟