بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تفاوت میان سهام رشدی (Growth stock) و سهام ارزشی (Value stock) چیست؟

تفاوت میان سهام رشدی (Growth stock) و سهام ارزشی (Value stock) چیست؟در بازار دو نوع سهام اصلی وجود دارد، سهام رشدی (Growth stock) و سهام ارزشی (Value stock) و هر یک دارای ویژگی‌های خاصی برای سرمایه‌گذاران هستند. در اینجا خلاصه‌ای از تفاوت‌های این دو نوع سهام آورده شده است.

سهام ارزشی به سرمایه‌گذار این امکان را می‌دهد که شرکت‌هایی را با قیمت عالی خریداری کند، اما در مقابل آن، سهام رشدی این امکان را برای سرمایه‌گذار فراهم می‌کند تا ارزش آینده یک شرکت را امروز با قیمتی عالی خریداری کند.

سرمایه‌گذاران سهام ارزشی در درجه اول به ارزش ترازنامه فعلی شرکت توجه دارند، درحالی‌که سرمایه‌گذاران سهام رشدی به ارزش درآمد و فروش آتی شرکت نگاه می‌کنند.

سهام ارزشی در درجه اول بر ارزش گذشته یک شرکت در مقابل قیمت فعلی تمرکز دارد، درحالی‌که سهام رشدی در درجه اول بر ارزش آتی شرکت در مقابل قیمت فعلی تمرکز دارد. اولی بر قیمت سهام تمرکز دارد، در حالیکه دومی بر آینده کسب‌وکار متمرکز است.

سهام ارزشی راهی برای خرید ارزان و فروش به قیمت بالاتر است، اما در مقابل آن، سهام رشدی راهی برای خرید به قیمت بالا و فروش بالاتر است.

قیمت بسیاری از سهم‌های ارزشی نزدیک به پایین‌ترین سطح در 52 هفته گذشته است، درحالی‌که بسیاری از قیمت‌های سهام رشدی نزدیک به بالاترین قیمت روز است.

سهام ارزشی معمولاً از آن شرکت‌هایی است که سعی در حل مشکلات کسب و کار خودشان دارند، اما در مقابل آن، سهام رشدی برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند مشکلات جهانی (بزرگ‌تر) را حل کنند.

یک سهام ارزشی با کیفیت چندین و چند بار “سود سهام” بالایی به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کند، اما در مقابل آن، سهام رشدی با کیفیت به سرمایه‌گذاران خود “سود سرمایه‌ای” بالایی می‌رساند.

سهام ارزشی به‌عنوان منطقه امن در بازارهای نزولی استفاده می‌شود، اما در مقابل آن، سهام رشدی ابزاری برای سفته‌بازی در بازارهای صعودی است.

سهام ارزشی در هنگام ورود نسبت‌های ریسک / پاداش زیادی به همراه دارد، اما در مقابل آن، سهام رشدی در هنگام خروج سودآوری‌ بالایی ایجاد می‌کند.

سرمایه‌گذاران و معامله گران باید سهامی را در لیست بررسی خود یا در داخل پرتفوی خود قرار دهند که با اعتقادات آنها در مورد بازار منطبق باشد. ورود و خروج آنها با استفاده از این سهام باید در چارچوب یک روش کامل و دارای مزیت رقابتی در بازار باشد.

عملکرد سهام ارزشی یک ETF

عملکرد سهام ارزشی یک ETF

عملکرد یک سهام رشدی ETF

عملکرد یک سهام رشدی ETF

منبع: NewTraderu

بیشتر بخوانید:

سهام چرخه ای (Cyclical Stock) چیست و چه تفاوتی با سهام تدافعی دارد؟

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟