مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 مه

  • مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 مه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

شاخص دلار (DXY) در روند نزولی واضحی قرار دارد و به نظر نمی‌رسد بیانیه FOMC بتواند این روند را زیاد تغییر دهد. جفت ارز EURUSD همچنان از بهبود چشم‌انداز اقتصاد ناحیه یورو بهره می‌برد. در استرالیا آمار اشتغال امشب به وقت آمریکا و روز پنج‌شنبه (فردا به وقت ایران) منتشر می‌شود که احتمال می‌رود داده‌های خوبی از این کشور را شاهد باشیم و دلار استرالیا رشدی را تجربه کند.

دلار آمریکا: بیانیه FOMC احتمالا تغییری در روند نزولی اعمال نخواهد کرد

شاخص دلار حوالی کف چندین ساله خود معامله می‌شود. اوایل امسال نیز شاخص دلار به این سطح رسیده بود. چشم‌اندازها از نرخ بهره واقعی منفی فشار زیادی بر دلار وارد کرده است. به نظر می‌رسد بانک مرکزی آمریکا (بر خلاف بانک مرکزی کانادا) عجله‌ای برای واکنش به افزایش قیمت‌ها ندارد. احتمال می‌رود بهبود اقتصادی در ناحیه یورو و جهان می‌تواند در فصل تابستان به نفع ارزهای ادواری باشد. چشم‌اندازها برای دلار آمریکا روشن و دلگرم‌کننده نیستند.

انتظار می‌رود افت دلار در هفته‌ها و ماه‌های آتی ادامه داشته باشد. امروز گزارش نشست پولی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا (FOMC) منتشر می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تغییری در روند نزولی دلار نداشته باشد. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در نشست مطبوعاتی بعد از جلسه این بانک اعلام کرد “فعلا زمان مناسبی برای صحبت در مورد کاهش برنامه خرید اوراق نیست.” همچنین افزایش داده شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ماه آوریل توسط بازار به خوبی هضم شده و انتظار نمی‌رود از بیانیه امروز خبر مثبتی برای دلار منتشر شود.

یورو: شواهد حاکی از نرخ گذاری مجدد برای رشد اقتصادی ناحیه یورو هستند

ضعف دلار آمریکا و بهبود چشم‌انداز ناحیه یورو (بازگشایی تدریجی اقتصاد کشورهای این اتحادیه) موجب افزایش جفت ارز EURUSD شده است. رشد جفت ارز EURUSD برای ارزهای دیگر اتحادیه اروپا نیز مفید است. ارزهای گروه 10 (G10) و ارزهای بازارهای نوظهور (EM) اروپا در بخش‌های مختلف عملکرد خوبی داشتند. این مسئله به خصوص در فضای بازارهای نوظهور به خوبی مشهود است.

این موارد به خوبی نشان می‌دهند که داستان رشد اقتصادی ناحیه یورو مجددا در حال نرخ‌گذاری است. تغییر لحن بانک‌های مرکزی ناحیه CEE (اروپای مرکزی و شرقی) به هاوکیش (Hawkish) به این مسئله کمک بیشتری کرده است.

با توجه به تغییر لحن بانک ملی مجارستان (NBH) احتمال می‌رود فورینت مجارستان (HUF) عملکرد خوبی داشته باشد. زلوتی لهستان (PLN) با توجه به این که بیشتر اخبار بد از قبل در قیمت لحاظ شده‌اند و بانک مرکزی لهستان (NBP) لحن داویش خود را کمی کاهش داده می‌تواند کمی بهبود یابد.

پوند انگلیس: داده‌های خوب انگلیس رشد استرلینگ را به همراه خواهد داشت

پیش‌بینی می‌شود داده‌های خوب این هفته انگلیس موجب رشد بیشتر پوند شوند. آمار خوب اشتغال در روز گذشته و افزایش شاخص قیمت مصرف کننده سالانه به 1.5% می‌تواند تقاضا برای پوند را افزایش دهد و جفت ارز EURUSD و GBPUSD در کنار هم رشدی را تجربه کنند.

استرالیا: گزارش اشتغال استرالیا نقش مهمی در انتظارات بانک مرکزی استرالیا (RBA) خواهد داشت

جدا از قیمت سنگ آهن که در چند هفته اخیر تاثیر شدیدی بر دلار استرالیا داشته، تمرکز بازار بر گزارش اشتغال کشور استرالیا خواهد بود. پیش‌بینی‌ها برای آمار اشتغال حوالی 5.6% و مشابه ماه مارس هستند. اما برخی پیش‌بینی می‌کنند شاهد کاهشی در این آمار باشیم. کاهش تورم در فصل اول سال 2021  دلیل خوبی به بانک مرکزی می‌دهد که فعلا لحن داویش خود را حفظ کند.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟