مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 آوریل

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 31 فروردین (20 آوریل)

  • عقب نشینی دلار از سقف قیمتی

روز سه‌شنبه فشار فروش اوراق در سطح جهان ادامه داشت و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری به بالاترین سطح از اواخر سال 2018 و به محدوده 3% رسید. شاخص دلار پس از این که به محدوده 101 و بالاترین سطح در دو سال اخیر رسید، بازگشتی داشت. امروز در تقویم اقتصادی برای ناحیه یورو تولیدات صنعتی و تراز تجاری منتشر می‌شوند. داده‌های تورمی کانادا، آمار فروش خانه های دست دوم آمریکا و ارزیابی فدرال رزرو از وضعیت فعلی اقتصاد آمریکا – Beige Book از دیگر رویدادهای مهم امروز هستند. همچنین امروز سرمایه گذاران سخنرانی اعضای بانک مرکزی آمریکا را زیر نظر دارند.

روز سه‌شنبه توجه سرمایه گذاران معطوف گزارشات درآمدی شرکت‌ها شد و شاخص‌های بازار سهام آمریکا رشد خوبی را ثبت کردند. آخرین گزارش‌های اطلاعاتی از اوکراین حاکی از آن است که روسیه در حال آماده شدن برای افزایش تهاجم نظامی خود در شرق اوکراین در روزهای آینده است. مقامات شهر شانگهای در اوایل روز اعلام کردند که وضعیت ویروس کرونا در روزهای اخیر روند نزولی را نشان داده و دو منطقه شهری آمار کرونای صفر داشتند.

در همین حین بوستیک، عضو بانک مرکزی آمریکا بیان کرد انتظار افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را ندارد. چارلز ایوانز، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، نیز چنین نظری داشت و از ایده افزایش بیش از 0.50 درصدی نرخ بهره در جلسات سیاست گذاری آتی عقب نشینی کرد.

جفت ارز EURUSD در محدوده کوچکی نوسان می‌کند. افزایش بازده اوراق ناحیه یورو به یورو کمک کرده در برابر رقیبان خود مقاوم عمل کند. این جفت ارز حوالی محدوده 1.080 نوسان می‌کند.

روز سه‌شنبه جفت ارز GBPUSD برای چهارمین روز پیاپی در محدوده منفی به کار خود پایان داد. این جفت ارز امروز حوالی 1.3050 معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY به بالاترین سطح در دوهه اخیر و بالاتر از محدوده 129 قرار گرفت اما عقب نشینی داشت و به سمت محدوده 128.5 حرکت کرد. پس از این که بازده اوراق 10 ساله دولتی ژاپن به محدوده 0.25% و سقف قیمتی بانک مرکزی نزدیک شد، بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد عملیات خرید با نرخ ثابت نامحدود برای اوراق قرضه دولتی ژاپن انجام خواهد داد.

بهبود فضای بازار و افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا منجر شد طلا با افت شدیدی همراه شود. روز سه‌شنبه طلا 1.5% افت داشت و امروز حوالی 1940 دلار معامله می‌شود.

افزایش جریانات ریسک پذیری منجر شد بیت کوین 1.7% رشد کند و به سمت محدوده 45 هزار دلار حرکت کند. اتریوم نیز به بالاترین قیمت در پنج روز اخیر و به محدوده 3132 رسید. در حال حاضر اتریوم حوالی 3100 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟