بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

جلسه فدرال رزرو، داده‌های بیشمار و گزارش درآمدی شرکت‌های فناوری

جلسه فدرال رزرو، داده‌های بیشمار و گزارش درآمدی شرکت‌های فناوری

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی برای هفته منتهی به 29 ژانویه 2021

جلسه فدرال رزرو، داده‌های بیشمار و گزارش درآمدی شرکت‌های فناوری

با روی کار آمدن بایدن، بازارها آماده شنیدن هرگونه اظهارنظر از سناتورها در مورد اینکه آیا از لایحه محرک مالی عظیم وی حمایت می‌کنند، هستند. همچنین فدرال رزرو نیز جلسه برگزار خواهد کرد اما به نظر نمی‌رسد تغییری در سیاست‌های این نهاد ایجاد شود. احتمالا پاول تاکید می‌کند که بحث در مورد کاهش مداخلات خیلی زود است. همچنین چندین داده اقتصادی داریم که از جمله آن می‌تواند به تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم آمریکا و آلمان اشاره کرد. بعلاوه شرکت‌های فناوری نیز گزارش درآمدی خود را منتشر خواهند کرد.

تحلیل هفته‌ی گذشته را می‌توانید در لینک زیر بخوانید:
تحلیل هفتگی بازار فارکس برای هفته منتهی به 22 ژانویه

طلوع سیاست جدید، روند معاملات مشابه؟

هفته‌ای که مراسم تحلیف بایدن بود در بازارهای جهانی تقریبا یک جشن برپا شده بود. شاخص‌های سهام رکورد جدیدی ثبت کردند و غول‌های تکنولوژی سرخوشانه رشد می‌کردند در حالی دارایی‌های تدافعی مانند دلار عقب نشینی می‌کردند. با آمدن بایدن انتظار داریم که حمایت‌های عظیمی از اقتصاد صورت پذیرد همچنین رئیس فدرال رزرو تاکید کرده است که بانک مرکزی وی همچنان تخت گاز با برنامه QE به پیش می‌رود.

بازارها منتظر دورانی هستند که رشد اقتصادی و تورم شروع به شتاب گرفتن کنند. از طرفی فدرال رزرو نیز نرخ‌ها را پایین نگاه داشته و نرخ بهره واقعی به شدت منفی می‌شود. در این زمان است که ترکیب نرخ‌های واقعی به شدت منفی، سهام و طلا را به بالا می‌کشد. زمانی که اوراق خزانه بازدهی منفی داشته باشند، به یکبار هرچیزی که بتواند بازدهی مثبت از خود بروز دهد جذاب خواهد شد.

جلسه فدرال رزرو، داده‌های بیشمار و گزارش درآمدی شرکت‌های فناوری

شاخص S&P و اوراق خزانه 5 ساله وابسته به تورم

آیا این سرخوشی ادامه خواهد داشت؟ به احتمال زیاد بله. آمریکا در آستانه شروع اجرای برنامه تسهیلی هزینه‌کرد فدرال است، واکسن درحال توزیع است، بانک‌های مرکزی همه کار می‌کنند و اگر سرعت بهبود اقتصادی کاهش داشته باشد، دولت بایدن اماده است که حتی هزینه‌های بیشتری انجام دهد. این یک بستر استثنایی برای رشد سهام ایالات متحده و در نهایت دلار است.

فدرال رزرو نمی‌خواهد به این زودی در مورد کاهش سرعت برنامه QE بحث کند اما در اواسط سال ممکن است اوضاع تغییر کند. کلاریدا، معاون رئیس فدرال رزرو گمانه‌زنی‌هایی برای کاهش سرعت در اوایل سال ۲۰۲۲ را مطرح کرده است و ممکن است بازارها خیلی زودتر قیمت‌گذاری این اتفاق را انجام دهند. در همین حال، اروپا هنوز در یک قرنطینه سخت به سر می‌برد و در مسابقه واکسیناسیون به شدت از آمریکا عقب مانده است. اقتصاد اروپا دچار رکود مضاعف شده است و همچنین محرک چشمگیری در دست و بال خود ندارد. اگر بانک مرکزی اروپا یک روز به حالت عادی هم باز گردد، این اتفاق سال‌ها پس از فدرال رزرو خواهد بود.

جلسه فدرال رزرو، داده‌های بیشمار و گزارش درآمدی شرکت‌های فناوری

شاخص PMI ترکیبی ناحیه یورو و آمریکا

از این رو به نظر می‌رسد ریسک‌های بلند مدت مربوط به EURUSD به سمت نزولی حرکت کند. اما این یک روایت کلان‌تر از داستان است. در حال حاضر، سایر عناصر هستند که عملکرد قیمت را پیش می‌برند. آیا بایدن موفق خواهد شد بسته ۱.۹ تریلیون دلاری خود را به تصویب برساند یا این پیشنهاد برای جلب حمایت جمهوری‌خواهان به یک تریلیون دلار کاهش می‌یابد؟ اظهارات سناتورهای مختلف طی روزها آتی بسیار مهم خواهد بود.

جلسه فدرال رزرو و نظر پاول در مورد QE

رویداد اصلی این هفته جلسه فدرال رزرو در چهارشنبه خواهد بود. هیچ زمینه‌ای برای تغییر سیاست فدرال رزرو وجود ندارد و از آنجا که این جلسه یکی از جلسات کوچک بدون هیچ پیش‌بینی اقتصادی است، هرگونه واکنش بازار تنها به نظرات پاول برمی‌گردد.

مدتی است که فدرال رزرو خواستار هزینه‌های بیشتر توسط دولت شده است بنابراین احتمالا پاول از تحولات اخیر هیجان زده خواهد شد. اما نمی‌خواهد زیاد خوشحال به نظر برسد. او و دیگر مقامات ارشد فدرال رزرو اخیرا این ایده را که چشم‌انداز قوی برای اقتصاد، به این معنی است که فدرال رزرو دوز QE را کاهش می‌دهد، منتفی دانسته‌اند و احتمالا در این جلسه نیز این پیام تکرار می‌شود.

جلسه فدرال رزرو، داده‌های بیشمار و گزارش درآمدی شرکت‌های فناوری

شاخص تورمی سالانه CPI و شاخص قیمت پرداخت شده موسسه ISM: شاخص قیمت پرداخت شده، پیشروی شاخص CPI است

بانک فدرال وعده داده است که در طول سال ۲۰۲۱ نیز همچنان به شدت تهاجمی باقی بماند، این موضوع فشار فروش بر روی دلار و افزایش سهام را در پی خواهد داشت. در نتیجه هرگونه واکنش احتمالی در زمان صحبت‌های پاول جزئی خواهد بود چراکه سرمایه‌گذاران از قبل اینها را می‌دانستند. در عوض متغیر اصلی نحوه نبرد بر سر محرک مالی در کنگره است.

همچنین انبوهی از داده‌ها نیز در این هفته وجود دارند. آمار کالاهای بادوام برای ماه دسامبر ساعاتی پیش از جلسه فدرال رزرو منتشر می‌شود، برآورد اولیه از تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه چهارم، پنج‌شنبه منتشر می‌شود. پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش ۴.۴ درصدی تولید ناخالص داخلی است در حالی که مدل فدرال رزرو آتلانتا پیش‌بینی می‌کند که شاهد رشد ۷.۴ درصدی باشیم. بنابراین شاید شاهد یک غافلگیری مثبت باشیم. همچنین روز جمعه اطلاعات مربوط به درآمد و هزینه شخصی همراه با شاخص تورمی خالص قیمت PCE برای ماه دسامبر منتشر می‌شوند.

رشد اقتصاد آلمان، آمار اشتغال انگلستان و واکسیناسیون

در اروپا، داده برجسته، تولید ناخالص داخلی المان برای سه ماهه چهارم خواهد بود که روز جمعه منتشر می‌شود. به خاطر قرنطینه مداوم، احتمالا اقتصاد این کشور در سه ماهه آخر سال دوباره منقبض شده است. این موضوع را نظرسنجی PMI برای ماه دسامبر نیز تایید کرده بود. همچنین با توجه به این که در آلمان قرنطینه تا اواسط فوریه ادامه خواهد داشت، چشم‌انداز سه ماهه اول نیز روشن به نظر نمی‌رسد.

آمار منفی می‌تواند روایت واگرایی اقتصادی میان اروپا و آمریکا را تقویت کند، این روایت زمانی بیشتر تقویت می‌شود که بدانیم آلمان در میان سایر کشورهای منطقه یورو قرنطینه به نسبت سبک‌تر و محرک‌های مالی قدرتمندتری ارائه داده است. نظرسنجی تجاری IFO برای ماه ژانویه نیز روز دوشنبه منتشر می‌شود در حالیکه آمار تورم ماهانه روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

جلسه فدرال رزرو، داده‌های بیشمار و گزارش درآمدی شرکت‌های فناوری

درصد واکسیناسیون در افراد بالای 60 سال و آسیب پذیر

در اروپا بمانیم، گزارش اشتغال انگلیس برای ماه نوامبر، روز سه‌شنبه منتشر می‌شود. این داده مربوط به همان دورانی است که در انگلستان قوانین قرنطینه سخت‌تر شد بنابراین احتمالا شاهد آمار ناامید کننده باشیم. با این حال، احتمالا بازارها این خبر را به عنوان اخبار قدیمی درنظر خواهند گرفت و هرگونه واکنش در پوند بعید به نظر می‌رسد.

در عوض، رشد پوند به کمپین واکسیناسیون بستگی دارد. سرمایه‌گذاران اخیرا هیجان زده شده‌اند زیرا انگلستان در مسابقه واکسیناسیون در میان G10 پیشتاز است و همه امیدوارند که انگلستان به عنوان اولین اقتصاد بزرگ جهان ویروس را به طور کامل شکست دهد. اگر این سرعت بالای واکسیناسیون حفظ شود، ممکن است روزهای بهتری برای پوند در پیش باشد. آن هم پوندی که اکنون در بالاترین نرخ‌های چند ماهه خود معامله می‌شود.

ریسک اصلی نزولی در مورد پوند، افزایش احتمالی مالیات شرکت‌ها در بودجه ماه مارس انگلستان است. افزایش مالیات در میانه بحران، فاجعه‌بار خواهد بود، بنابراین بعید است وزارت خزانه‌داری با این کار موافقت کند اما هنوز نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد.

داده‌های استرالیا و کانادا، در کنار گزارش درآمد شرکت‌های فناوری

در میان ارزهای کالامحور فارکس، آمار تورم استرالیا برای سه ماهه چهارم، روز چهارشنبه و آمار ماهانه تولید ناخالص داخلی ماهانه کانادا، روز جمعه منتشر می‌شود. از آنجایی که فعلا انتظار نمی‌رود بانک مرکزی استرالیا و کانادا هیچگونه تغییر سیاستی انجام دهند، سرنوشت هر دو ارز تا حدود زیادی به ریسک جهانی و قیمت کالاها بستگی دارد.

در نهایت، فصل انتشار درآمدها با انتشار درآمدهای اپل، مایکروسافت، فیس‌بوک، تسلا و بسیاری دیگر از شرکت‌های فناوری شروع می‌شود. این غول‌ها وزن بسیار زیادی در شاخص‌هایی مانند S&P 500 دارند بنابراین نتایج درآمدهای آن‌ها نه تنها در سهام خودشان بلکه بر کلیت بازار تاثیر می‌گذارد و از آنجایی که دلار اکنون همبستگی منفی با جهت حرکت بازارسهام دارد، پس لرزه‌های آن را می‌توان در فارکس نیز حس کرد.

منبع: FXStreet

برای پیگیری تحلیل‌های تخصصی بازار جهانی و فارکس کانال تلگرامی UtoFX را دنبال کنید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟