مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

شاخص دلار بالاتر از محدوده 95.30 قرار گرفت

شاخص دلار بالاتر از محدوده 95.30 قرار گرفت

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 28 دی (18 ژانویه)

  • افزایش بازده اوراق و شاخص دلار

دلار توانسته در برابر رقیبان اصلی خود رشد نسبی ثبت کند و به نظر می‌رسد مومنتوم صعودی خود را در ساعات اولیه معاملاتی روز سه‌شنبه حفظ کرده است. شاخص دلار بالاتر از محدوده 95.30 قرار گرفته است. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر و حوالی 1.85% قرار گرفته است. در جلسه معاملاتی اروپا شاخص ارزیابی انتظارات اقتصادی آلمان ZEW برای ماه ژانویه و شاخص تولیدی نیویورک در جلسه معاملاتی آمریکا منتشر می‌شوند.

در همین حین معاملات آتی شاخص‌های S&P و Nasdaq به ترتیب 0.4% و 0.9% افت کردند. افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک بین اوکراین و روسیه، افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین می‌توانند بر سنتیمنت بازار تاثیر بگذارند.

جفت ارز EURUSD پس از این که روز گذشته کمی افت کرد، محدوده 1.140 را تست کرده است.

جفت ارز GBPUSD روند نزولی خود را ادامه داد و به سمت محدوده 1.36 حرکت می‌کند. جنجال‌های سیاسی و فضای بدبینانه بازار می‌تواند سبب شوند این جفت ارز عقب نشینی داشته باشد. نرخ بیکاری انگلیس که پیش‌بینی برای آن 4.2% به 4.1% کاهش یافت. در ماه نوامبر درآمد متوسط با احتساب پاداش به 4.2% رسید که در ماه اکتبر 4.9% بود.

جفت ارز USDJPY به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا به سمت محدوده 115 حرکت کرد. بانک مرکزی ژاپن سیاست‌های پولی خود را طبق انتظارات تغییری نداد. کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، بیان کرد این بانک افزایش نرخ بهره یا تغییر سیاست‌های تسهیلی فعلی را مدنظر ندارد. بانک مرکزی ژاپن در گزارش فصلی خود اعلام کرد که رشد اقتصادی ژاپن واضح‌تر شده است.

روز دوشنبه طلا در محدوده کوچکی نوسان کرد و حوالی محدوده 1820 دلار به کار خود پایان داد. افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا بر این فلز گرانبها فشار مضاعفی وارد کرده است.

جفت ارز USDCAD علی‌رغم قدرت گرفتن دلار در روز دوشنبه، افت کرد و به محدوده 1.2500 رسید. افزایش قیمت نفت موجب افزایش تقاضا برای دلار کانادا شده است. گزارش چشم انداز بانک مرکزی کانادا نشان داد که سنتیمنت کسب و کارها همچنان در سه ماهه چهارم با سرعت قابل توجهی بهبود یافته است.

بیت کوین نتوانست مومنتوم بهبودی خود را حفظ کند و مجددا به محدوده 42 هزار دلار بازگشت. اتریوم نیز با افت بیش از 4 درصدی به محدوده 3 هزار دلار نزدیک شد و بیشتر رشد هفته گذشته خود را پس داد.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟