بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 فوریه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • رشد بازار در پی سخنان پاول
  • افت دلار
  • توجهات معطوف به بسته محرک مالی

صحبت‌های پاول در مورد حمایت از اقتصاد موجب آرامش بازار شد و دلار و اوراق قرضه تحت فشار فروش قرار گرفتند. نوسانات شدید بیت کوین هنوز ادامه دارد. تاخیر مجددی در تحویل واکسن به اتحادیه اروپا رخ داد. جلسه امروز پاول و بسته محرک مالی آمریکا در کانون توجهات هستند.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در سخنانش مقابل کنگره اذعان کرد که چشم‌انداز اقتصادی بهتر شده اما آمریکا همچنان راه طولانی برای بهبودی کامل در پیش دارد. وی مجددا اذعان کرد که اگر تورم رشدی داشته باشد موقتی خواهد بود و بانک مرکزی ابزار مناسب برای مدیریت تورم در اختیار دارد. پاول در مورد بسته محرک بیان کرد که افزایش مخارج صرفا به افزایش تورم منجر نمی‌شود.

سخنان پاول موجب رشد بازار سهام شد. بازار سهام کار خود را ابتدا با منفی آغاز کرد اما در ادامه شاخص S&P500 بالاتر از قیمت بازگشایی بسته شد. بازدهی اوراق قرضه 10 ساله از محدوده 1.40% عقب نشینی داشت و موجب شد دلار نیز افت کند. پاول امروز مجددا سخنرانی خواهد داشت همچنین برینارد و ریچارد نیز از بانک مرکزی آمریکا امروز سخنرانی خواهند کرد.

بسته محرک مالی آمریکا: قرار است روز جمعه دموکرات‌ها  در مورد بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری رای گیری داشته باشند. این رای گیری پیشرفت خوبی در زمینه تصویب بسته قلمداد می‌شود.

بیت‌ کوین حوالی 50 هزار دلار معامله می‌شود. کتی وود (Cathie Wood) مدیر شرکت سرمایه‌گذاری آرک (Ark) اذعان کرد که ریزش بیت کوین به 46 هزار دلار یک اصلاح کاملا منطقی بود.

جفت ارز GBPUSD توانست بالای محدوده 1.42 قرار گیرد (البته در حال حاضر پایین‌تر از این محدوده معامله می‌شود). از دلایل این حرکت صعودی را می‌توان ضعیف بودن دلار و حدس و گمان‌ها در این مورد که بانک مرکزی انگلیس شاید زودتر از انتظار نرخ بهره را افزایش دهد، دانست. بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، و چند نفر از همکارانش امروز سخرانی‌هایی خواهند داشت. رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که انگلیس ممکن است زودتر از 21 ژوئن از قرنطینه خارج شود.

جفت ارز EURUSD کمی از همتایان خود عقب مانده است. از دلایل این عقب ماندگی و رشد کمتر نسبت به باقی جفت ارزها می‌توان تمدید اقدامات قرنطینه‌ای در آلمان و بیانیه شرکت AstraZeneca در مورد کاهش تعداد واکسن به اتحادیه اروپا دانست. این شرکت داروسازی قرار بوده در فصل دوم 180 میلیون دوز به اتحادیه اروپا واکسن تحویل دهد اما در این بیانیه اعلام شد که تنها 90 میلیون دوز تحویل خواهد داد.

جفت ارز NZDUSD بالاتر از 0.735 معامله می‌شود. همانطور که انتظار می‌رفت بانک مرکزی نیوزیلند تغییری در نرخ بهره اعمال نکرد. اوور، رئیس بانک مرکزی نیوزیلند، بیان کرد که اگر بخاطر اقدامات بانک مرکزی نبود در حال حاضر دلار نیوزیلند در قیمتی بالاتر معامله می‌شد.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟