بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل طلا در هفته دوم فوریه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

تحلیل طلا در هفته دوم فوریه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

بازار طلا بعد از شکست شورت اسکوئیز، شاهد سنتیمنت مختلط است

بر اساس جدیدترین نظرسنجی هفتگی طلا توسط کیتکو، تقلای طلا برای یافتن حرکتی صعودی در بازار، باعث ایجاد یک سنتیمنت مختلط شده است.

در حالیکه اکثریت تحلیلگران وال استریت انتظار دارند این هفته شاهد افزایش قیمت‌ها باشند، کمتر از ۵۰ درصد سرمایه‌گذاران خرد روی افزایش طلا شرط‌ بسته‌اند.

تغییر سنتیمنت طلا درحالی رخ داده است که سرمایه‌گذاران خرد، که از طریق رسانه‌های اجتماعی سازمان یافته‌اند، نتوانستند یک شورت اسکوئیز پایدار در بازار نقره ایجاد کنند. (شورت اسکوئیز به زمانی می‌گویند که قیمت در حال رشد سریع است و دارندگان پوزیشن فروش، برای محدود کردن زیان خود مجبور به خرید می‌شوند و این خریدها فشار خرید را بیشتر می‌کند و به رشد بیشتر دامن می‌زند) قیمت هر اونس نقره در پایان هفته به زیر ۲۷ دلار رسید، دقیقا همان جایی که هفته‌‌ی قبل از آن قرار داشت. اما این اتفاق در حالی رخ داده که قیمت این فلز گرانبها در روز دوشنبه به بالاترین سطح طی هشت سال گذشته رسید.

به گفته برخی تحلیل‌گران، شکست فشار نقره (که در شبکه‌های اجتماعی به #silversqueeze معروف شد) می‌تواند روی طلا فشار وارد کرده و باعث شود سرمایه‌گذاران خرد از بازار فلزات گرانبها فاصله بگیرند.

این هفته ۱۴ تحلیلگر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع ۹ رای دهنده یا ۶۴ درصد گفتند هفته آینده شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود. ۴ شرکت کننده یا ۲۹ درصد گفتند نزولی خواهد بود و یک تحلیلگر یا هفت درصد گفتند بی‌طرف هستند.

در همین حال، در میان سرمایه‌گذاران مین استریت (خرد)، ۱۸۲۳ رای در نظرسنجی آنلاین بدست‌ آمد. در این میان ۸۷۳ نفر معادل ۴۸ درصد معتقد بودند که طلا هفته آینده صعودی خواهد بود. ۵۶۸ نفر معادل ۳۱ درصد اعتقاد بر نزولی بودن بازار داشتند و ۳۸۲ نفر یا ۲۱ درصد گفتند در مقابل طلا بی طرف هستند. (در آمریکا برای اشاره به کسب و کارهای خرد از اصطلاح مین استریت استفاده می‌شود)

تحلیل طلا در هفته دوم فوریه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

نظرسنجی کیتکو درباره روند طلا برای هفته دوم فوریه 2021

مین استریت خرسی‌ترین عقیده درباره روند طلا از اواخر ماه نوامبر را دارد. زمانی که طلا برای آخرین بار به زیر ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد. هفته گذشته، تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد طلا انتظار صعود طلا را داشتند. معاملات آتی طلا برای ماه‌ آوریل، با قیمت هر اونس ۱۸۰۹.۳۰ دلار معامله شد که نسبت به هفته پیش از آن ۲ درصد افت داشت.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالای ساکسو بانک گفت که طلا نه تنها با افزایش نرخ بازده اوراق قرضه، روزهای سختی برای ایجاد روند صعودی دارد، بلکه با شکست فشار نقره، مجبور است با سنتیمنت منفی بازار فلزات نیز مبارزه کند.

وی گفت: “من نگران هستم که خریدهای سنگین طلا توسط معامله‌گران خرد هنوز تمام نشده باشد. اما با در نظر گرفتن روایت‌های موجود، سرمایه‌گذاری بر روی فلزات گرانبها، بیشتر شبیه یک بازی صبر است تا زمانی که قیمت‌ها شروع به افزایش کنند که به اعتقاد ما چنین خواهد شد.”

اگرچه سرمایه‌گذاران خرد در مورد طلا رویکردی نزولی دارند، اما بسیاری از تحلیلگران همچنان معتقدند طلا صعود خواهد کرد چرا که انتظار می‌رود هفته آینده دلار آمریکا شاهد فشار فروش باشد.

روز جمعه دلار آمریکا متحمل یک فشار فروش نسبی بود. آمار نشان می‌داد که اقتصاد آمریکا در ماه ژانویه تنها ۴۵ هزار شغل ایجاد کرده است که تقریبا نصف انتظارات را برآورده کرد. پیش‌بینی می‌شد که اقتصاد آمریکا در ماه ژانویه ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کند. بسیاری از اقتصاددانان متذکر می‌شوند که گزارش اشتغال غیرکشاورزی در ماه ژانویه نشان می‌دهد که تا چه حد بازگرداندن ۱۰ میلیون شغلی که در اثر کرونا از دست رفته، دشوار است. آنها همچنین معتقدند ضعف بازار کار، منجر به حفظ سیاست‌های فوق-همساز (به سیاست‌های تسهیلی و انبساطی متناسب با شرایط اقتصادی، سیاست پولی همساز می‌گویند.) فدرال رزرو در آینده خواهد شد.

دارین نیوزوم، تحلیلگر مسائل مالی گفت اگرچه طلا در هفته‌ای که گذشت وضعیت بدی را پشت سر گذاشت اما هفته آینده جهش خواهد کرد چرا که به نظر می‌رسد دلار یک سقف کوتاه‌مدت ساخته است و در مسیر نزول است..

رابین بهار، تحلیلگر مستقل بازار و تنها کسی که در این هفته رای بی طرف داد گفت که جنگ بین رشد و تورم همچنان بر بازار طلا حاکم است. وی گفت: با انتظاراتی که اقتصاد ایالات متحده مبنی بر رشد بیش از حد انتظار ایجاد کرده است، بازده اوراق قرضه افزایش یافته و طلا نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. اگر طلا بخواهد این افت را جبران کند، باید نشانه‌هایی از افزایش تورم را ببیند.

وی افزود: “من فکر می‌کنم همزمان با افزایش فعالیت‌های اقتصادی، شاهد افزایش تورم خواهیم بود. اما تا زمانی که این اتفاق نیفتد، همچنان شاهد نوسانات طلا هستیم. من فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها شاهد فروش شدید طلا باشیم. اما از طرفی کاتالیزورهایی (عوامل سرعت‌دهنده به یک فرایند) نیز مشاهده نمی‌کنم که قیمت‌ها را بالا ببرد.”

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار از LaSalle Futures Group گفت:” آخرین افت قیمت طلا به زیر سطح ۱۸۰۰ دلار به ازای هر اونس به اندازه کافی به چشم‌انداز فلزات گرانبها آسیب رساند. در حال حاضر بازار احساس می‌کند که طلا قصد دارد پایین‌ترین سطح خود در ماه نوامبر را دوباره آزمایش کند.”

منبع: Kitco

بیشتر بخوانید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟