مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 ژانویه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • بازارها خرسند از اقدامات اولیه بایدن
  • جلسه بانک مرکزی اروپا و مدعیان بیکاری در کانون توجهات

بازارها با سنتیمنت مثبت به استقبال بایدن رفتند. افزایش احتمال تصویب بسته‌های محرک مالی بیشتر، مهم‌ترین تاثیر را بر سنتمینت بازار داشت. پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز مانند بانک مرکزی ژاپن (BOJ) تغییری در نرخ بهره اعمال نکند. نرخ بیکاری در استرالیا بهتر از پیش‌بینی‌ها اعلام شد و حالا نگاه‌ها معطوف به آمار مدعیان بیکاری هفتگی است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، وارد کاخ سفید شد و لیست بلندی از فرمان‌های اجرایی را امضا کرد. این فرمان‌ها همانطور که انتظار می‌رفت شامل لغو مجوز خطوط نفتی Keystone نیز می‌شد. البته تاثیر این خبر قبلا بر دلار کانادا (loonie) اعمال شده بود. دولت جدید آمریکا اعلام کرد، تلاش می‌کند به قراردادی به ارزش 1.9 تریلیون دلار برای برنامه محرک مالی برسد که هر دو حزب موافق آن باشند.

شاخص S&P 500، توانست سقف جدیدی بزند و احتمال می‌رود امروز (پنج‌شنبه) بتواند این روند افزایشی را ادامه دهد. دلار، به عنوان دارایی امن، مخصوصا در برابر ارزهای کالا محور افت کرده است. طلا بالاخره توانست روند رنج (Range) خود را بشکند و بالاتر از 1870 دلار معامله شود.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، ممکن است در مورد نرخ تبادل بالای یورو هشدار دهد. پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تغییر ندهد و در مورد تورم پایین، خسارات ویروس به اقتصاد و چشم‌اندازها برای ادامه سال صحبت‌هایی در جلسه بانک شود.

جفت ارز GBPUSD حوالی 1.37 معامله می‌شود. آمار فوتی‌ها در انگلیس رکورد جدیدی ثبت کرد اما آمار مبتلایان رو به کاهش است.

همانطور که انتظار می‌رفت بانک مرکزی ژاپن تغییری در نرخ بهره ایجاد نکرد و فقط پیش‌بینی‌ها برای سال 2021 را کمی تغییر داد.

جفت ارز USDCAD حوالی 1.26 معامله می‌شود. بانک مرکزی کانادا پیش‌بینی‌ها از رشد اقتصادی را کمی تغییر داد و اشاراتی داشت که اگر رشد اقتصادی با سرعت بیشتری انجام شود، ممکن است برنامه خرید اوراق را محدود کند. نفت WTI حوالی 53 دلار معامله می‌شود.

استرالیا اعلام کرد که در ماه دسامبر 50 هزار شغل جدید ایجاد کرده است و آمار بیکاری بهتر از پیش‌بینی‌ها و 6.6% اعلام شد. جفت ارز AUDUSD به سمت 0.78 حرکت می‌کند.

به غیر از جلسه بانک مرکزی اروپا، آمار مدعیان بیکاری آمریکا نیز توجهات را به خود جلب کرده است. انتظار می‌رود امروز این آمار نسبت به هفته پیش بهتر اعلام شود.

رمزارزها: بیت‌کوین کمی افت کرد و حوالی 35 هزار معامله می‌شود. اتریوم نیز در حال درجا زدن است.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟