بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 ژانویه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • بی اعتنایی بازارها به شلوغی‌های کپیتول 
  • رشد دلار به دلیل پیروزی دموکرات‌ها
  • NFP در کانون توجهات

بازارها به اعتراضات طرفداران ترامپ در ساختمان کپیتول اعتنایی نکردند. تمرکز سرمایه‌گذاران بیشتر بر پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات مجلس سنا جورجیا معطوف شده بود که این امر منجر به رشد بازار سهام شد. دلار، به عنوان دارایی امن، افت کرد و بازده ارواق قرضه افزایش یافت. آمار مبتلایان ویروس کرونا، برنامه‌های واکسیناسیون و آمار مدعیان بیکاری در مرکز توجهات هستند.

اخبار سیاسی آمریکا: شورش و اعتراضات در ساختمان کپیتول آمریکا دنیا را شوکه کرد. ترامپ ادعاهای بی اساس خودش مبنی بر تقلب در انتخابات را ادامه داد و حامیانش سعی داشتند نتیجه انتخابات را مردود اعلام کنند. در نهایت نیروهای پلیس کنترل اوضاع را به دست گرفتند و نمایندگان کنگره توانستند جلسه برای تصویب پیروزی بایدن را ادامه دهند.

این پروسه، که شامل یک مراسم تشریفانی نیز می‌شود، قرار است روز پیج‌شنبه (امروز) ادامه داشته باشد. با شروع اعتراضات سهام‌ها از سقف خود کمی فاصله گرفتند اما در نهایت توانستند سقف قبلی را نیز بشکنند. قراردادهای آتی در بازار نیز رشد قیمت‌ها را نشان می‌دهند.

بسته‌های محرک بیشتر: رافائل وارناک و جان آساف، نامزدهای دموکرات توانستند پیروز انتخابات جورجیا شوند و در نتیجه کنترل مجلس سنا به دموکرات‌ها رسید. این امر به بایدن اجازه می‌دهد بتواند بسته‌های محرک بیشتری تصویب کند که این موضوع  موجب خوشنودی بازارها شده است.

دلار واکنش‌های مختلفی را نشان داد: از طرفی دلار به عنوان دلارایی امن، با فشار فروش همراه شد، اما با افزایش بازدهی اوراق قرضه، دلار نیز رشد کرد. بازدهی اوراق قرضه به دلیل احتمال افزایش بدهی دولت افزایش یافت. بازده اوراق قرضه خزانه‌‌داری به بالای 1% رسید. طلا هم نتوانست رشد خود را تثبیت کند و با افتی مواجه شد.

آخرین صورت جلسه فدرال رزرو منتشر شد. برخی از اعضا موافق افزایش حجم برنامه خرید اوراق بودند و برخی دیگر تمایل به کاهش حجم این برنامه داشتند. بانک مرکزی فعلا اقدام جدیدی اتخاذ نکرده است.

گزارش تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی موسسه ADP کاهش 123 هزار شغل را نشان داد و به همین دلیل پیش‌بینی‌ها از آمار NFP روز جمعه کاهش یافت. این گزارش با گزارش مثبتی که از اشتغال بخش تولیدی موسسه ISM منتشر شده بود، در تضاد بود.

امروز شاخص PMI بخش غیر تولیدی (گزارش موسسه ISM) منتشر می‌شود، که آمار رسمی از تعداد شاغلان برای ما فراهم می‌کند. همچنین آمار مدعیان بیکاری این هفته می‌تواند در توع خود جالب توجه باشد.

آمار مبتلایان در نیمکره شمالی همچنان رو به افزایش است. انگلستان با این که سرعت توزیع واکسن را افزایش داده است، اما نسبت به دیگر کشورها بیشتر با مشکل مواجه شده است. جفت ارز GBPUSD پایین‌تر 1.36 معامله می‌شود.

جفت ارز EURUSD در حوالی 1.23 در حال نوسان است. اخبار اخیر دلار محرک حرکات این جفت ارز بوده است. انتظار می‌رود داده‌های تورمی ناحیه یورو افت تورم را نشان دهند. گزارش شاخص سفارشات کارخانجات آلمان افزایش 2.3% را نشان داد.

بیت‌کوین رشدش را ادامه داد و به بالای 37 هزار دلار رسید. اتریوم حوالی 1200 دلار معامله می‌شود.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 ژانویه
  1. مهرزاد گفت:

    مطالب بسیار عالی وکاربردیه…
    ممنون میشم تحلیل eur/jpy درمتن اصلی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟