بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 فوریه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • عقب نشینی دلار، بیت‌ کوین، طلا و بازار سهام 
  • داده‌های PMI و اخبار بسته محرک مالی آمریکا در کانون توجهات

عدم قطعیت در مورد بسته محرک مالی، انتشار داده‌های ضعیف در آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه منفی شدن فضای بازار را در پی داشت. مشکل قطعی برق در تگزاس رو به بهبودی است و به همین دلیل نفت از سقف قیمتی خود کمی فاصله گرفته است. طلا و بیت کوین نیز کمی عقب نشینی کرده‌اند. داده‌های PMI آمریکا و اروپا برای ماه فوریه امروز منتشر خواهند شد.

بازار سهام در سراسر دنیا با اصلاح قیمتی مواجه شدند و از سقف قیمتی خود فاصله گرفته‌اند. یکی از دلایل این اصلاح را می‌توان افزایش بازده اوراق در آمریکا، ژاپن و دیگر کشورها دانست. آمار مدعیان بیمه بیکاری آمریکا افزایشی را نشان داد که بر سنتیمنت بازار تاثیر منفی داشت و گواه بر این بود که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

کاهش آمار مبتلایان هم نتوانست موجب خوشنودی سرمایه‌گذاران شود. با این حال بازده اوراق 10 ساله خزانه داری پایین‌تر از 1.30% قرار دارد و دلار کمی از سقف خود فاصله گرفته است.

بسته محرک مالی آمریکا: جو بایدن و جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، بار دیگر به کنگره اعلام کردند که برای تصویب بسته محرک مالی بزرگ‌تر هر چه در توان دارند باید انجام دهند. طبق گزارشاتی از واشنگتن پست (Washington Post) علاوه بر بسته محرک 1.9 تریلیون دلاری، دموکرات‌ها به دنبال تصویب بسته‌ای 3 تریلیون دلاری برای برنامه مشاغل و زیرساخت‌ها هستند.

طلا به افت خود ادامه داد و حوالی 1770 دلار معامله می‌شود. به دلیل افزایش بازده اوراق قرضه به نظر می‌رسد علاقه سرمایه‌گذاران به بیت کوین به عنوان دارایی امن بیش‌تر شده است.

جفت ارز EURUSD از محدوده 1.21 برگشتی داشته است. امروز داده‌های PMI اروپا و آمریکا منتشر می‌شوند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند شکاف بین بخش تولیدی و بخش خدماتی همچنان ادامه داشته باشند. شولز، وزیر دارایی آلمان، اذعان کرد که به دلیل اعمال قرنطینه‌ها پیش‌بینی می‌کند اقتصاد با ضعفی همراه شود در حالی که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، قبلا بیان کرده بود که امسال (2021)، “سال بهبود اقتصاد” است.

داده‌های خرده فروشی (Retail Sales) و PMI انگلیس امروز منتشر می‌شوند. جفت ارز GBPUSD فاصله چندانی با محدوده 1.40 ندارد. سخنان بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، در مورد بازگشایی اقتصاد در روز دوشنبه به شدت زیر نظر است و ممکن است امروز جزئیاتی در این مورد منتشر شود.

مشکل قطعی برق به نظر می‌رسد در تگزاس رو به بهبودی است و به همین دلیل نفت WTI کمی افت کرد و کم‌تر از 60 دلار معامله می‌شود. یکی از دلایل رشد قیمت نفت سرمای شدید در تگزاس و متوقف شدن تولیدات نفت در این ایالت بود. علاوه بر این، احتمال می‌رود عربستان سعودی در فصل بهار میزان تولیدات خود را افزایش دهد. این موضوع را می‌توان دلیل دیگری برای کاهش قیمت نفت عنوان کرد.

رمزارزها: بیت‌ کوین از سقف قیمتی کمی فاصله گرفته است اما همچنان بالاتر از 50 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز بالاتر از 1900 دلار و XRP حوالی 0.50 دلار معامله می‌شوند.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟