بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 2 آوریل

تحلیل روزانه فارکس و بازار جهانی

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 2 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 2 آوریل: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • خوش‌بینی بازارها
  • دلار قبل از گزارش NFP تحت فشار
  • آدینه نیک

بازارها فصل دوم را با خوش‌بینی آغاز کردند. برنامه زیر ساختی بایدن، امیدها برای بهبود اقتصاد به دلیل واکسیناسیون و داده‌های خوب از آمریکا را می‌توان از جمله دلایل برای این خوش‌بینی دانست. بیشتر کشورهای دنیا به دلیل عید پاک تعطیل هستند. اما در روز آدینه نیک گزارش NFP در کانون توجهات است.

(آدینهٔ نیک یا جمعهٔ نیک یا آدینهٔ مقدس (Good Friday) روز بزرگداشت مصلوب شدن و درگذشت مسیح است)

در روز اول از فصل دوم شاخص S&P 500 توانست بالای سطح 4000 قرار گیرد. خوش‌بینی‌های بازار تاثیر منفی بر دلار آمریکا به عنوان دارایی امن داشت. سرمایه گذاران هنوز در تلاش برای هضم بسته زیرساختی 2.25 تریلیون دلاری بایدن هستند. قرار است این بسته از طریق افزایش مالیات‌ها تامین مالی شود.

جمهوری‌خواهان مخالفت خود برای افزایش مالیات‌ها را ابراز کردند و پیش‌بینی می‌شود این برنامه در کنگره دستخوش تغییراتی شود. بازده اوراق خزانه داری 10 ساله آمریکا پایین‌تر از 1.70% قرار گرفته است. طلا نیز از این فرصت استفاده کرده و کمی از افت اخیر خود را جبران کرده است.

حدود 30% از جمعیت آمریکا حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند. بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا در مسیر رسیدن به هدف واکسیناسیون افراد بالغ تا اوایل تابستان است. سرعت واکسیناسیون در اروپا نیز افزایش یافته، البته در طرف مقابل آمار مبتلایان نیز در اروپا روند صعودی خود را ادامه می‌دهد. فرانسه، ایتالیا و آلمان محدودیت‌های سخت گیرانه‌ای برای عید پاک در نظر گرفته‌اند.

شاخص PMI بخش تولیدی (گزارش موسسه ISM) آمریکا بهتر از پیش‌بینی‌ها (61.5) و 64.7 اعلام شد که بالاترین مقدار از سال 1983 است. این موضوع باعث شده که انتظارات برای بهبود گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) بیشتر شود.

پیش‌بینی‌ها در تقویم اقتصادی رشد بیش از 600 هزار واحدی برای NFP را نشان می‌دهند. برخی از تحلیل‌گران انتظار دارند این گزارش رشدی بیش از 1 میلیون داشته باشد. اما در طرف مقابل آمار مدعیان بیکاری دیروز بیش از 700 هزار نفر اعلام شد که ناامید کننده بود.

ترکیب نقدینگی کم در بازار به دلیل تعطیلات و انتظارات بالا از گزارش NFP می‌تواند منجر به حرکات شدیدی در بازاز شود.

نفت WTI بالاتر از 61 دلار معامله می‌شود. کشورهای عضو اوپک پلاس تصمیم گرفتند کاهش تولیدات را برای 1 ماه دیگر تمدید کنند. از طرفی عربستان سعودی اعلام کرد محدودیت‌ها برای کاهش تولیدات داوطلبانه خود را در ماه‌های آتی کاهش خواهد داد. امیدها برای بهبود قوی اقتصاد موجب شده نگرانی‌ها از افزایش ذخایر نفت نادیده گرفته شوند.

بیت کوین پایین‌تر از 60 هزار دلار و اتریوم حوالی 2000 دلار معامله می‌شوند.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟