بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 مه

تحلیل فارکس

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 26 مه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

حرکت شاخص دلار (DXY) بالای محدوده 90 به نظر می‌رسد که موقتی باشد چرا که کاهش سیاست‌های کمی (QE) بانک مرکزی آمریکا ممکن است در چند ماه آینده رخ دهد. سیگنال‌های بانک مرکزی اروپا (ECB) برای جلسه ماه ژوئن حاکی از این هستند که در این جلسه احتمالا لحن هاوکیش کم‌تری را شاهد خواهیم بود. اما پیش‌بینی می‌شود پیامدهای این موضوع بر یورو محدود باشد. ارزهای کشورهای شمال آسیا روند صعودی را ادامه می‌دهند.

دلار آمریکا: رشد شاخص دلار بالای محدوده 90 کوتاه مدت خواهد بود

شاخص دلار در چند هفته و ماه آینده باید افت بیشتری را تجربه کند. سخنان کوآرلس از فدرال رزرو در مورد اهمیت مذاکره درباره برنامه کاهش خرید اوراق موجب رشد دلار شد، اما پیش‌بینی نمی‌شود که این رشد برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. بازار پیش‌بینی می‌کند در چند ماه آینده کاهش خرید اوراق توسط بانک مرکزی را شاهد باشیم. احتمالا در گردهمایی اقتصادی Jackson Hole (که در ماه آگوست) برگزار می‌شود، اولین سیگنال‌های کاهش خرید اوراق را دریافت کنیم. بنابراین رشد اخیر دلار موقتی خواهد بود.

یورو: احتمالا امروز روند ساید خواهد داشت

امروز پیش‌بینی می‌شود جفت ارز EURUSD حوالی 1.220 نوسان داشته باشد. بر اساس مدل‌های ارزش مالی منصفانه کوتاه مدت ما، جفت ارز EURUSD کاملا هماهنگ با عوامل فاندامنتال کوتاه مدت خود حرکت می‌کند. تا زمانی که ضعف بیشتر دلار یا داده‌های اقتصادی خوب کلیدی‌ از ناحیه یورو نداشته باشیم، این جفت ارز احتمالا حوالی همین محدوده 1.22 نوسان خواهد داشت. لحن داویش (Dovish) بانک مرکزی اروپا فعلا قوی‌تر شده است. نظرات اخیر پنتا و ویلروی، اعضای بانک مرکزی اروپا، مبنی بر این بود که فشارهای تورمی موقتی هستند.

پوند: گمانه‌زنی‌ها در مورد همه‌پرسی استقلال اسکاتلند ریسک‌های نزولی محدودی برای پوند خواهد داشت

اخبار در مورد برگزاری همه‌پرسی اسکاتلند تاثیری در پوند انگلیس نداشته است. قرار است این همه‌پرسی بعد از تمام شدن همه‌گیری کرونا برگزار شود. پیش‌بینی نمی‌شود همه‌پرسی در اسکاتلند خطر قریب الوقوع برای پوند انگلیس داشته باشد.

شمال آسیا: رشد ارزهای کشورهای شمال آسیا

در سال گذشته پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری یکی از شدیدترین ریزش‌ها در دلار آمریکا را منجر شد. کشف واکسن کرونا نیز موجب شد سرمایه‌های زیادی وارد بازارهای سهام در سراسر دنیا شوند. جفت ارزهای USDCNY، USDKRW و USDTWD بیشترین رشد را به همین دلیل تجربه کردند. (به ترتیب دلار به یوآن چین، دلار به وون کرهٔ جنوبی و دلار آمریکا به دلار جدید تایوان)

سال 2021 تا به این جا برای ارزهای شمال آسیا و بازار سهام داخلی سال مختلطی بوده است. از طرقی سیاست گذاران چینی تلاش می‌کنند جلوی حباب دارایی‌ها را بگیرند و از طرفی کمبود تراشه نیمه هادی به اقتصاد تایوان و کره ضربه می‌زند. البته نشانه‌هایی وجود دارد که سرمایه گذاران بار دیگر آماده می‌شوند سرمایه خود را وارد بازار سهام داخلی کنند. بازار سهام در چین، کره و تایوان روند بهبودی را آغاز کردند. روز سه‌شنبه سرمایه گذاران خارجی حدود 3.4 میلیارد دلار وارد بازار سهام چین کردند.

ارزهای کشورهای شمال آسیا مجددا روند صعودی را آغاز کردند. برخی گزارش‌ها حاکی از این هستند که بانک مرکزی چین برای جلوگیری از رشد یوآن قصد دارد در محدوده پایین‌تر از 6.40 در جفت ارز USDCNH شروع به خرید کند.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 مه
  1. رضا گفت:

    سلام . در متن نوشته شده:
    ««««احتمالا در گردهمایی اقتصادی Jackson Hole (که در ماه آگوست) برگزار می‌شود، اولین سیگنال‌های کاهش خرید اوراق را دریافت کنیم. بنابراین رشد اخیر دلار موقتی خواهد بود»»»»
    یعنی با کاهش تزریق نقدینگی ، دلار ضعیف تر میشه !!!؟؟

    1. سلام
      نه دوست عزیز
      چون زمان زیادی تا اون موقع مونده این حرف زده شده. یعنی فعلا تا آگوست زیاد زمان باقی مونده و کاهش خرید دارایی فعلا موثر بر بازار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟