بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

ثروت خالص وارن بافت در سال 2021

وارن بافتارزش خالص ثروت وارن بافت

ثروت خالص وارن بافت در سال 2021 معادل 110.3 میلیارد دلار است. بنابر برآورد مجله فوربس، وی با 90 سال سن، در حال حاضر ششمین فرد ثروتمند جهان است.

وارن بافت چگونه ثروت خود را به دست آورد؟

وارن از همان کودکی علاقه زیادی به ایجاد مشاغل و سرمایه‌گذاری‌های شخصی خود داشت. در هفت‌سالگی او کتابی در کتابخانه عمومی محله خود پیدا کرد به نام “هزار راه برای کسب 1000 دلار” که به او انگیزه بسیاری داد. این کتاب باعث شد تا او از سنین جوانی به فکر روش‌های مختلف کسب درآمد باشد، این کار برای او مثل یک بازی بود و او آن را دوست داشت.

مشاغل کودکی وی شامل فروش آدامس، جمع‌آوری و فروختن بطری‌های شیشه‌ای کوکاکولا و فروش مجله‌های هفتگی درب منازل در زادگاهش بود. او همچنین به‌صورت نیمه‌وقت در خرده‌فروشی‌های پدربزرگش کار می‌کرد. در دوران دبیرستان روزنامه تحویل می‌داد، توپ‌های گلف را که از زمین گلف محل جمع‌آوری می‌کرد،  وی تمبر می‌فروخت و ماشین‌ها را می‌شست و پولیش می‌زد. او به همراه یکی از دوستانش، اولین کار تجاری خود را راه‌اندازی کردند و 25 دلار برای خرید یک ماشین‌بازی پین بال (pinball) هزینه کردند و آن را در یک آرایشگاه محلی نصب کردند. آنها جریان نقدی حاصل از کسب و کار پین بال را بسیار دوست داشتند به‌طوری‌که وی چند تای دیگر از آنها را برای قراردادن در سه آرایشگاه خریداری کرد. تجارت ماشین پین بال او بعداً در کمتر از یک سال به قیمت 1200 دلار فروخته شد.

بافت پس از آموزش‌ دیدن زیر نظر بنجامین گراهام (Benjamin Graham)، او اولین شرکت سرمایه‌گذاری خود با نام Buffett Partnership) راوی در سال 1956 و در سن 26 سالگی راه‌اندازی کرد. تا ژانویه سال 1962، ارزش این شرکت به بیش از 7 میلیون دلار رسید که سهم شخصی بافت در آن بیش از 1 میلیون دلار بود. بافت در سال 1969 مشارکت خود در این شرکت را خاتمه داد و پس از سود بسیار عالی، در دهه سوم زندگی خود به‌عنوان یک میلیونر بازنشسته شد.

بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری وارن بافت در سال 1962 زمانی رخ داد که وی سهام (Berkshire Hathaway) را خرید؛ آن هم وقتی که وی متوجه یک الگوی پرایس اکشن صعودی در سهام این شرکت شد. بافت می‌دانست که تجارت نساجی در ایالات متحده در حال نابودی است و برکشایر هرگز پیشرفت نمی‌کند و به‌تدریج در حال تعطیلی است. او فقط به دنبال سود سریع سرمایه‌گذاری بود و قیمت سهام این شرکت در مقایسه با ارزش کل دارایی‌های آن، بسیار پایین بود.

وارن بافت برای اولین‌بار سهام برکشایر را در سال 1962 به قیمت هر سهم 7.50 دلار خریداری کرد. جالب است بدانید که در سال 2021 سهام (کلاس A)  برکشایر تقریباً 440،000 دلار است. بازده سالانه سهام برکشایر در 57 سال گذشته تقریباً 20.26٪ + بوده است.

ببشتر بخوانید: پنج توصیه مهم وارن بافت برای موفقیت

در سال 1964 وقتی او قصد فروش سهام خود در برکشایر را داشت پیشنهاد قیمتی که به او شد کمتر از توافق شفاهی قبلی بود و این موجب آزردگی او شد. وی در عوض، سهام بیشتری از برکشایر خریداری کرد. او از طریق مالکیت بیشترین سهم، کنترل شرکت را به دست گرفت و شخصی را که قبلاً به او پیشنهاد خرید سهامش با قیمت خیلی پایین‌تر را داده بود، اخراج کرد. با این کار، بافت سهام‌دار عمده یک شرکت نساجی در حال ورشکستگی شد.

او به‌سرعت این شرکت را از تولیدات نساجی به کارگزاری بیمه تغییر کاربری داد ولی نام آن را حفظ کرد. او به‌مرور زمان برکشایر را به یک شرکت هولدینگ با پورتفولیو متنوع تبدیل کرد. وی از جریان وجوه نقد حاصل از حق بیمه استفاده کرد تا کسب‌وکارهایی با بهترین جریان گردش مالی را به دست آورد. او همچنین شروع به ایجاد یک پوتفولیو سرمایه‌گذاری برای برکشایر با استفاده از سهام شرکت‌های بزرگ با قیمت مناسب کرد، برکشایر به مرور به یک شرکت بزرگ تبدیل شد به‌طوری‌که هم‌اکنون ششمین شرکت بزرگ در ایالات متحده است.

وارن بافت اجازه داد که سهام برکشایر به قیمت‌های 6 رقمی رشد کند. او نمی‌خواست سهام آن تقسیم شود چراکه قصد داشت سرمایه‌گذاران بلندمدت را در سهام شرکت خود داشته باشد نه معامله‌گران و سفته‌بازان کوتاه‌مدت. در سال 1996، سرانجام برکشایر اقدام به تقسیم سهام کرد و برای ایجاد سهام کلاس B از طریق واحد سرمایه‌گذاری، تقسیم سهام را انجام داد و ارزش هر سهم کوچک‌تر را حدوداً 1⁄30 قیمت سهام اصلی کلاس A در نظر گرفت.

بیش از 99٪ از کل دارایی خالص وارن بافت با خرید و نگهداری سهام برکشایر ایجاد شده است. همچنین، 99٪ از دارایی وارن بافت پس از 50 سالگی وی ایجاد شد. این امر قدرت رشد مرکب (compounding) را نشان می‌دهد. برکشایر تنها سهامی است که بافت شخصاً صاحب آن است. هنگامی‌که صحبت از سهام یا پورتفولیوی وارن بافت می‌شود، منظور  سهام هولدینگ برکشایر در سبد سهام این شرکت است.

ثروت وارن بافت از طریق مالکیت شخصی او فقط بر یک سهام یعنی برکشایر ایجاد شد. اقدامات او در قالب مدیرعامل و ایجاد سبدی از شرکت‌ها و سهم‌ها بود که منجر به شکل‌گیری یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تمام دوران از جنبه مالکیت و مدیریت پرتفولیو شد. وارن بافت از برکشایر به‌عنوان یک ماشین ثروت سازی غیرمستقیم استفاده کرد و باعث ثروتمند شدن خود و سرمایه‌گذارانش شد.

منبع: NewTraderu

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟