بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

گونه امیکرون ویروس کرونا خطرات کمتری دارد

گونه امیکرون ویروس کرونا خطرات کمتری دارد

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 17 آذر (8 دسامبر)

  • افت دلار
  • درخشش طلا
  • جلسه بانک مرکزی کانادا در کانون توجهات

شواهد پزشکی نشان می‌دهند گونه امیکرون ویروس کرونا خطرات کمتری دارد و در نتیجه ریسک‌های محدودتری بر بهبود اقتصاد جهانی وارد خواهد کرد. همین مسئله منجر به افزایش خوش‌بینی‌ها در بازار شده است. بازار سهام آسیا نیز همانند بازار بورس آمریکا به رشد خود ادامه داد.

در آفریقای جنوبی، بیمارستان‌ها اعلام کردند که گونه امیکرون علائم خفیف‌تری دارد. همچنین مطالعات در آفریقای جنوبی نشان دادند که واکسن Pfizer می‌تواند حفاظت جزئی در برابر این گونه جدید ایجاد کند.

سیاست‌های حمایتی کشور چین برای بهبود رشد اقتصادی و کمک به بخش آسیب دیده املاک نیز منجر شده فضای بازار برای سومین روز پیاپی خوش‌بینانه باشد.

جریانات ریسک پذیری منجر شدند تقاضا برای دلار به عنوان دارایی امن کاهش یابد و دیگر ارزها در برابر دلار تقویت شوند. بازده اوراق خزانه داری آمریکا نیز پیش از انتشار داده‌های تورمی آمریکا (روز جمعه) کمی کاهش یافته که این مسئله نیز بر افت دلار تاثیر داشته است.

جفت ارز EURUSD عملکرد خوبی داشته و تقریبا به محدوده 1.1300 رسیده است.

جفت ارز GBPUSD حوالی محدوده 1.3250 نوسان می‌کند. خریداران این جفت ارز محتاطانه عمل می‌کنند چرا که آمار مبتلایان به گونه Omicron در انگلیس افزایش یافته است. روز سه‌شنبه انگلیس 101 مبتلای جدید به گونه Omicron را گزارش داد و آمار کلی مبتلایان به این گونه به 437 نفر رسیده است. همچنین مذاکرات برگزیت به بن بست رسیدند که این مسئله نیز می‌تواند بر افزایش بیشتر این جفت ارز تاثیر منفی بگذارد.

جفت ارز AUDUSD نیز رشدی داشت اما روند افزایشی این جفت ارز پایین‌تر از محدوده 0.7150 متوقف شد. یوان چین نیز در برابر دلار به سقف 3 ساله خود رسیده است.

در بحبوحه افت دلار و بازده اوراق جفت ارز USDJPY حوالی محدوده 113.5 نوسان می‌کند. جفت ارز USDCAD رشد اندکی داشته و حوالی 1.2650 معامله می‌شود. پیش از برگزاری جلسه بانک مرکزی کانادا، قیمت نفت WTI کمی افت داشته است. پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را تغییر ندهد و نرخ بهره همان 0.25% باقی بماند.

نفت نتوانسته از تنش‌های بین روسیه و آمریکا نهایت استفاده را ببرد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به پوتین در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین هشدار داد.

طلا نزدیکی حوالی مهم 1792 دلار رسیده بود و در حال حاضر کمی افت کرده است.

بیت کوین حوالی محدوده 50 هزار دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟