بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

احتیاط در بازار پیش از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا و داده‌های آمریکا

احتیاط در بازار پیش از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا و داده‌های آمریکا

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 27 بهمن (16 فوریه)

  • احتیاط در بازار پیش از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا و داده‌های آمریکا

روز گذشته در پی کاهش تنش‌ها بین اوکراین و روسیه تغییر مثبتی در سنتیمنت بازار رخ داد و منجر شد جریانات دارایی‌های ریسکی بر بازار غالب شوند. با این حال سرمایه گذاران همچنان محتاطانه به کار خود ادامه می‌دهند چرا که بایدن، رئیس جمهور آمریکا، همچنان عقیده دارد که احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد. امروز شاخص خرده فروشی برای ماه ژانویه و تولیدات صنعتی آمریکا منتشر می‌شوند. از این داده‌ها مهم‌تر صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا است در ساعت 22:30 به وقت ایران منتشر خواهد شد.

روز سه‌شنبه پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد این کشور قصد ندارد با اتحادیه اروپا وارد جنگ شود و به همین دلیل تصمیم “خروج نسبی نیروهای نظامی” اتخاذ شده است. در روز گذشته پوتین همچنین بیان کرد هیچ اطمینانی وجود ندارد که اوکراین در آینده نزدیک به عضویت ناتو در نخواهد آمد. با این حال روز گذشته شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا بیش از 1 درصد رشد کردند و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا رشد 3 درصدی داشت. شاخص دلار در ساعات اولیه روز چهارشنبه حوالی محدوده 96 نوسان می‌کند.

امروز شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) چین منتشر شد. تغییرات سالانه ماه ژانویه این شاخص که در ماه دسامبر 1.5% اعلام شده بود به 0.9% کاهش یافت. پیش‌بینی‌های بازار برای این داده 1% بود اما این مسئله نتوانست تاثیر چندانی در بازار داشته باشد.

روز گذشته جفت ارز EURUSD در پی بهبود فضای ریسک پذیری به محدوده 1.1350 بازگشت. در جلسه معاملاتی اروپا، تولیدات صنعتی ماه دسامبر ناحیه یورو منتشر خواهد شد.

جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.3550 معامله می‌شود. داده‌های تورمی انگلیس منتشر شدند و شاخص قیمت مصرف کننده در ارزیابی سالانه برای ماه ژانویه به 5.5% رسید که بالاتر از 5.4% انتظارات بازار بود.

طلا به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه داری تحت فشار نزولی قرار گرفت و تقریبا 1% افت کرد و به محدوده 1850 دلار رسید. این فلز گرانبها امروز در ساعات اولیه معاملاتی روز جاری تقریبا روند سایدی دارد چرا که سرمایه گذاران تحولات پیرامون تنش‌های روسیه و اوکراین را زیر نظر دارند.

علی‌رغم ضعف دلار، جفت ارز USDJPY در محدوده مثبت به کار خود خاتمه داد چرا که تقاضا برای ین به عنوان دارایی امن کم بود. این جفت ارز حوالی محدوده 115.50 معامله می‌شود.

بیت کوین به دلیل افزایش جریانات ریسک پذیری تقریبا رشد 5 درصدی داشت. جفت BTCUSD حوالی محدوده 44 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز 9% رشد کرد و محدوده 3200 دلار را لمس کرد.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟