مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 مه

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 مه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

در صورتجلسه FOMC اعلام شد برخی از شرکت کنندگان احساس می‌کنند کاهش خرید دارایی‌ها ممکن است در جلسات آینده بانک مطرح شود. این خبر می‌توانست موجب رشد دلار آمریکا شود اما این اتفاق رخ نداد. برخی گمان می‌کنند به دلیل این که بانک مرکزی هنوز به اهداف خود نرسیده و برای رسیدن به این اهداف تلاش می‌کند و همچنین این بانک قصد دارد در سال 2023 نرخ بهره را افزایش دهد، دلار آمریکا رشد چندانی نکرد.

دلار آمریکا: مات و مبهوت از ریزش رمزارزها

جمله کلیدی در صورت جلسه FOMC دیشب، نظر برخی شرکت‌ کنندگان در مورد احتمال مذاکره بر سر کاهش خرید اوراق بانک مرکزی در جلسات آینده بود. ممکن است این خبر برای ارزیابی واکنش فعالان بازار نسبت به کاهش برنامه خرید دارایی‌ها گفته شده باشد. در حقیقت این که با اعلام این خبر تنها شاهد فشار فروش کم‌تر از 1% در بازار ارزهای نوظهور بودیم، نشان می‌دهد سرمایه گذاران هنوز فکر نمی‌کنند بانک مرکزی قصد داشته باشد زودتر از موعد بسته‌های محرک را کاهش دهد.

همچنین برخی پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی در مورد کاهش خرید (در ماه ژوئن، ژوئیه یا سپتامبر) از قبل هشدار خواهد داد و احتمالا این کاهش سرعت خرید دارایی‌ها 3 فصل طول خواهد کشید. احتمالا افزایش نرخ بهره 3 فصل بعد از کاهش سرعت خرید دارایی‌ها انجام شود. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت نیمه اول سال 2023 شاهد اولین افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا باشیم. به نظر می‌رسد افزایش نرخ بهره در اوایل سال 2023 در حال حاضر توسط بازار در قیمت لحاظ شده است و این که انتظارات برای افزایش نرخ بهره ممکن است به تعویق افتد یا زودتر انجام شود، مسیر را برای دلار آمریکا و دارایی‌های ریسکی مشخص می‌کند. امروز رابرت کاپلان (فاقد حق رای) از فدرال رزرو در ساعت 19 به وقت ایران سخنرانی خواهد داشت. وی جز افرادی است که تمایل دارد هر چه زودتر در مورد کاهش خرید اوراق صحبت شود و سخنان وی می‌تواند موجب افزایش دلار شود.

ریزش 30% رمزارزها، بازار فارکس را متحیر کرده بود. سخنان بوستیک از بانک مرکزی آمریکا مبنی بر این که رمزارزها مشکل سیستمی برای بانک مرکزی نیستند، کمی جو بازار را آرام کرد.

پیش‌بینی می‌شود شاخص دلار امروز تا محدوده 90.60 بتواند رشد کند.

یورو: تا به الان همه چی خوب است

صحبت‌ها در رابطه با کاهش برنامه خرید دارایی توسط بانک مرکزی آمریکا تاثیر خیلی شدیدی بر جفت ارز EURUSD نداشت. می‌توان تاثیر روند عادی سازی سیاست‌های پولی (مخصوصا در کانادا و نروژ) را در بازار فارکس مشاهده کرد. به همین دلیل باید مراقب قوی شدن دلار آمریکا باشیم. بانک مرکزی آمریکا همیشه می‌تواند موجب نوسانات شدید در بازار شود.

لین، از بانک مرکزی اروپا، در مورد اقتصاد اروپا و جهان صحبت خواهد کرد. وی اخیرا موضع خوش‌بینانه‌ نسبت به بهبود اقتصادی دارد. البته بعید به نظر می‌رسد که در سخنانش سرنخ‌هایی در مورد کاهش خرید اوراق بانک مرکزی اروپا به ما بدهد.

برخی هنوز متحیرند که چرا صحبت در مورد کاهش خرید اوراق توسط بانک مرکزی آمریکا موجب فشار فروش بیشتری در جفت ارز EURUSD نشده است. البته این ریسک وجود دارد که این جفت ارز اصلاحی تا محدوده 1.2110 تا 1.2120 داشته باشد.

جفت ارز EURCHF توانست محدوده 1.10 را بشکند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بتواند به محدوده 1.15 برسد.

پوند انگلیس: آرام به کار خود ادامه می‌دهد

به نظر می‌رسد فروش سهام حوزه تکنولوژی هنوز مومنتوم کافی برای تاثیر گذاشتن در بازار فارکس را ندارد. سرمایه گذاران نسبت به اقتصاد و چشم انداز کشور انگلیس خوش‌بین هستند و همین موضوع می‌تواند تقاضا برای پوند را افزایش دهد. فردا داده‌های خرده فروشی (Retail Sales) و PMI منتشر می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود جفت ارز GBPUSD امروز حوالی 1.4190 تا 1.4150 نوسان داشته باشد.

رند آفریقای جنوبی (ZAR): ممکن است بانک مرکزی آفریقای جنوبی (SARB) به سمت افزایش نرخ بهره حرکت نکند.

جلسه SARB امروز برای تعیین نرخ بهره برگزار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی نرخ بهره را همان 3.5% ثابت نگه دارد. بازار پیش‌بینی می‌کند در 6 ماه آینده شاهد 25 واحد افزایش نرخ بهره باشیم. همچنین احتمال می‌رود 6 ماه پس از افزایش نرخ بهره، بانک مرکزی مجددا 50 واحد (0.5%) نرخ بهره را افزایش دهد. پیش‌بینی می‌شود بیشتر اعضای کمیسیون سیاست‌های پولی، مثل اعضای بانک مرکزی مکزیک (Banxico)، لحن هاوکیش (Hawkish) داشته باشند. در چند ماه اخیر اعضای بانک مرکزی مکزیک با اتفاق آرا رای دادند که چرخه تسهیل مالی پایان یافته و پیش‌بینی می‌شود به زودی سیاست‌های انقباضی تصویب شوند. چشم انداز فصلی بانک مرکزی آفریقا افزایش نرخ بهره در فصل دوم و چهارم را نشان می‌دهد. بانک مرکزی عقیده دارد اقتصاد جهانی رشد خوبی خواهد داشت اما با این حال مثل دیگر همتایان بازارهای نوظهور فشارهای قیمتی شدیدی بر ZAR وجود ندارد. بدون این فشارهای قیمتی ممکن است بانک مرکزی تمایل نداشته باشد به سمت افزایش نرخ بهره قدم بردارد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟