بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

پاول قرار نیست سرمایه‌گذاران در بازار سهام را خوشحال کند

پاول قرار نیست سرمایه‌گذاران در بازار سهام را خوشحال کند

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 آذر

  • پاول قرار نیست سرمایه‌گذاران در بازار سهام را خوشحال کند

ریسک پذیری در بازار سهام آسیا با توجه به این که چین ممکن است در پاسخ به اعتراضات خشمگین ضد محدودیت‌های ویروس کرونا، محدودیت‌ها را کاهش دهد بهبود یافت.

شاخص نزدک Golden Dragon چین روز گذشته رالی 5 درصدی داشت. با این حال اشتهای ریسک پذیری برای باقی بازار سهام محدود باقی ماند چرا که سرمایه‌گذاران در انتظار سخنرانی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، هستند.

سخنرانی پاول

احتمالا پاول اعلام خواهد کرد که سرعت افزایش نرخ بهره در آمریکا کند خواهد شد. اما همچنین عنوان می‌کند که مبارزه فدرال رزرو با تورم تمام نشده و نرخ ترمینال فدرال رزرو احتمالا بالاتر خواهد رفت.

داده‌های ضعیف آمریکا برای بانک مرکزی خبر خوبی است

قیمت خانه‌ها در ایالات متحده از زمان بحران 2007-2008 بیشترین افت را داشته است. ضعف در قیمت مسکن باید اثر کاهشی بر اعداد تورم داشته باشد.

منحنی بازده اوراق همچنان معکوس است و اسپرد بین بازده اوراق 3 ماهه و 10 ساله همچنان افزایش می‌یابد. این مسئله به این موضوع اشاره می‌کند که رکود آتی در ایالات متحده می‌تواند به کاهش بیشتر فشارهای تورمی کمک کند.

در دیگر نقاط دنیا، منحنی بازده جهانی نیز اولین وارونگی را از حداقل سال 2000 نشان می‌دهد که همچنین به رکود و در نهایت تورم جهانی ضعیف‌تر اشاره می‌کند.

در نهایت، آخرین داده‌های اطمینان مصرف‌کننده در ایالات متحده ضعف بیشتری را نشان داد. هر چند این داده در ماه نوامبر با حدود 2 واحد کاهش به 100.2 رسید و عدد بالای 90 به طور کلی سالم در نظر گرفته می‌شود.

خبر بد این است که انتظارات تورمی یک ساله ایالات متحده در نوامبر از 6.9% در ماه قبل به 7.2% رسید. این مسئله هشدار می‌دهد که تورم مطمئناً در مسیر نزولی پایدار نخواهد بود و در طول مسیر دست اندازهایی وجود خواهد داشت.

سیل داده‌های اقتصادی

علاوه بر سخنرانی پاول، امروز سرمایه‌گذاران تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا، که پیش‌بینی می‌شود تجدید نظری به سمت بالا داشته باشد، آمار فرصت‌های شغلی (JOLTS) آمریکا، که پیش‌بینی می‌شود بالای 10 میلیون منتشر شود و اشاره به یک محیط اشتغال همچنان قوی کند، و در آخر گزارش تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی (نوامبر) که پیش‌بینی می‌شود حدود 200 هزار منتشر شود را زیر نظر خواهند داشت.

روز پنج‌شنبه داده‌ PCE، معیار سنجش تورم مورد علاقه فدرال رزرو نشان خواهد داد که تورم در ماه اکتبر چقدر کاهش یافته است.

روز جمعه گزارش NFP قدرت بازار کار ایالات متحده را آشکار خواهد کرد.

داده‌های زیادی برای پردازش وجود دارند اما در یک قاعده کلی اگر داده تورم قوی منتشر شود، انتظارات هاوکیش بانک مرکزی آمریکا افزایش خواهد یافت که تاثیر مثتبی بر دلار، بازده اوراق و تاثیر منفی بر بازار سهام خواهد داشت.

به همین ترتیب، داده‌های قوی رشد، درآمد، هزینه‌کردها و مشاغل نیز انتظارات هاوکیش فدرال‌رزرو را به این دلیل که اقتصاد ایالات متحده به اندازه کافی قوی است تا در برابر سیاست‌های انقباضی تهاجمی فدرال رزرو مقاومت کند، تقویت می‌کند.

چیزی که سرمایه‌گذاران به دنبال آن هستند، کاهش رشد اقتصادی اما نه خیلی، چرا که ترس از رکود نیز برای سنتیمنت بازار بد است.

آنچه سرمایه‌گذاران واقعاً واقعاً می‌خواهند، کاهش هزینه‌های هزینه‌کرد و داده‌های تورمی است.

اما در همه سناریو، این امکان وجود دارد که شاهد افزایش بازار سهام ایالات متحده نباشیم، چرا که هر دو سناریو ایده آل نیستند. داده‌های اقتصادی قوی، مانند رشد قوی و مشاغل قوی به این معنی است که فدرال رزرو سیاست‌های انقباضی تهاجمی خود را ادامه خواهد داد و می‌تواند نرخ‌های ترمینال نسبتاً بالاتری را هدف قرار دهد. این مسئله برای ارزش گذاری بازار سهام بد خواهد بود. ارقام ملایم‌تر تورم و کاهش هزینه‌کردها برای انتظارات فدرال رزرو خوب است اما شانس رکود را افزایش می‌دهد. بدیهی است این مسئله برای ارزش گذاری بازار سهام نیز خوب نیست.

در نتیجه ما قطعا به سقفی در رالی شاخص S&P 500 رسیدیم و میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه که در محدوده 4050 قرار دارد، می‌تواند به این رالی اخیر پایان دهد. این انتظار وجود دارد که افت بیشتری را تا محدوده 3400 شاهد باشیم.

افت تورم در ناحیه یورو؟!

خبر خوب این است که یک فدرال رزرو آرام‌تر به دلیل تورم بالقوه پایین‌تر یا داده‌های اقتصادی ملایم در ایالات متحده، باید برای دلار آمریکا تاثیر منفی داشته باشد و در نهایت می‌تواند به کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای اصلی کمک کند. در نتیجه تورم بالا در سایر نقاط جهان که ناشی از دلار قوی بوده، کاهش خواهد یافت.

بر اساس داده‌های منتشر شده دیروز، تورم آلمان در ماه نوامبر به 11.3% کاهش یافت، در حالی که تورم در اسپانیا به طور غیرمنتظره‌ای به زیر 7% رسید.

آیا باید جشن بگیریم؟ نه هنوز. ارقام هنوز بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا هستند، اما حداقل در مسیر درستی قرار دارند.

امروز سرمایه‌گذاران به داده‌های اولیه تورم ناحیه یورو در ماه نوامبر چشم دوخته‌اند. شاید رقمی زیر 10% را مشاهده کنیم. در این صورت EURUSD می‌تواند تلاش دیگری برای قرار گرفتن بالاتر از میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه که نزدیک به 1.0370 است، انجام دهد.

اما طبق روال همیشه، داده‌های ایالات متحده و جروم پاول حرف آخر را در مورد جهت گیری کلی در بازارهای ارز خواهند زد. داده‌های قوی ایالات متحده و اظهارات هاوکیش فدرال رزرو می‌تواند فوراً بادها را به نفع دلار قوی‌تر بازگرداند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟