بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته اول مه

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته اول مهتحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی برای هفته منتهی به 30 آوریل 2021

  • بانک مرکزی استرالیا موضع خود را حفظ می‌کند اما بانک انگلستان ممکن است شروع به کاهش خرید اوراق کند.
  • آیا آمار NFP هیجان‌انگیز می‌تواند از داویش بودن فدرال رزرو کم کند؟

جلسات بانک‌های مرکزی در ماه جدید در هفته آینده با جلسات سیاست‌گذاری بانک مرکزی استرالیا و بانک انگلستان شروع خواهد شد. حدس و گمان‌هایی وجود دارد مبنی بر این که بانک انگلستان می‌تواند از این جلسه کاهش خرید‌های داریی خود را اعلام کند. در جبهه داده‌ها نیز  گزارش مشاغل غیرکشاورزی در ایالات متحده منتشر می‌شود. با این حال، پس از آنکه فدرال رزرو در جلسه FOMC خود باز هم اعلام کرد برای کاهش سیاست‌های انبساطی زود است، آمار اشتغال کانادا و نیوزلند ممکن است واکنش بیشتری در بازار فارکس ایجاد کند.

بانک مرکزی استرالیا پیش‌بینی‌های خود را به روزرسانی می‌کند و خط مشی را بدون تغییر نگه می‌دارد

بانک مرکزی استرالیا یکی از بانک‌های مرکزی بود که در جریان همه‌گیری به صورت کاملا غیرمنتظره موضع داویش اتخاذ کرد. این بانک مرکزی برنامه‌های تهاجمی کاهش نرخ بهره، خرید اوراق قرضه و کنترل منحنی بازده را در پیش گرفت. از این گذشته این بانک علاقه دارد با پیش‌بینی‌ها بیش از حد خوشبینانه خود بازار را گمراه کند. بنابراین ممکن است هفته آینده یکی از این پیش بینی‌ها را داشته باشیم. پیش‌بینی‌های اقتصادی سه ماهه این بانک روز جمعه منتشر می‌شود و جلسه سیاست‌گذاری آن در روز سه شنبه برگزار خواهد شد.

هفته آینده هیچ تغییری در نرخ بهره یا برنامه QE پیش‌بینی نمی‌شود چرا که از چند هفته پیش، دور دوم خرید اوراق قرضه بانک مرکزی استرالیا به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار استرالیا آغاز شده است. دور سوم این خریدها از تابستان آغاز می‌شود و پیش‌بینی‌هایی که این بانک ارائه می‌کند می‌تواند به ما در این مسیر کمک کند. سرمایه‌گذاران به دنبال این هستند که ببینند ایا در لحن بیانیه سیاست‌گذاری این بانک تغییری ایجاد شده است یا خیر. آمار تورمی که هفته پیش منتشر شد نشان داد که فشارهای قیمتی در استرالیا پایین باقی مانده است. همچنین افزایش آمار کرونا در هند و ژاپن نیز تهدیدی برای اقتصاد استرالیا محسوب می‌شود.

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته اول مه

اگر بانک مرکزی استرالیا این خطرات را مطرح کند، ممکن است دلار استرالیا برای ادامه روند صعودی خود با مشکل مواجه شود.

آیا بانک انگلستان از بانک کانادا پیروی می‌کند؟

قرنطینه انگلستان به تازگی پایان یافته و تولید اقتصادی (حداقل مطابق با PMIهای ماه آوریل) در حال افزایش است. اظهارات سیاست‌گذاران این بانک نشان می‌دهد که آنها از بهبود شدید اقتصاد در سه ماهه فعلی و بعدی اطمینان دارند. از این رو، پیش‌بینی‌های رشد احتمالا در گزارش سه ماهه این بانک که روز پنج‌شنبه منتشر می‌شود، بازبینی شده و در این بازبینی افزایش خواهد یافت. سرمایه‌گذاران همچنین تجدید نظر در مورد تورم را تحت نظر دارند چرا که شواهدی مبنی بر افزایش هزینه‌های ورودی در انگلستان ارائه می‌دهد.

بهبود سریع بیماری و واکسیناسیون موفقیت آمیز، باعث شده است که برخی تحلیلگران بحث بر سر کاهش QE را آغاز کنند. با این حال، سرنخ‌ها برای چنین اقدامی بسیار اندک است و کمی بعید به نظر می‌رسد که سیاست‌گذاران در جلسه هفته آینده چنین تصمیمی را بگیرند اما ممکن است در روز پنجشنبه این هدف را اعلام کنند. اگر این اتفاق رخ بدهد، سناریوی احتمالی بانک انگلستان این خواهد بود که سرعت خرید دارایی را کاهش دهد اما خود برنامه را برای مدت طولانی ادامه دهد.

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته اول مه

هرگونه سیگنال کاهش خرید اوراق قرضه برای بازار یک شوک محسوب می‌شود و می‌تواند باعث افزایش پوند شود اما طوفان‌های سیاسی می‌تواند این افزایش را محدود کند. رای‌دهندگان اسکاتلندی در ۶ مه برای انتخابات پارلمانی اسکاتلند به پای صندوق‌های رای می‌روند. انتظار می‌رود احزاب طرفدار استقلال اسکاتلند اکثریت را به دست آورند و این موضوع می‌تواند دولت مرکزی بریتانیا را برای برگزاری همه‌پرسی استقلال اسکاتلند تحت فشار قرار دهد. انتخابات شورای محلی انگلیس نیز می‌تواند تحت تاثیر ادعاهای علیه بوریس جانسون قرار بگیرد. در صورتی که حزب محافظه‌کار عملکرد ضعیفی نشان بدهد، ممکن است استرلینگ کاهش یابد.

دلار می‌تواند باز هم یک گزارش اشتغال خوب دیگر را نادیده بگیرد

در آن سوی اقیانوس اطلس، داده‌های مهمی منتشر می‌شوند. این داده‌ها با آمار PMI تولیدی ISM در روز دوشنبه آغاز می‌شود. در روز سه‌شنبه سفارشات کارخانجات را داریم و PMI غیر تولیدی ISM چهارشنبه منتشر می‌شود. پیش‌بینی می‌شود هر سه‌ آمار نسبت به دوره قبل افزایش پیدا کند. اما مهم‌ترین آمار هفته آینده، آمار اشتغال غیر کشاورزی است. این آمار در ماه مارس ۹۱۶ هزار شغل رشد داشت و انتظار می‌رود ۹۲۵ هزار شغل دیگر در ماه آوریل اضافه شود. به این ترتیب انتظار می‌رود نرخ بیکاری به سطح ۵.۸ درصد کاهش پیدا کند.

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته اول مه

با این حال، بانک فدرال اخیرا به اطلاعات رسمی مشاغل تشکیک کرده است و معتقد است نرخ واقعی بیکاری بسیار بالاتر است. فدرال رزرو اعلام کرده است که می‌خواهد بیکاری را به سطح پیش از همه‌گیری برساند. در این میان برخی نگران هستند که تمرکز بیش از حد بر روی اشتغال کامل باعث بروز تورم خواهد شد.

اما جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز چهارشنبه در جلسه مطبوعاتی خود به صراحت گفت که می‌خواهد پیش از شروع بحث در مورد کاهش محرک‌ها، در چند ماه متوالی داده‌های قوی را مشاهده کند. اما بازارها هنوز متقاعد نشده‌اند و بازده اوراق خزانه‌داری شروع به افزایش کرده است. اگرچه روند نزولی دلار نیز تغییری نداشته است. با این حال، لونی همچنان در معرض خطر ریزش است؛ این موضوع با توجه به احتمال سیو سود در پی صعود موفق اخیر این جفت ارز اهمیت می‌یابد؛ به خصوص اگر قرار باشد داده ضعیفی نیز چاشنی این ریزش شود.

آیا قرنطینه کانادا ضربه‌ای موقت به بازار کار می‌زند؟

دلار کانادا، پس از آنکه بانک کانادا در جلسه سیاست‌گذاری ماه آوریل خود سرعت خرید اوراق را یک میلیارد دلار در هفته کاهش داد، به اوج سه ساله خود رسید. اکنون بانک کانادا به طور رسمی اولین بانک مرکزی بزرگ است که روند حذف سیاست‌های اضطراری دوران کرونا را آغاز کرده است. بهبود شگفت‌انگیز بازار کار در فوریه و مارس احتمالا در این تصمیم موثر بوده است.

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته اول مه

با این حال، انتظار می‌رود قرنطینه جدید در برخی استان‌ها در ماه آوریل، روند بهبود را به عقب برگرداند. پیش‌بینی می‌شود آمار اشتغال روز جمعه بسیار ضعیف‌تر از ماه‌های گذشته باشد. با این وجود، افزایش سرعت واکسیناسیون در کانادا، سرمایه‌گذاران را امیدوار کرده است که این قرنطینه، آخرین قرنطینه باشد.

ممکن است نرخ بیکاری نیوزلند در سه ماهه اول افزایش یابد

نیوزلند نیز هفته آینده آمار اشتغال خود را منتشر خواهد کرد. بهبود اقتصادی نیوزلند علی‌رغم اینکه نرخ بالایی نداشته است، اما این کشور با چالش‌های کمتری نسبت به سایر کشورها روبرو نبوده است. بزرگترین شهر کشور (اوکلند) از قرنطینه خارج شده است و محدودیت‌های جدید در ماه فوریه بر مصرف‌کنندگان و کسب و کارها تاثیر گذاشته است. بنابراین انتظار می‌رود که استخدام‌ها دچار کندی شده و نرخ بیکاری در سه ماهه اول با افزایش روبرو شده باشد. اما اگر داده‌های سه ماهه اول که روز چهارشنبه منتشر می‌شود، چندان منفی نباشد، می‌تواند نوید یک بهبود اقتصادی قوی در ماه مارس باشد.

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته اول مهاین موضوع می‌تواند دلار نیوزلند را تقویت کند. کیوی در حال حاضر نزدیک به بالاترین سطح خود در دو ماهه اخیر رسیده است و انتظارات برای کاهش خرید دارایی توسط بانک مرکزی نیوزلند افزایش یافته است.

منبع

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟