بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم فوریه (۱۸ تا ۲۲ بهمن)

تحلیل هفتگی فارکس

  • تورم ایالات متحده و تولید ناخالص داخلی بریتانیا در کانون توجهات

هفته آینده هفته آرامی برای بازارهای مالی خواهد بود. دلار آمریکا منتظر انتشار آمار تورم ماه ژانویه است تا مسیر سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو مشخص‌تر شود. همچنین داده‌های رشد اقتصادی بریتانیا از جمله دیگر داده‌های برجسته هفته آینده است. پوند پس از سیگنال‌ها متضاد از سوی بانک مرکزی انگلستان، نتوانست رشد پایداری داشته باشد. همچنین نظرسنجی انتظارات تورمی در نیوزلند می‌تواند کیوی را یکبار دیگر محبوب کند. با این حال، با توجه به اینکه داده‌های درآمدی نشان از کاهش دارند، ممکن است بازارها مسیر متفاوتی را در نظر داشته باشند.

منتظر برای رسیدن تورم به اوج

این هفته احتمالا یک تصویر تلخ دیگر از جبهه تورم منتشر خواهد شد. بازارها انتظار دارند شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده که روز پنجشنبه منتشر می‌شود نسبت به سال گذشته ۷.۲ درصد افزایش داشته باشد که نسبت به ماه گذشته ۰.۲ درصد رشد دارد. همچنین انتظار می‌رود افزایش تورم نسبت به ماه گذشته ۰.۴ درصد باشد که پایین‌ترین رشد نسبت به ماه‌های گذشته است. با این حال، انتظار می‌رود نرخ تورم خالص به صورت سالانه از ۵.۵ درصد در ماه گذشته به ۵.۹ درصد افزایش یابد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم فوریه (۱۸ تا ۲۲ بهمن)

چند ماه آینده برای تعیین این که آیا تورم به اوج خود رسیده است یا خیر، بسیار مهم خواهد بود. بنابراین سرمایه‌گذاران جزئیات گزارش را به دقت بررسی می‌کنند تا نشانه‌هایی را مبنی بر کاهش فشارهای تورمی در اجزای CPI پیدا کنند. خصوصا مولفه‌هایی که بیشترین تاثیر را از همه‌گیری و اختلالات عرضه پذیرفته‌اند.

آمار کمتر از حد انتظار در آمار اصلی یا خالص، امیدواری‌ها برای رسیدن به اوج تورم را افزایش می‌دهد. این خبر خوبی برای سهام وال استریت خواهد بود. اما برای دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه‌داری نه. چرا که احتمالا بازارها برخی شرط‌بندی‌های تهاجمی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را برمی‌گردانند.

پس از اینکه سیاست‌گذاران فدرال رزرو نگرانی‌ها مبنی بر افزایش ۵۰ نقطه پایه‌ای نرخ بهره در ماه مارس را کاهش دادند، شاخص دلار از اوج ۱۸ ماهه خود کاهش یافت. با این حال، اگر تورم مجددا افزایش شدیدی را نشان دهد، یکبار دیگر باد به بادبان‌های دلار می‌وزد.

همچنین منتظر انتشار داده‌های اولیه احساسات مصرف کننده از دانشگاه میشیگان هستیم که در روز جمعه منتشر خواهد شد.

یورو پرانرژی در یک هفته آرام

پس از اینکه بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که ممکن است مجبور شود محرک‌های دوران همه‌گیری را با سرعتی بسیار سریع‌تر از آنچه تاکنون نشان داده است، کاهش دهد، شاهد افزایش یورو بودیم. چرا که بانک مرکزی اروپا با این کار، درب‌ها را برای افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ باز کرد.

با افزایش احتمال افزایش نرخ بهره در اواخر سال جاری بازده اوراق قرضه دولتی در منطقه یورو نیز افزایش یافت. با این حال، هفته آینده سوخت اضافی برای یورو وجود ندارد تا بتواند به رالی خود ادامه دهد. تنها برخی آمار‌ها در آلمان منتشر می‌شود که بعید است بتواند اشتیاقی در معامله‌گران ایجاد کند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم فوریه (۱۸ تا ۲۲ بهمن)

آمار تولید صنعتی آلمان برای ماه دسامبر در روز دوشنبه و آمار تجاری در روز چهارشنبه در کنار آمار نهایی تورم در روز جمعه مهم‌ترین آمارهایی است که برای منطقه یورو منتشر می‌شود. بهبود اقتصادی آلمان اخیرا دچار مشکل شده است و اکنون نسبت به برخی دیگر از کشورهای منطقه یورو عقب‌تر است، بنابراین هرگونه شگفتی مثبت می‌تواند به حرکت صعودی یورو کمک کند.

در خارج از منطقه یورو، بنک مرکزی سوئد روز پنجشنبه تشکیل جلسه می‌دهد و ممکن است راه بانک مرکزی اروپا را دنبال کند.

پس از گیج شدن بازار توسط بانک انگلستان، پوند به آمار تولید ناخالص داخلی چشم دارد

بانک انگلستان برای دومین جلسه متوالی در ماه فوریه نرخ بهره را افزایش داد و برتری خود را نسبت به سایر بانک‌های مرکزی در مواجهه با تورم حفظ کرد. با این حال، علی‌رغم پس زمینه هاوکیش این نشست، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان به برخی از ریسک‌های نزولی برای پیش‌بینی‌های تورم اشاره کرد که باعث ایجاد عدم اطمینان در مور چشم‌انداز افزایش نرخ بهره شد. حتی با وجود اینکه بیلی اعلام کرد در جلسات آتی افزایش بیشتری در نرخ بهره شاهد خواهیم بود.

بنابراین، اگرچه استرلینگ پس از نشست بانک انگلستان همچنان به خوبی حمایت می‌شود، اما ممکن است برای حفظ رشد خود در برابر دلار آمریکا نیاز به یک محرک جدید داشته باشد و ممکن است آمار سه ماهه تولید ناخالص داخلی در هفته آینده این محرک را بدهد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم فوریه (۱۸ تا ۲۲ بهمن)

داده‌های روز جمعه تولید ناخالص داخلی احتمالا نشان خواهد داد که اقتصاد بریتانیا تمام تولید از دست رفته خود را در سه ماهه منتهی به دسامبر جبران کرده است. پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی نسبت به سه ماهه قبل ۱.۱ درصد رشد داشته باشد.

داده‌های دیگری نیز برای ماه دسامبر منتشر خواهند شد. از جمله تولید صنعتی و تراز تجاری که می‌توانند توجهات را به خود جلب کنند تا تاثیر اومیکرون بر اقتصاد مشخص شود. با توجه به تصمیم بانک مرکزی انگلستان برای اتخاذ سیاست‌های پولی انقباضی آمار آتی انگلستان بسیار مهم است چرا که تاثیر آنها بر اقتصاد به زودی مشخص خواهد شد. اما داده‌های هفته آینده متعلق به پیش از اتخاذ سیاست‌های انقباضی است، بنابراین حتی اگر شاهد یک افزایش قابل توجه در داده‌ها باشیم، ممکن است واکنش شدیدی را در میان معامله‌گران برانگیخته نکند.

کیوی به نظرسنجی بانک مرکزی نیوزلند نگاه می‌کند

بانک مرکزی نیوزلند تا ۲۳ فوریه تشکیل جلسه نمی‌دهد، اما بازارها ممکن است سرنخی از نظرسنجی سه ماهه خود در مورد انتظارات تورمی را در روز جمعه دریافت کنند. معیارهای بانک مرکزی نیوزلند از انتظارات قیمتی راهنمای خوبی برای حرکت بعدی بانک مرکزی در گذشته بوده است و اگر انتظارات برای تورم یک و دوساله مانند دو نظرسنجی قبلی به شدت افزایش یابند، ممکن است کیوی نیز افزایش یابد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم فوریه (۱۸ تا ۲۲ بهمن)

افزایش نرخ بهره در نشست ماه فوریه تقریبا قطعی است. اما ممکن است سیاست‌گذاران با مسیر تهاجمی‌ای که بازار برای افزایش نرخ بهره قیمت‌گذاری کرده است، مشکل داشته باشند. اگر انتظارات تورمی بیشتر از این افزایش یابد، فضای کمتری برای ناامیدی بازار ایجاد می‌شود و از افزایش قیمت دلار نیوزلند حمایت خواهد کرد.

در کشور همسایه، استرالیا جهت حرکت خود را با لحن ریسک بازار پیدا می‌کند چرا که تنها آماری که قرار است از این کشور منتشر شود، آمار نهایی خرده فروشی برای ماه دسامبر و کل سه ماهه منتهی به دسامبر است.

بهبود بیشتر در حال و هوای ریسک در هفته آینده می تواند به ین ژاپن نیز آسیب بزند و بخشی از افزایش ماه ژانویه آن را کاهش دهد. همچنین آمار مخارج خانوارها برای ژاپن در روز سه‌شنبه و قیمت کالاهای شرکتی در روز پنجشنبه منتشر می‌شود که بعید است حرکت خاصی در ین ایجاد کند.

منبع: XM

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟