مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 آوریل

  • مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 آوریل: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) امروز در کانون توجهات است. البته انتظار می‌رود جلسه امروز سورپرایز چندانی نداشته باشد و به همین دلیل احتمالا این جلسه تاثیر کمی در بازار فارکس داشته باشد. همچنین امروز بایدن در نشست مجازی تغییرات اقلیمی سخنرانی خواهد داشت که ممکن است بر ارزهای کالامحور در بازار فارکس تاثیراتی داشته باشد. در اروپای مرکزی و شرقی پیش‌بینی می‌شود فورینت مجارستان (HUF) عملکرد ضعیفی داشته و پیش‌بینی می‌کنیم این روند ادامه داشته باشد.

دلار آمریکا: نشست تغییرات اقلیمی و تاثیرات احتمالی بر ارزهای کالا محور

امروز سخنرانی بایدن در این نشست در کانون توجهات است. این ریسک وجود دارد که اگر بایدن بیانیه مهمی ارائه دهد صادرکنندگان سوخت‌های فسیلی ممکن است صدماتی ببینند. سخنان بایدن علیه سوخت‌های فسیلی می‌تواند رشد مس و آلومنیوم را در پی داشته باشد. البته امروز جلسه بانک مرکزی اروپا مهم‌ترین رویداد است. انتظار داریم قبل از جلسه بانک مرکزی روند ساید (خنثی) را در بازار مخصوصا برای جفت ارز EURUSD شاهد باشیم.

یورو: انتظار سورپرایزی از طرف بانک مرکزی اروپا نداریم

انتظار می‌رود جلسه امروز تاثیر چندانی بر یورو نداشته باشد. بانک مرکزی اروپا در جلسه ماه مارس اعلام کرد که خریدها تحت برنامه PEPP افزایش می‌یابد. بانک مرکزی اروپا مداخله لفظی در بازار را از تابستان پارسال آغاز کرده است. پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده جفت ارز EURUSD قیمت‌های بالاتری را ببیند.

بسیاری از اخبار بد از قبل در قیمت یورو لحاظ شده‌اند و این ارز در چند ماه اخیر پایین‌تر از ارزش خود معامله می‌شد. (طبق مدل‌های ارزش مالی منصفانه کوتاه مدت ما، یورو حدودا 1.5% پایین‌تر از ارزش خود معامله می‌شد). بهبود داده‌های اقتصادی در ناحیه یورو، افزایش سرعت واکسیناسیون در اتحادیه اروپا در این فصل و عدم واکنش مثبت کافی دلار آمریکا از داده‌های خوبش همگی می‌توانند دلیلی باشند تا EURUSD تا فصل تابستان به محدوده 1.25 برسد.

پوند: ادامه‌ نشانه‌های بهبودی پوند

بعد از پایان یافتن شورت اسکوئیزی که در پوند رخ داد، اکنون سیگنال‌های از ثبات در پوند دیده می‌شود که پیش‌بینی می‌شود پوند توانسته شرایط سخت را پشت سر بگذارد. انتظار داریم در این فصل جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.40 قرار گیرد. طبق مدل‌های ارزش مالی منصفانه کوتاه مدت پیش‌بینی می‌شود جفت ارز EURGBP حوالی 0.86 قرار گیرد.

(شورت اسکوئیز به زمانی می‌گویند که قیمت در حال رشد سریع است و دارندگان پوزیشن فروش، برای محدود کردن زیان خود مجبور به خرید می‌شوند و این خریدها فشار خرید را بیشتر می‌کند و به رشد بیشتر دامن می‌زند)

فورینت مجارستان: ادامه عملکرد ضعیف

مطابق پیش‌بینی‌ها، این ماه فورینت مجارستان نسبت به دیگر ارزهای اروپای شرقی علمکرد ضعیفی داشته و انتظار داریم این روند همچنان ادامه داشه باشد. پیش‌بینی می‌شود EURHUF در دو ماه آینده به محدوده 370 برسد چرا که داده CPI ماه آوریل و می رشد 5% را نشان دادند و این موضوع می‌تواند باعث شود نرخ بهره مجارستان بیشتر منفی شود و فورینت مجارستان بیشتر تحت فشار قرار گیرد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟