مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل طلا در هفته اول مارس: نظرات هفتگی تحلیل‌گران سایت کیتکو

تحلیل طلا در هفته اول مارس: نظرات هفتگی تحلیل‌گران سایت کیتکو

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا از تحلیلگران وال استریت و مین استریت
قیمت طلا 100 دلار کاهش یافت؛ وال استریت منتظر کاهش بیشتر است

طلا طی هفته گذشته با کاهش ۱۰۰ دلاری به سطح ۱۷۲۰ و پایین‌ترین سطح در هشت ماه گذشته رسید. بر اساس نظرسنجی طلای کیتکو، ممکن است موج فروش همچنان ادامه داشته باشد، چرا که وال استریت انتظار دارد هفته آینده قیمت طلا حتی پایین‌تر نیز برود.

در هفته گذشته، طلا به دلیل فشارهای فروش، به سمت پایین حرکت کرد، تحلیلگران کیتکو می‌گویند که هفته آینده همه چیز به بازده اوراق خزانه‌داری و دلار آمریکا بستگی دارد. طی یک شب بازده اوراق ده ساله خزانه‌داری به بالاتر از ۱.۶ درصد رسید که بالاترین سطح در یک سال گذشته است.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
تحلیل طلا در هفته چهارم فوریه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار از SIA Wealth Management گفت: «معاملات طلا و دلار آمریکا تحت تاثیر افزایش بازده خزانه‌داری قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد این بازده در حال افزایش است و سرمایه‌گذاران به صعود بازده باور دارند.»

در زمان تهیه این مقاله، معامالت آتی طلا Comex برای ماه آوریل با قیمت 1722 دلار معامله می‌شود که بیش از ۳.۳ درصد کاهش در هفته را نشان می‌دهد.

در مجموع ۱۳ متخصص بازار در نظر سنجی بخش وال استریت این هفته شرکت کردند. هشت تحلیلگر یعنی ۶۱.۵ درصد گفته‌اند که طلا در هفته آینده نزولی است. سه تحلیلگر یا ۲۳ درصد گفتند که صعودی است و دو نفر یا ۱۵.۵ درصد گفتند که در این‌باره بی‌طرف هستند.

در بخش معامله‌گران خرد، ۶۶۹ پاسخ‌دهنده در نظرسنجی آنلاین مین استریت شرکت کردند. در این میان ۳۵۱ نفر یا ۵۲.۵ درصد گفتند طلا صعودی خواهد بود. ۲۲۳ یا ۳۳.۳ درصد گفتند نزولی و ۹۵ درصد یا ۱۴.۲ درصد گفتند که یک بازار خنثی را شاهد خواهیم بود. این هفته شاهد کمترین میزان مشارکت در نظرسنجی آنلاین مین استریت در یک سال گذشته بودیم.

تحلیل طلا در هفته اول مارس: نظرات هفتگی تحلیل‌گران سایت کیتکو

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته اول مارس

در نظرسنجی هفته گذشته، وال استریت پیش‌بینی کرده بود که قیمت طلا کاهش پیدا می‌کند در حالی که مین استریت بین احساسات صعودی و نزولی تقسیم شده بود.

( مین استریت در واقع به کسب و کارهای کوچک گفته می‌شود ولی در این متن به سرمایه‌گذاران خرد طلا اطلاق می‌گردد و همچنین منظور از تحلیلگران وال استریت، تحلیلگران موسسات، صندوق‌ها و شرکت‌های حوزه مالی است.)

به گفته تحلیلگران، سطح حمایت بعدی طلا که احتمالا هفته آینده آزمایش می‌شود، سطح ۱۷۰۰ دلار است. بسیاری از موارد بستگی به این دارد که طلا بتواند این حمایت را حفظ کند.

مارک چندلر، مدیرعامل شرکت جهانی فارکس بانوکبورن گفت:« این هفته میانگین متحرک ۲۰ روزه جلوی حرکت صعودی طلا را گرفت. افزایش بازده نیز مزید بر علت بود اما شاید افزایش بازده به اوج خود رسیده باشد. اصلاح طلا تا سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی در محدوده ۱۶۹۰ خواهد بود. من گمان می‌کنم در میان مدت به آن سمت حرکت خواهد کرد. من از دیدن کاهش‌های کوتاه مدت تعجب نمی‌کنم.»

برای رفتن به صفحه تحلیل‌های هفتگی و روزانه بازار جهانی و فارکس کلیک کنید

آدریان دی، مدیرعامل شرکت Adrian Day Asset Management گفت: « هفته آینده می‌تواند «شکست نهایی» در قیمت‌ها را به همراه داشته باشد»

آدریان دی در ادامه می‌گوید: «اساسا با نقدینگی مازاد گسترده در سراسر جهان، همه‌چیز برای طلا مثبت است. دلار تنها کمی از کف خود رشد داشت اما هنوز پایین‌تر از سطح خود در زمان انتخابات قرار گرفته است. در حالی که نرخ‌ اوراق بلند مدت و نه کوتاه مدت، افزایش یافته و البته که نرخ‌های واقعی همچنان منفی باقی مانده‌اند. بیش از همه، بازار نیاز به شستشوی فکری و تغییر سنتیمنت دارد.»

یکی از خرسی‌ترین نظرت در این هفته متعلق به مارک لیبوویت، ناشر V.R. Metals/Resource بود. وی در سرمقاله‌ای با عنوان «بازار بسیار گاوی است. تکنیکال‌ها خنثی یا خرسی هستند. آیا طلا به سمت ۱۵۰۰ دلار می‌رود؟» مدعی شد طلا می‌تواند تا سطح ۱۵۰۰ نیز کاهش پیدا کند.

با وجود نظرسنجی‌های خرسی طلا، چند نفر نیز خوشبین بودند و انتظار رشد طلا را داشتند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو گفت:« برای اولین بار در چهار هفته اخیر، انتظار رشد طلا را دارم»

دلیل این امر این است که بازارهای سهام در حال تاثیرپذیری از افزایش بازده اوراق هستند.

هانسن می‌گوید: «درد افزایش بازده در حال حاضر به بازارهای دیگر نیز رسیده است. در نتیجه تقاضا برای دارایی امن به منظور جبران بخشی از بازده واقعی افزایش می‌یابد. احتمال می‌رود تصمیم پاول که به دنبال قضاوت نادرست و وحشتناک وی از بازار اتخاذ شده بود، آزمایش شود. اقتصاد ایالات متحده توانایی تحمل بازده بالاتر را ندارد و افزایش بازده در هفته جاری تمرکز بر کنترل منحنی بازده را افزایش می‌دهد. حادثه‌ای که منجر به رسیدن بازده اوراق به سطح واقعی، کاهش دلار و رشد شدید طلا خواهد شد.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

6 دیدگاه در “تحلیل طلا در هفته اول مارس: نظرات هفتگی تحلیل‌گران سایت کیتکو
  1. مجید گفت:

    بررسی های کیتکو شما واقعا کمک کنندست.😍
    امیدوارم موفق باشید

  2. مهدی گفت:

    عالیی

  3. بسته حمایتی بایدن بلاخره بعداز از بسته شدن بازار توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسید ، اما هنوز به تایید سنا نرسیده ، اما همین مسئله میتواند در نمودار طلا گپ مثبت ایجاد کند، ولی در دیدگاه میان مدت میتوان ریزش طلا را تا باند بولینگر ماهانه متصور شد، مسئله خیلی مهم اینست که بایدن چه سیاستی را جهت کاهش و جبران بدهی سرسام آور دولت پیش خواهد گرفت، اگر افزایش مالیات که یکی از شعارهای انتخاباتی او نیز بوده اتفاق بیفتد ریزش شاخص های بورس ،رشد دلار، ریزش طلا را در بلند مدت رقم می‌زند

  4. farzad گفت:

    تزریق بیش از حد پول .تضعیف دوباره دلار برای کم کردن بدهی های دولت و بانکهای امریکایی این دلگرمی رو میده که سرمایه ها به سمت دارای امن مثل طلا و غیره بیشتر گرایش پیدا کنه

  5. محمد طالب پيرولي گفت:

    با چاپ پول به مقدار ده هزار هزار ميليارد امريكا سهام و طلا بايد منتظر اعداد نجومي براي ماه هاي اينده باشند و حمله براي خريد بيت گوئين و ازدياد حجم نقدينگي همه نشان از افزايش قيمت ها خواهد داشت و روز جمعه بازار ترديد در انتظار تصويب كمك مالي داشت كه بعد از بسته شدن بازار تصويب شد و روز دوشنبه ميتوان انتظار برگشت در تمامي بازار ها را داشت در زمان شوك هاي بزرك نظرات افراطي كه در ماه هاي قبل اعداد نجومي را براي سهام امريكا و انس طلا پيش بيني ميكردند امروز اعداد افراطي را به ميان مياورن ولي در ماهييت حجم نقدينگي اتفاقي رخ نداده است

  6. Omid گفت:

    ممنون بابت وقتی که میگذارید. کار بزرگی میکنید.😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟