بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 مهتحلیل سنتیمنت روزانه فارکس ۲۱ مه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

 

درحالی که نوسانات در کلاس‌های دارایی مانند کالاها و رمزارزها افزایش یافته است، این نوسانات به بازار فارکس، نرخ‌ها یا سهام وارد نشده است. بر روی کاغذ، بعید به نظر می‌رسد که در هفته جاری این رویه تغییری پیدا کند؛ درنتیجه احتمالا تقاضا برای دلار پایین باقی خواهد ماند.

دلار آمریکا: بی تغییر

نقاط کلیدی مورد توجه سرمایه‌گذاران نوسانات بازار رمزارزها و کالا بوده است. هر دوی این بازارها در هفته‌های اخیررشد بالایی داشتند اما پس از اظهارنظرهای مقامات چینی با موج فروش مواجه شدند. چین نگران آن است که قیمت کالاها بیش از حد افزایش پیدا کند. چندی پیش در یک مقاله عنوان شده بود افزایش قیمت کالاها می‌تواند به قدرت‌گیری یوان ختم شود. این مقاله بعدها از وبسایت اصلی China Finance حذف شد تا نشان دهد بانک خلق چین چنین اعتقادی ندارد.

با وجود اینکه نوسانات در بازار کالا و رمزارزها بالا است، اما این نوسانات نفوذ کمی به سایر طبقات دارایی داشته است. تاکنون به نظر می‌رسد نگرانی سیاست‌گذاران در مورد حباب دارایی منحصر به گزارش ثبات مالی بانک مرکزی می‌شود. با این وجود بازار به دنبال هرگونه سیاست‌گذاری در زمینه‌های کلان است. اگرچه احتمالا این موارد بر روی بازار مسکن تاثیرگذار خواهد بود.

سطح نوسانات پایین، باید به نفع دارایی‌های ریسک پذیر باشد و ما فکر می‌کنیم چرخش در بازارهای دارایی ایالات متحده، به دنبال روایت‌های تازه‌تر از بهبود در سایر نقاط جهان رخ خواهد داد. البته یک خطر اساسی برای آن، حذف محرک‌های پولی توسط بانک مرکزی است. با این وجود، فضای ضعیف برای دلار در هفته گذشته با بحث در مورد کاهش خرید اوراق روبرو شد و به نظر می‌رسد این فضا در هفته جاری نیز ادامه داشته باشد.

برای امروز، بسیاری از نقاط اروپا در تعطیلی به سر می برد. اگر جورج، بوستیک، برینارد و مستر، صحبت عجیبی نداشته باشند، انتظار داریم DXY به کف ۸۹.۶۵ بازگردد.

یورو: تثبیت شده

لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز جمعه تمام تلاش خود را به کار گرفت تا گمانه‌زنی‌ها درباره تعدیل سیاست‌های بانک مرکزی اروپا را کاهش دهد. به نظر می رسد اظهارات وی شیب رو به رشد منحنی بازده اروپا را کاهش داده و اسپرد بازده اوراق آمریکا-اروپا را نیز کم کند. این حرکت کمی به رشد EURUSD کمک می‌کند.

این هفته، هفته‌ای آرام برای داده‌های اروپایی است. فردا گزارش IFO از آلمان برای ماه مه منتشر می‌شود. به نظر می‌رسد PMI تولیدی ماه مه اروپا که روز جمعه منتشر شد کمی به گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش تورم دامن بزند. موضوعاتی مانند گلوگاه‌های زنجیره تامین، ریزپردازنده‌ها و کندشدن تقاضای چین ممکن است به این معنی باشد که EURUSD می تواند این هفته باز هم افزایش پیدا کند.

همچنین موضوع وام‌های لهستان دوباره در دستور کار قرار گرفته است. دادگاه عالی لهستان امروز اعلام کرد که ممکن است به زودی در این باره رای صادر کند. طی هفته‌های اخیر PLN عملکرد بسیار خوبی داشته است این عملکرد عمدتا به خاطر ۱) تعدیل سیاست‌ها توسط بانک مرکزی لهستان و ۲) انتظار برای تعویق تصمیم‌گیری در مورد وام‌های مسکن لهستان به آینده دور بود. اما تصمیم اخیر می‌تواند منجر به ایجاد جریان ذخیره سود در پوزیشن‌های خرید شده و کمی اصلاح را در حرکت این ارز به دنبال داشته باشد.

پوند انگلیس: در مسیر بازگشایی ژوئن

پوند انگلیس سودهای اخیر خود را به خوبی حفظ کرده است و گزارش‌ها حاکی از آن هستند که واکسن‌ها بر روی نوع هندی کرونا موثرند. این یعنی اقتصاد انگلستان همچنان در مسیر بازگشایی کامل تا ۲۱ ژوئن قرار دارد. برای امروز چهار نفر از بانک مرکزی در کمیته خزانه‌داری صحبت خواهند کرد. در مجموع بانک انگلستان در مورد بهبود اقتصادی خوش‌بین است که این موضوع می‌تواند به حمایت از پوند منجر شود.

انتظار داریم. GBPUSD  در این هفته به بالای مقاومت ۱.۴۲۳۵ حرکت کند.

یوان چین: دود دیده می‌شود…

روز جمعه گزارش مفصلی توسط یکی از اعضای بخش تحقیقات بانک خلق چین منتشر شد که توصیه می‌کرد از قدرت یوان در برابر فشار قیمت کالاها استفاده شود. اما این مقاله اکنون از وب سایت حذف شده است و بانک خلق چین نیز اعلام کرده است که به دنبال حفظ پایداری یوان است.

با این وجود این مقاله ما را مجاب کرد که رصد یوان را دوباره در دستور کار قرار دهیم. ما فکر می‌کنیم بازار اکنون نسبت به اصلاحات روزانه USDCNY حساستر خواهد شد. هرگونه نشانه از کاهش پایدار این جفت ارز می‌تواند زمینه ساز نزول بیشتر آن شود. شکسته شدن سطح ۶.۴۰ که کف سال جاری است، احتمالا روند نزولی دلار در برابر یوان را گسترش خواهد داد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟