مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل هفتگی فارکس 23 تا 27 نوامبر

تحلیل هفتگی فارکس

تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی؛ تاثیر اخبار و رویدادهای هفته بر بازار، برای هفته منتهی به 27 نوامبر

 

عید شکرگزاری در آمریکا و یک ضرب العجل دیگر برای برگزیت

به طور سنتی، هفته شکرگزاری در آمریکا هفته‌ای ساکت برای بازار است. با تعطیلی پنج‌شنبه و نیم‌روز جمعه، بسیاری از مردم کل هفته را تعطیل می‌کنند. با این حال، همانطور که تا امروز دیده‌ایم، سال ۲۰۲۰ با سال‌های پیش متفاوت بوده است. همچنین اگرچه جلسات معاملاتی آمریکا ممکن است کمی ساکت باشد اما با نزدیک شدن به پایان بازی برگزیت، اخبار مربوط به آن تماشایی خواهد بود. ضرب العجل غیر رسمی برای برگزیت دوشنبه، سه‌شنبه یا چهارشنبه است. اگر مذاکرات تمدید شود ممکن است بازار حرکت خاصی انجام دهد. همچنین آمار مبتلایان به کرونا همچنان در حال افزایش است. واکسن مدرنا و فایزر احتمالا تا پایان سال آماده خواهند شد اما ممکن است تا پایان سه ماهه اول یا سه ماهه دوم به طور گسترده در دسترس نباشند.

تحلیل هفته‌ی گذشته را می‌توانید در لینک زیر بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس: اخبار و رویدادهای هفته و تحلیل اثر آنها بر فارکس برای هفته منتهی به 20 نوامبر

برگزیت: درست زمانی که بازار به این نتیجه رسید که گفتگوهای برگزیت در حال به نتیجه رسیدن است، بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به دیوید فراست اعلام کرد که مذاکرات باید تعلیق شوند چرا که یکی از مذاکره کنندگان به کرونا مبتلا شده است. پس از آن، گفتگوها عمدتا کوتاه و از طریق ویدیو کنفرانس ادامه خواهد یافت. در حال حاضر نکته مهم تنها زمان است زیرا هر توافقی باید توسط پارلمان اتحادیه اروپا تصویب شود. این پارلمان این هفته و همینطور ۱۴ تا ۱۷ دسامبر تشکیل جلسه می‌دهند. گفته می‌شود که دسامبر آخرین تاریخی است که پارلمان اتحادیه اروپا می‌تواند توافق را تصویب کند بنابراین باید تا پیش از برگزاری جلسه بعدی پارلمان اروپا، توافق صورت گرفته باشد.

همانطور که در مطالب پیشین گفته شد سه موضوع اصلی مورد مناقشه در مذاکرات برگزیت از قرار زیر هستند:

  • مکانیزم اجرایی برای حل اختلاف
  • شرایط بازی برابر (تجارت آزاد و منصفانه بدون حمایت‌های دولتی و وضع تعرفه‌های نامتعارف)
  • دسترسی به آب‌های ماهیگیری اطراف انگلستان

هر دو طرف همچنان محتاط هستند و احتمال عدم توافق را در نظر دارند. همچنین رهبران کشورهای اروپایی به مردم خود گفته‌اند که آماده برگزیت بدون توافق باشند. این اتفاق باعث افزایش تعرفه‌ها و ایجاد موانع در تجارت بین اتحادیه اروپا و انگلستان می‌شود. با توجه به مشکلاتی که هر دو طرف به خاطر کرونا با آن دست به گریبان هستند، احتمال برگزیت بدون توافق چندان قوی نیست و همه انتظار نوعی توافق را دارند. توافق برای انگلستان سود بسیار بیشتری خواهد داشت به همین دلیل پوند بیشتر از یورو از عناوین خبری برگزیت متاثر می‌شود.

ویروس کرونا: در حالی که به نظر می‌رسد کشورهای چین، استرالیا و نیوزلند ویروس را تحت کنترل گرفته‌اند ژاپن، ایالات متحده و اکثر نقاط اروپا هنوز به طور فزاینده‌ای تحت تاثیر ویروس هستند. در ژاپن با شیوع ویروس کرونا به بالاترین سطح هشدار خود می‌رود در طرف دیگر نیز نخست‌وزیر سوگا در حال کار بر روی بودجه تکمیلی سوم است. انگلستان از ۵ نوامبر تحت قرنطینه است و به نظر می‌رسد نرخ شیوع بین ۱.۰ تا ۱.۱ رسیده باشد. این نرخ هفته گذشته بین ۱.۰ تا ۱.۲ بود. سوناک، وزیر خزانه‌داری همچنان در حال کار بر روی یک طرح محرک بازار کار است.

در اروپا بسیاری از کشورهای اروپا به نوعی با قرنطینه سراسری و محلی دست و پنجه نرم می‌کنند. بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که در جلسه ۱۲ دسامبر محرک‌های بیشتری ارائه می‌دهند. با این حال، این اتحادیه با تصویب بودجه ۱.۸ تریلیون دلاری خود که شامل محرک بهبود اقتصادی کرونا است با مشکل روبرو شده است. این بودجه که باید با تایید ۲۷ کشور عضو تایید شود توسط دو کشور مجارستان و لهستان وتو شده است. این دو کشور با توجه به اصل «حاکمیت قانون» که به موجب آن کشورهایی که مهاجران را مستردد می‌کنند، مشمول مجازات‌هایی می‌شوند، اقدام به وتوی این لایحه کردند.

در ایالات متحده تعداد موارد ابتلا به کرونا به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. همین امر منجر به قرنطینه برخی ایالت ها مانند کالیفرنیا و مینه سوتا شده است. در برخی ایالت‌های دیگر تنها چند شهر قرنطینه شده‌اند. با تعطیلات روزشکرگزاری بسیاری نگران اجتماعات بزرگ خانوادگی هستند که در آن ویروس به سرعت گسترش پیدا می‌کند. همچنان بحث بر سر محرک مالی در آمریکا داغ است اما تا زمانی که جو بایدن در ۲۰ ژانویه ریاست جمهوری را به دست نگیرد امیدی به توافق نیست.

واکسن: شرکت فایزر واکسنی دارد که مطالعات نشان می‌دهد ۹۵ درصد در پیش‌گیری از کرونا موثر است. در روز جمعه این شرکت درخواست مجوز استفاده اضطراری از این واکسن را ارائه داد. فایزر اعلام کرده است که در صورت تایید طی چند ساعت واکسن را برای استفاده کسانی که بیشترین نیاز را دارند، آماده می‌کند. آنها امیدوارند که بتوانند توزیع واکسن را پیش از پایان سال آغاز کنند. با این حال، انتظار نمی‌رود تا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ واکسن به طور گسترده در دسترس باشد. واکسن مدرنا نیز نتایج مشاهلی داشته است و انتظار می‌رود تا پایان ماه نوامبر درخواست مجوز استفاده اضطراری را ارسال کنند.

همانطور که به پایان ماه نزدیک می‌شویم، معامله‌گران به داده‌های تولید و خدمات در روز دوشنبه چشم می‌دوزند. همچنین با توجه به تطیلات آمریکا، بیشتر داده‌های پایان ماه آمریکا به روز چهارشنبه منتقل شده است. از این جمله می‌تواند به تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم، فروش خانه‌های تازه ساز و صورت جلسه FOMC اشاره کرد. سایر رویدادهای مهم اقتصادی به شرح زیر است:

دوشنبه
داده‌های PMI تولیدی و خدمات (جهانی)

آمار خرده فروشی سه ماهه سوم (نیوزلند)

سه‌شنبه
تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم (آلمان)
گزارش احساسات تجاری IFO (آلمان)
گزارش اعتماد مصرف کننده (آمریکا)
شاخص تولید فدرال رزرو ریچموند (آمریکا)

چهارشنبه
انتشار پیش بودجه (انگلستان)
سفارش کالاهای بادوام (آمریکا)
تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم (آمریکا)
مدعیان بیکاری (آمریکا)
شاخص هزینه‌های شخصی (آمریکا)
شاخص قیمت مصرف کننده (آمریکا)
فروش خانه‌های جدید (آمریکا)
شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (آمریکا)
صورت جلسه FOMC (آمریکا)
موجودی نفت خام (آمریکا)

پنج‌شنبه
تراز تجاری (نیوزلند)
گزارش اعتماد مصرف کننده GFK (آلمان)

جمعه
شاخص اعتماد مصرف کننده (اروپا)
احساسات اقتصادی (اتحادیه اروپا)

 

تحلیل هفتگی فارکس 23 تا 27 نوامبر

چارت بیت کوین

بیت کوین: این رمز ارز از ۱۳ مارس که به سطح ۳۸۵۰ دلار رسید در یک جهت، همواره در حال صعود است به طوری که اکنون اهداف بالای ۲۰ هزار دلار را در نظر دارد. این رمزارز محبوب هفته پیش در نزدیکی ۱۵ هزار دلار بود اما طی دو هفته اخیر نزدیک به ۱۶.۵ درصد رشد داشته و اکنون در حوالی ۱۸۵۰۰ دلار معامله می‌شود. اما نکته احتیاط برانگیز این است که اندیکاتور RSI نزدیک به ۸۴.۴۰ قرار گرفته است که نشان دهنده اشباع خرید در این رمزارز است اگرچه اندیکاتور RSI در سقف تاریخی در سال 2018 این رمز ارز، به بالای ۹۰ نیز رسید و دیدیم که پس از آن چگونه شاهد افت سنگین این رمز ارز بودیم. اگرچه احتمالا دیگر شاهد چنان سقوطی نخواهیم بود اما باز هم معامله‌گران بیت کوین باید احتیاط کنند.

منبع: forex

برای پیگیری اخبار و تحلیل‌های فارکس و بازارهای جهانی کانال تلگرامی UtoFX را دنبال کنید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟