مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

فضای ریسکی محرک حرکت بازار

فضای ریسکی محرک حرکت بازار

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 27 آبان (18 نوامبر)

  • عقب نشینی دلار و بازده اوراق
  • فضای ریسکی محرک حرکت بازار

پس از رالی قیمتی چشمگیر دلار و رسیدن آن به سقف قیمتی تازه‌ای در سال 2021 بالاتر از محدوده 96، شاخص دلار در روز چهارشنبه و همراه با افت بازده اوراق خزانه داری کمی عقب نشینی کرد و نتوانست نسبت به رقیبانش بهتر عمل کند. امروز به دلیل این که داده مهم اقتصادی در تقویم وجود ندارد احتمالا نوسانات کمی را در بازار شاهد باشیم.

امروز آمار هفتگی مدعیان بیکاری آمریکا منتشر خواهد شد. همچنین ویلیامز و اوانز، اعضای بانک مرکزی آمریکا، امروز سخنرانی خواهند داشت. سرمایه گذاران بیانیه سیاست‌های پولی بانک مرکزی ترکیه را زیر نظر خواهند داشت. جفت ارز USDTRY سقف تاریخی جدیدی حوالی محدوده 11 ثبت کرده است.

روز چهارشنبه بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا تقریبا 3% افت کرد و پایین‌تر از محدوده 1.6% نوسان می‌کند. شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا روز چهارشنبه را در محدوده منفی به پایان رساندند. اما امروز معاملات آتی بازار سهام آمریکا با بهبود فضای ریسک پذیری کمی رشد را نشان می‌دهند.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 18 نوامبر/ 27 آبان

روز چهارشنبه جفت ارز EURUSD توانست بالاتر از محدوده 1.13 کار خود را پایان دهد. همچنان به نظر می‌رسد این جفت ارز نمی‌تواند مومنتوم صعودی خود را حفظ کند. اشنابل، از بانک مرکزی اروپا، اعلام کرد افزایش انتظارات تورمی یک پیشرفت خوشایند است. وی ادامه داد این واقعیت که بانک مرکزی اروپا همچنان خرید اوراق را ادامه می‌دهد نشانه‌ای است که هنوز افزایش نرخ بهره قریب الوقوع نیست.

جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.350 معامله می‌شود و به نظر روند صعودی را ادامه خواهد داد. انتشار بهتر از پیش‌بینی‌ داده‌های تورمی انگلیس به نظر سبب رشد پوند شده است.

افت بازده اوراق خزانه داری موجب افت جفت ارز USDJPY شد. این جفت ارز در حال حاضر حوالی 114 معامله می‌شود.

طلا از ضعف دلار استفاده کرد و توانست به افت دو روزه خود پایان دهد. در حال حاضر XAUUSD پایین‌تر از محدوده 1870 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز USDCAD به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید و بالاتر از محدوده 1.26 معامله می‌شد. افت قیمت نفت کار را برای افزایش تقاضا برای دلار کانادا سخت کرده است. نفت WTI پایین‌تر از محدوده 77.75 دلار معامله می‌شود.

رمزارزها: فشار فروش در بیت کوین کمی کاهش یافته اما این رمزارز همچنان پایین‌تر از محدوده کلیدی 60 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم روز چهارشنبه کمی رشد کرد و بالاتر از محدوده 4 هزار دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟