مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 ژانویه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • افت بازار به دلیل افزایش نگرانی‌ها در مورد ویروس
  • نوسانات شدید بیت‌کوین
  • سخنرانی بایدن در کانون توجهات

تمدید زمان قرنطینه‌ها موجب افزایش نگرانی‌ها و افت بازارها شد. دلار به عنوانی دارایی امن کمی رشد کرد. تاخیر در برنامه واکسیناسیون و مشکلات به وجود آمده برای تصویب بسته محرک مالی در آمریکا را می‌توان از دیگر دلایل افت بازار و رشد دلار قلمداد کرد. بایدن قرار است امروز سخنرانی داشته باشد. داده‌های PMI در اروپا و آمریکا امروز منتشر می‌شود.

در روزهای گذشته بازارهای سهام رشد خوبی داشتند، اما این رشد کمی متوقف شد و حالا دلار مخصوصا در برابر ارزهای کالا محور رو به رشد است. نگرانی‌ها در مورد محدودیت سفرها در اروپا و تمدید زمان قرنطینه در انگلیس تا فصل تابستان و همچنین محدودیت‌هایی اعمال شده در هنگ‌ گنگ تاثیرات منفی بر سنتیمنت گذاشته‌اند.

بایدن، برنامه خود برای مقابله با همه‌گیری ویروس را ارائه داد. در این برنامه اشاره شده که وی تمصمیم دارد در 100 روز اول 100 میلیون نفر در آمریکا واکسینه شوند. منتقدان اذعان داشتند که این برنامه به اندازه کافی بلند پروازانه نیست. امروز قرار است بایدن در مورد برنامه‌های اقتصادیش صحبت کند. احتمالا برنامه محرک مالی 1.9 میلیارد دلاری نیز جزء صحبت‌های وی خواهد بود.

به دلیل نگرانی‌هایی که از تصویب نشدن تمام قسمت‌های برنامه محرک مالی بایدن وجود دارد، طلا کمی افت داشت. جفت ارز XAUUSD (طلا) در روز تحلیف بایدن رشد خوبی کرده بود.

بیت‌کوین به زیر 30 هزار افت کرد اما در ادامه توانست بالای این سطح تثبیت شود. در پی رشدی که بیت‌کوین در چند هفته اخیر داشته، سرمایه‌گذاران توجهشان به بازار رمزارزها بیشتر معطوف شده است.

بانک مرکزی اروپا (ECB) تغییری در سیاست‌هایش اعمال نکرد. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در مورد نرخ یورو هشدارهایی داد، که به موجب آن یورو کمی افت کرد. انتظار می‌رود داده‌های PMI ناحیه یورو در بخش تولیدی رشد و در بخش خدمات اندکی افت را نشان دهد.

جفت ارز GBPUSD که در چند روز گذشته رشد خوبی داشت، امروز به دلیل داده‌های ضعیف در بخش خرده فروشی کمی افت کرد و از محدوده 1.37 کمی فاصله گرفت. داده‌های خرده فروشی در ماه دسامبر تنها 0.3%  رشد داشتند که پیش‌بینی می‌شد این رقم 1.4% باشد. آمار مبتلایان در انگلیس رو به کاهش است و واکسیناسیون با سرعت تمام انجام می‌شود. داده‌های PMI انگلیس نیز امروز منتشر می‌شود.

خرده فروشی در استرالیا نیز نسبت به پیش‌بینی بدتر و افت 4.2% را نشان داد.  جفت ارز AUDUSD به همین دلیل کمی افت کرد.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟