بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

آیا می‌توان مدیریت حساب فارکس خود را به دیگران بسپاریم؟ مزایا و معایب آن چیست؟

فارکسمزایا و معایب تفویض اختیار مدیریت حساب فارکس برای سرمایه گذاران

حساب‌ مدیریت شده فارکس یک حساب معاملاتی است که صاحب آن، حساب خود را شارژ می­‌کند و به مدیر حساب اجازه می­‌دهد از طرف او معامله کند. در حالی که هدف از داشتن مدیر حساب به طور کلی کاهش درگیری مالک در تصمیمات مربوط به معاملات است، با این وجود داشتن درک خوبی از نحوه کار بازار فارکس و پویایی آن برای انتخاب یک مدیر حساب مناسب بسیار مفید است.

بازار فارکس می­‌تواند بسیار پر خطر باشد از این جهت که نوسانات و حرکات شدید قیمتی که هنگام یک رویداد خبری غافلگیر کننده یا انتشار اطلاعات اقتصادی رخ میدهد می‌­تواند‌ براحتی یک حساب معاملاتی با لوریج بالا را ‌از بین ببرد. بدون درک اساسی از نحوه کار بازار ارز، شخص در انتخاب مدیر برای حساب با چالش مواجه می­شود. سطح دانش مناسبی از نحوه واکنش و عملکرد بازار فارکس می تواند در روند انتخاب مدیر حساب مناسب مفید باشد.

با درک خوب از پویایی بازار، صاحب حساب معاملاتی می‌تواند تصور واضح‌تری داشته باشد که آیا شخص دیگری می‌تواند بهتر از او معامله انجام دهد یا خیر. افتتاح حساب با یک مدیر حساب فارکس شایسته نه تنها به طور بالقوه برای یک معامله­‌گر تازه کار مفید است، بلکه می تواند یک راه حل ایده­‌آل برای یک سرمایه‌گذار آشنا با بازار باشد که محدودیت­های خود به عنوان یک معامله­‌گر را می­‌داند و ترجیح می­دهد معاملاتش توسط یک مدیر‌ حرفه‌­ای انجام شود.

متأسفانه به نظر می‌رسد اکثر افرادی که حساب­‌های فارکس مدیریت شده را باز می­‌کنند سابقه و تجربه­­‌ای در بازار فارکس ندارند یا تجربه‌شان بسیار کم است. بنابراین وقتی نوبت به انتخاب مدیر حساب مناسب با شرایط منحصر به فردشان می­‌رسد، به سختی می‌­توانند تصمیم مناسبی بگیرند.

مفاهیم پایه سرمایه‌گذاری فارکس

به نظر می‌­رسد سرمایه‌­گذاری فارکس واژه نادرستی باشد، زیرا سرمایه­‌گذاری معمولاً شامل قراردادن پول با انتظار دریافت بازده سرمایه­‌گذاری است. نگه داشتن یک جفت ارز می‌تواند بازده اسمی را به صورت سواپ ارائه دهد که منعکس کننده اختلاف نرخ بهره بین دو ارز است. با این اوصاف، بازده مورد انتظار – مانند سود نقدی سهام، نرخ سود گواهی سپرده یا پرداخت کوپن اوراق قرضه – در بازار فارکس وجود ندارد. به غیر از انجام فعالیت­های هجینگ (پوشش ریسک) در برخی از ارزها، معاملات در بازار فارکس را  می‌­توان در مقایسه با سرمایه‌گذاری سنتی بیشتر نوعی سفته­‌بازی قلمداد کرد.آیا می‌توان مدیریت حساب فارکس خود را به دیگران بسپاریم؟ مزایا و معایب آن چیست؟

هر معامله‌ای که در بازار فارکس انجام می­‌شود شامل خرید همزمان یک ارز و فروش ارز دیگر با نرخ معامله مشخص است، به عبارتی معامله‌­گران به طور موثر از ارز فروخته شده برای خرید ارز دیگر استفاده می­‌کنند. این یعنی معامله‌­گر ارزی را که نرخ بهره برای آن دریافت می­‌شود، می‌خرد و در عوض، ارزی را که نرخ بهره برای آن پرداخت می‌­شود، می‌فروشد. تفاوت بین این نرخ‌ها را اختلاف نرخ بهره می‌گویند و برای محاسبه سواپ که معامله­‌گر دریافت یا پرداخت می‌­کند تا موقعیت معاملاتی خود را در طول شب نگه دارد، استفاده می‌­شود.

این دو نرخ بهره توسط بانک­‌های مرکزی کشورهایی که این ارزهای ملی از آنجا منشا می­‌گیرند، تعیین می‌شود.‌ گرفتن معاملات خوب، کاری است که معامله‌گران باید هر روز در بازار فارکس انجام دهند. در حالی که نرخ بهره در دهه گذشته در کشورهای توسعه‌­یافته در سطوح بسیار پایین ثابت بوده است، اما تغییران آن می‌تواند  تفاوت زیادی در ارزش‌گذاری ارزها ایجاد کند و باعث افزایش نرخ ارزش یا نوسانات آنها شوند.

مزایا و معایب تفویض اختیار مدیریت سرمایه شما به دیگران

یک مزیت مهم تفویض اختیار مدیریت سرمایه شما به دیگران این است که به شما این امکان را می‌­دهد تا از وقت خود برای انجام کارهای دیگر استفاده کنید. برای شخصی که شغلی دارد یا درگیر تجارت دیگری است که نمی‌تواند روزانه درگیر تحلیل و سایر فعالیت­‌های مورد نیاز برای معامله موثر در بازار فارکس شود، تفویض اختیار می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای افتتاح حساب مدیریت شده باشد. با استخدام فرد دیگری برای مدیریت حساب فارکس شخصی خود، مالک آن حساب مجبور نیست شخصا با فرایندهای تصمیم­‌گیری و چالش­‌های معاملات روزمره مواجه شود.

از جنبه منفی، تنها دغدغه شما نحوه اعمال حداکثر مراقبت از سرمایه‌گذاری و معاملات شما خواهد بود. سرمایه خود را در اختیار یک حرفه­‌ای قراردادن به این معنا است که ممکن است آنها به اندازه شما توجه زیادی به سرمایه­‌تان نداشته باشند. همچنین اگر شخص دیگری این کار را برای شما انجام دهد، از یادگیری نحوه معامله در بازار فارکس بهره‌­ای نخواهید برد.

مدیران حساب معمولا از کارگزارهای آنلاین برای معامله تحت توافق­نامه حساب فارکس مدیریت شده استفاده می‌­کنند و مالک به طور کلی مجاز به معامله با سرمایه شخصی خود در همان حساب نیست. هنگامی که سرمایه در یک حساب فارکس مدیریت شده قرار می­‌گیرد، شرایط خاصی که در قرارداد ذکر شده است، ممکن است بلافاصله دسترسی مالک به سرمایه خود را محدود کند. بعلاوه برخی از موسسات مدیریتی جریمه­‌ای در ازای برداشت زودهنگام وجوه و همچنین درصدی که به سود حاصل از فعالیتهای معاملاتی آنها بستگی دارد، اخذ می­‌کنند.

یکی دیگر از موارد مهم در هنگام تحقیق در مورد مدیران حساب، این است که سرمایه شما تا چه اندازه ایمن خواهد بود؟ اطمینان حاصل کنید که کارگزار و مدیر شما هر دو توسط یک آژانس نظارتی معتبر مانند CFTC یا NFA‌ در ایالات متحده یا FSA در انگلستان کاملا رگوله شده باشند. به دلیل برخی کلاه­برداری­‌هایی که در زمینه حساب­های فارکس مدیریت شده وجود دارد، افرادی که علاقه‌مند به سرمایه­‌گذاری در چنین سرمایه­‌گذاری­‌هایی هستند، باید به‌ خصوص نسبت به شرکت‌های مستقر در مکان‌هایی مانند جمهوری روسیه‌، باهاما‌، پاناما یا سایر مناطق که یک نهاد رگولاتری معتبر وجود ندارد، احتیاط کنند.

بیشتر بخوانید: رگولاتوری در بازار فارکس؛ انواع نهادهای نظارتی بر بروکرها

همچنین به یاد داشته باشید که مراقب شرکت‌ها یا معامله‌گرانی که بازدهی فوق‌العاده بالایی را در حساب‌های مدیریت شده تبلیغ می­‌کنند، باشید. به طور معمول برای دستیابی به چنین بازدهی بالایی، ممکن است این نوع مدیران بیش از حد ریسک کنند. یک سرمایه‌گذار باید همیشه به جای بازده مطلق، به بازده­‌های تعدیل شده با ریسک نگاه کند. اطمینان حاصل کنید که سایر شرکت‌ها چه میزان پیشنهادی ارائه می‌­دهند و سپس بر اساس مقدار ریسکی که توان پذیرش آنرا دارید تصمیم بگیرید، که چه مقدار بازده واقع‌بینانه‌ای انتظار دارید.

حسابهای فارکس مدیریت شده چگونه کار می‌کنند

آیا می‌توان مدیریت حساب فارکس خود را به دیگران بسپاریم؟ مزایا و معایب آن چیست؟

 همانطور که گفته شد حساب­های مدیریت شده فارکس شامل یک معامله­‌گر حرفه‌­ای فارکس با سابقه ثابت‌شده و سودآور است که در حسابی که متعلق به شماست، معاملات را انجام می­‌دهد. این معامله­‌گر معمولاً قادر به سپرده گذاری یا برداشت وجوه از حساب شما نیست اما شما به آنها یک وکالت محدود یا LPOA می­‌دهید تا از طرف شما معاملات را در حساب شما انجام دهند.

این توافق­نامه به مدیر حساب فارکس اجازه می‌­دهد تا پول شما را به روشی شفاف معامله کند. شما نه تنها کنترل کاملی بر حساب خود دارید، بلکه می‌توانید هر زمان که بخواهید موجودی حساب را بررسی و ریز تمامی معاملات را بدست آورید و بودجه حساب را به دلخواه تنظیم کنید. اگر دیگر نخواهید از خدمات مدیر حساب فارکس استفاده کنید، توافق LPOA قابل لغو است.

قبل از انتخاب یک ارائه­‌‌دهنده حساب مدیریت شده در بازار فارکس، باید دستمزدهای مختلفی را که آن‌ها طلب می­‌کنند، بررسی کنید. این خدمات معمولاً فاقد کارمزد هستند اما معمولاً هزینه قابل توجهی به عنوان دستمزد مدیر اختصاص می‌یابد که ممکن است بین 20 تا 30 درصد سود خالصی که در حساب شما ایجاد می‌کنند، متفاوت باشد. بسته به حداقل موجودی حساب که قادر به حفظ آن هستید‌، ممکن است هزینه های تشویقی مختلفی نیز وجود داشته باشد.

برای ادامه مسیر، ابتدا باید با مفهوم حساب های فارکس مدیریت شده و ساختار هزینه‌ه­ایی که توسط یک مدیر حساب ارائه می‌­شود، احساس راحتی کنید. در آن زمان، منطقی است که با گزینه‌­های مختلفی که برای حساب مدیریت شده ارائه می‌­شود آشنا شویم زیرا اکثر شرکت‌ها انتخاب بین چندین نوع حساب مختلف را ارائه می­‌دهند.

شما یک حساب کاربری در یک کارگزاری معتبر باز می­‌کنید که مدیر حساب فارکسی مورد نظرتان آنرا تایید کرده است. پس از آن، شما باید حساب را با پول کافی شارژ کنید تا واجد شرایط ساختار هزینه­‌ای و برنامه‌­ای باشید که می‌خواهید در آن شرکت کنید.

بیشتر بخوانید:‌ کپی تریدینگ چیست و چه تفاوتی با حساب PAMM دارد؟

کارگزاری تخفیفی یا با خدمات کامل برای یک حساب مدیریت شده

شما با حساب مدیریت شده خود می­‌توانید یکی از این دو نوع بروکر (کارگزار) را انتخاب کنید؛ یا یک بروکر تخفیفی که فقط معاملات را در حساب شما انجام می‌دهد یا یک بروکر با خدمات کامل که علاوه بر اجرای معاملات، خدمات اضافی نیز ارائه می‌­دهد مانند مشاوره در بازار یا ابزارهای تکمیلی برای معاملات.

بخاطر داشته باشید که نوع دوم بروکرها به دلیل سطح بالاتری از خدمات تمایل به اخذ پورسانت بیشتری دارند. اگر تصمیم دارید که چنین بروکری را انتخاب کنید مطمئن شوید که خدمات اضافی آنها مطابق با نیازهای شماست تا پرداخت مبلغی اضافی برای دسترسی به آنها، برایتان منطقی باشد.

انتخاب از بین مدیران حساب فارکس

از آنجا که حساب­های معاملاتی مدیریت شده برای انجام معاملات به یک مدیر حساب فارکس نیاز دارند، بنابراین باید مطمئن شوید که اقدامات لازم خود را انجام داده اید و عملکرد گذشته مدیر حسابی را که می‌خواهید استخدام کنید، بررسی کرده‌­اید. اگر قبلا هرگز این کار را انجام نداده­‌اید، می‌توانید با جستجوی مدیرانی با سوداوری پیوسته همراه با حداقل افت حساب شروع کنید.

یکی از بهترین معیارهای عملکردی که می‌توان به دنبال آن بود، نسبت کالمر است که میانگین نرخ بازده مرکب سالانه را با حداکثر میزان ضرر در هر دوره مقایسه می‌­کند. هرچه نسبت کالمر بالاتر باشد، بازده تعدیل شده برای ریسک بهتر است و هرچه نسبت کالمر پایین­تر باشد بازده تعدیل شده ریسک پایین‌­تر است. نسبت کالمر معمولا برای یک دوره 3 ساله محاسبه می‌­شود.

هنگامی که انتخاب‌های یک مدیر را بر اساس پارامترهای سود و زیان‌ محدود کردید، می‌خواهید که مشخصات ریسک آنها با اهداف مالی شما مطابقت داشته باشد. در پایان این نیز منطقی است که مشخص شود آیا آنها از نظر تعامل با مشتریان خود و ارائه خدمات مناسب به مشتری و حفظ ارتباطات موثر شهرت خوبی دارند یا خیر.

بیشتر بخوانید: صندوق پوشش ریسک یا هج فاند چیست و چگونه کار می‌کند؟

سرمایه گذاری در یک صندوق مدیریت شده فارکس

آیا می‌توان مدیریت حساب فارکس خود را به دیگران بسپاریم؟ مزایا و معایب آن چیست؟

برخی از سرمایه‌گذاران از اینکه منابع خود را با سرمایه‌گذاران دیگر در یک صندوق فارکس مدیریت شده جمع کنند، احساس راحتی بیشتری می‌کنند. این احتمال وجود دارد که اگر قبلا در یک صندوق سرمایه­‌گذاری مشترک یا صندوق‌­های پوشش ریسک، سرمایه­‌گذاری کرده‌­اید، با مفاهیم اساسی صندوق مدیریت شده فارکس آشنا باشید.

صندوق­‌های مبادله ارز معمولا توسط شرکت­‌هایی که مدیران حرفه­‌ای را برای معامله و مدیریت یک یا چند پرتفوی بکار می­‌گیرند، اداره می‌­شوند. در مورد صندوق فارکس مدیریت شده این پرتفوی معمولا از یک سبد ارزی تشکیل می‌­شود.

هر صندوق فارکس مدیریت شده­‌ای که تمایل به سرمایه­‌گذاری در آن را دارید باید حداقل سه یا پنج سال سابقه داشته باشد که بتوانید سودآوری و زیان آن را بررسی کنید. هر صندوق فارکس همچنین ممکن است یک دفترچه راهنما داشته باشد که می‌­توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار صندوق و سبک مدیریت خاص آن، آن را بخوانید.

عناصر مشترک دفترچه راهنما صندوق مدیریت شده فارکس

دفترچه یک صندوق فارکس مدیریت شده حاوی شرح نحوه کار صندوق است. به عنوان مثال می­‌تواند شامل جزئیاتی مانند سابقه حرفه‌ای مدیر، نوع استراتژی معاملاتی یا روش تحلیلی استفاده شده، بازه زمانی بسته شدن اکثر موقعیت­های معاملاتی و سایر اطلاعات مربوطه باشد.

دفترچه صندوق همچنین می‌­تواند میزان ریسکی را که مدیران قبول می‌کنند مثلا با بیان صریح سیاست میزان افت حساب خود شفاف کند. همچنین ممکن است مشخص کند که آیا معاملات به طور معمول توسط یک سیستم معاملاتی انجام می­‌شود یا به روش اختیاری‌ و با چه نسبتی معاملات در هر یک از دو گروه قرار می­‌گیرند.

همچنین اگر تمایل دارید می‌توانید هزینه‌­های عملکرد و حداقل سپرده حساب برای صندوق­‌های مدیریت شده فارکس را که علاقه به سرمایه‌­گذاری در آنها دارید بررسی کنید تا مطمئن شوید که هزینه ها معقول است و بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری دارید.

برخی از شرکت‌های دارای صندوق مدیریت شده فارکس حتی صندوق­‌های تجمیعی نیز ارائه می­‌دهند. مثالی از این می‌تواند صندوق متعادل (balanced fund) باشد که میانگین بازدهی چندین صندوق مستقل به طور خودکار در پایان هر دوره سرمایه‌گذاری در آن متعادل می‌­شود.

 این فرآیند بالانس کردن (متعادل کردن) به شما امتیاز متنوع کردن دارایی را می‌­دهد که در غیر این صورت هنگام انتخاب یک صندوق معمولی مدیریت شده در بازار فارکس آن را از دست می‌­دادید.

انتخاب مدیران موفق صندوق فارکس

بر‌خلاف وضعیت یک سرمایه­‌گذار که انتخاب­‌های زیادی برای سرمایه­‌گذاری در صندوق­‌های مشترک دارد، کسانی که مایل به سرمایه گذاری در یک صندوق فارکس مدیریت شده هستند در حال حاضر گزینه های زیادی برای انتخاب ندارند.

با وجود این زمین بازی نسبتا کوچک، انتخاب مدیر صندوق از بین برترین شرکت‌­های سرمایه‌­گذاری فارکس که صندوق­‌های مدیریت شده فارکس را در دسترس عموم قرار می­دهند، کمی آسان‌تر می­شود.

یک نکته مهم که باید در هنگام انتخاب مدیر صندوق فارکس مورد توجه قرار گیرد، مقایسه سوابق صندوق­‌های مختلف است. احتمالا می خواهید ببینید که هر صندوق فارکس مدیریت شده از نظر سودآوری کلی، تداوم سود و عمق ضرر آن چگونه عمل می­‌کند.

بسیاری از مدیران صندوق‌­ها تصمیم می­‌گیرند عملکرد خود را با استفاده از نرم افزارهای شبکه‌­های اجتماعی فارکس در معرض عموم قرار دهند. قابل توجه‌­ترین آن­ها پلتفرم MyFXBook.com است.

این ابزار تحلیلی آنلاین نوآورانه و رایگان به مدیران صندوق اجازه می­‌دهد تا از صفحه سیستم عمومی خود به عنوان رزومه مهارت‌های معاملاتی خود استفاده کنند.

تصویر زیر تصویری از صفحه اصلی MyFXBook است که برخی از ویژگی های اصلی این برنامه کاربردی تحت وب را لیست می­‌کند:

آیا می‌توان مدیریت حساب فارکس خود را به دیگران بسپاریم؟ مزایا و معایب آن چیست؟

شکل 1: تصویری از صفحه اصلی MyFXBook  که یک ابزار تجزیه و تحلیل آنلاین ابتکاری برای حساب­‌های معاملاتی فارکس است که از بروکرهای متعددی پشتیبانی می­‌کند و به مدیر صندوق اجازه می‌دهد تا فعالیت و نتایج معاملات خود را با دیگران مقایسه، تحلیل و به اشتراک بگذارد.

علاوه بر این، از آنجا که احتمالا می‌خواهید سرمایه خود را مستقیما در صندوق سرمایه‌­گذاری قرار دهید‌، می­خواهید مطمئن باشید که شرکت مدیریت آن د تا زمانی که سرمایه‌تان را در اختیار دارد، مکانی معتبر و امن برای نگهداری سرمایه شما باشد.

منبع: forextraininggroup

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “آیا می‌توان مدیریت حساب فارکس خود را به دیگران بسپاریم؟ مزایا و معایب آن چیست؟
  1. جانان گفت:

    سلام ممنونم بابت اطلاعات خوبتان به سوال داشتم این شخصی که اکانت خودمون و بهش میدیم تا رو سرمایه ی ما تو فارکس کار کنه آیا به تمام اطلاعات داده شده ب ما که موقع باز کردن حساب داده ایم دسترسی دارد یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟