بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲۴ تا ۲۸ آبان: طلا در حال جلب توجه

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

سنتیمنت صعودی قوی در طلا پس از شکسته شدن مقاومت بحرانی، به افزایش بیشتر قیمت طلا اشاره می‌کند

این هفته قیمت طلا روند نزولی میان‌مدت خود را شکست. پس از اینکه شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده به بالاترین سطح در ۳۰ سال گذشته در ۶.۲ درصد رسید، ترس از تورم دوباره به بازار سرازیر شد. این موضوع منجر به آن شد که قیمت طلا به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته برسد.

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت:« بسیاری از سرمایه‌گذاران منتظر این لحظه بودند. طلا دقیقا همان کاری را انجام داد که باید انجام بدهد، یعنی حفاظت از سرمایه‌گذاران در برابر تورم.»

قیمت طلا در این هفته در بالای سطح ۱۸۶۴ بسته شد که افزایش بیش از ۲.۵ درصدی را در این هفته نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش معامله اونس طلا: عوامل موثر بر قیمت طلا و روش های معامله آن

۱۸ تحلیلگر در نظرسنجی طلای این هفته کیتکو شرکت کردند که در این میان ۱۵ تحلیلگر یا ۸۳ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، ۲ تحلیلگر یا ۱۱ درصد نظر نزولی نسبت به طلا داشتند و یک تحلیلگر یا ۶ درصد نیز معتقد بود که قیمت طلا نوسانی خواهد بود.

همچنین از مجموع ۱۰۸۱ رای اخذ شده در نظرسنجی آنلاین مین استریت، ۷۲۲ نفر یا ۷۱ درصد همچنان نظر صعودی بر روی طلا داشتند، ۱۶۵ نفر یا ۱۶ درصد معتقد به نزول طلا بودند و ۱۳۱ نفر یا ۱۳ درصد نیز بی‌طرف بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲۴ تا ۲۸ آبان: طلا در حال جلب توجه

احساسات در میان سرمایه‌گذاران خرد در بالاترین سطح خود از اوایل ماه مه است و مشارکت در نظرسنجی‌های کیتکو به بالاترین سطح از یک ماه گذشته تاکنون رسیده است.

برخی تحلیلگران معتقدند که نه تنها افزایش تورم منجر به افزایش علاقه به طلا شده است، بلکه ترس فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو کنترل تورم را از دست می‌دهد، منجر به افزایش حمایت از قیمت‌ها شده است.

  • آدریان دی گفت:« غول تورم از چراغ خارج شده است و مدتی طول خواهد کشید که باز گردد. از آنجایی که سرمایه‌گذاران عام به سمت طلا روی آورده‌اند تا اندکی از پورتفوی خود را به طلا تخصیص بدهند، حرکت طلا می‌تواند چشمگیر باشد.»
  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که او انتظار دارد قیمت طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد چرا که قیمت طلا با شکستن سطح ۱۸۳۵ حرکت قابل توجهی کرد. وی افزود افزایش قیمت نقره و پلاتین نیز باید روند صعودی جدید طلا را تقویت کند.
    او گفت:« چشم‌انداز افزایش تورم، منجر به شعله‌ور شدن قیمت فلزات گرانبها در این هفته شد. ممکن است در هفته آینده با انتشار آمار تورم کانادا و بریتانیا این آتش شعله‌ورتر شود.»
  • جیم ویکوف، تحلیلگر تکنیکال ارشد کیتکو نیز گفت که او نسبت به طلا خوشبین است. وی در یادداشت تحقیقاتی خود گفت:« طلا در یک روند صعودی پنج هفته‌ای قرار دارد. هدف بعدی طلا مقاومت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس است.»
  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در فارکس لایو گفت که انتظار دارد با بهبود احساسات در بازار آتی پس از این بریک اوت، قیمت طلا بالاتر رود.
    او گفت:« سنتیمنت هنوز بد است. اما این بهترین نقطه برای شروع است. پرایس اکشن مثبت در قیمت می‌تواند به سرعت خرس‌ها را تبدیل به گاو کند.»
  • با این حال، همه تحلیلگران نسبت به طلا در آینده نزدیک خوش بین نیستند. اوله هانسن می‌گوید که قیمت طلا می‌تواند قبل از اوج‌گیری به سمت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس، تا ۱۸۳۰ دلار نیز کاهش پیدا کند.
  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex گفت که اگرچه طلا عملکرد چشمگیری داشته است، اما هنوز متقاعد نشده است که این فلز گرانبها می‌تواند در برابر بادهای مخالف مانند افزایش بازده اوراق خزانه‌داری و تقویت دلار مقاومت کند.
    وی گفت:« ممکن است محرک‌ها در حال تغییر باشد، اما من شک دارد. دلار قوی‌تر و بازده بالاتر معمولا برای افزایش قیمت طلا مضر هستند. اقتصاد ایالات متحده پس از رشد ملایم ۲ درصدی در سه ماهه سوم در حال شتاب‌گیری است. بنابراین آمار خرده فروشی هفته آینده و داده‌های تولید صنعتی باید قوی باشد. من پیش‌بینی می‌کنم طلا به سمت آزمایش سطوح ۱۸۱۵ تا ۱۸۲۵ دلار حرکت خواهد کرد.»

منبع: Kitco

بیشتر بخوانید:

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟