بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه فارکس 2 دسامبر

تحلیل روزانه فارکس 2 دسامبر

تحلیل روزانه فارکس 2 دسامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 2 دسامبر: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • افزایش دلار پس از صحبت‌های بایدن در مورد چین
  • واکسن
  • محرک مالی
  • داده‌های مورد انتظار

افزایش دلار: پس از اینکه بایدن اعلام کرد قصد دارد تعرفه‌ها علیه چین را در ابتدای دوره ریاست جمهوری اش حفظ کند، دلار آمریکا افزایش یافت. تایید واکسن کرونا در انگلستان به حفظ روحیه ریسک‌پذیری کمک کرد. آمار مشاغل ADP، ادای سوگند پاول، مجرک‌های مالی و برگزیت مورد توجه هستند.

واکسن: انگلستان به عنوان اولین کشور غربی واکسن کرونا را تایید کرد و چراغ سبز را به فایزر داد که می‌توانند از اوایل هفته آینده توزیع واکسن را شروع کنند. این خبر روحیه بازار را تقویت کرد.

روابط چین و آمریکا: جو بایدن در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که قبل از برداشتن تعرفه‌های اعمال‌شده علیه چی،ن باید یک بررسی کامل انجام داده و با متحدان خود مشورت کند. این خبر تا حدودی بر روحیه بازار تاثیر گذاشت و به دلار اجازه داد تثبیت شود.

محرک مالی: گروهی متشکل از سناتورهای دوحزب آمریکا پیشنهاد بسته‌ای به ارزش ۹۰۸ میلیارد دلار را ارائه دادند. مشخص نیست که آیا دونالد ترامپ و دیگر سیاستمداران با این بسته موافقت می‌کنند یا خیر.

محرک پولی: جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در صحبت‌های روز گذشته خود از اشاره به گسترش طرح خرید اوراق خزانه خودداری کرد اما به ارائه حمایت‌های بیشتر متعهد شد. وی روز چهارشنبه باز هم برای شهادت حاضر می‌شود.

جفت ارز EUR/USD روز سه شنبه شاهد رالی خوبی بود و به بالاترین سطح از مه ۲۰۱۸ رسید. ترکیبی از قطعیت سیاسی، واگرایی در واکنش به محرک‌های پولی و امید به تولید واکسن باعث این رشد شده است.

شاخص مدیران خرید تولیدی ISM آمریکا با ۵۷.۵ واحد بدتر از انتظارات بود و مؤلفه اشتغال در این شاخص به زیر ۵۰ رسید که نشان دهنده انقباض در بازار کار است. گزارش اشتغال ADP امروز منتشر می‌شود و یک سرنخ دیگر از آمار اشتغال NFP که روز جمعه منتشر خواهد شد به ما می‌دهد.

مذاکرات برگزیت با قدرت ادامه دارد اما اتحادیه اروپا هنوز وارد «تونل» نشده است. (این اصطلاح به معنای مذاکرات شدید غیر علنی است که آخرین مرحله مذاکرات تلقی می‌شود) GBP/USD با امید به دستیابی به توافق از ۱.۳۴ عبور کرد.

جفت ارز AUD/USD در میان خوش‌بینی از اقتصاد استرالیا در ۰.۷۴ معامله شد. اقتصاد استرالیا در سه ماهه سوم ۳.۳ درصد رشد کرد که بهتر از پیش‌بینی‌ها بود.

طلا روز سه شنبه در میان امید به محرک سطح ۱۸۰۰ را پس گرفت.

وزاری اوپک پلاس هنوز نتوانسته‌اند در مورد کاهش تولید به توافق برسند و این امر قیمت نفت را کاهش داده است. WTI در حدود ۴۴ دلار معامله می‌شود.

دلار کانادا به دلیل کاهش قیمت نفت و آمار ناامید کننده تولید ناخالص داخلی کانادا کاهش یافته است.

رمز ارزها بسیار بی‌ثبات باقی مانده‌اند. بیت کوین پس از نزدیک شدن به سطح ۲۰ هزار دلار در روز سه شنبه دوباره به زیر ۱۹ هزار دلار کاهش یافت.

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟