بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تاثیر منفی اورگرند بر سنتیمنت بازارها

تاثیر منفی اورگرند بر سنتیمنت بازارها

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 29 شهریور (20 سپتامبر)

  • رشد دلار
  • تاثیر منفی اورگرند بر سنتیمنت بازارها

ریسک گریزی در بازارها افزایش یافته و همین امر سبب شده دلار رشد کند و دیگر دارایی‌ها از جمله سهام، کامودیتی‌ها و همچنین رمزارزها افتی داشته باشند. در هفته جاری که تصمیمات بانک مرکزی آمریکا در کانون توجهات است، مشکلات شرکت چینی اورگرند نیز زیر ذره‌بین سرمایه گذاران قرار دارد.

اورگرند: شرکت املاک و مستغلات چینی در بحران مالی به سر می‌برد و به نظر مقامات کشور چین تمایلی برای کمک به این شرکت ندارند. امروز در چین تعطیلی رسمی است اما بازارهای سهام در سراسر دنیا به دلیل نگرانی از احتمال شکل گیری بحرانی گسترده‌تر از سمت شرکت املاک و مستغلات چینی و پیامدهای آن برای رشد جهانی اقتصاد، منفی هستند. شرکت اورگرند قصد دارد املاک ناتمام خود را به عنوان روشی برای پرداخت 300 میلیارد دلار بدهی خود به فروش برساند.

کامودیتی‌هایی که برای ساخت و ساز استفاده می‌شوند نیز افت کردند و طلا همچنان در حال عقب نشینی است و حوالی 1750 دلار معامله می‌شوند. نفت WTI حوالی 71 دلار معامله می‌شود و از سقف قیمتی فاصله گرفته است.

دلار به عنوان دارایی امن رشد خود را ادامه داده و جفت ارز EURUSD به سمت محدوده 1.17 حرکت می‌کند. جفت ارز GBPUSD حوالی 1.37 معامله می‌شود. نزول بازارها به رمزارزها نیز سرایت کرده است. بیت کوین حوالی 45 هزار دلار و اتریوم حوالی 3200 دلار و کاردانو حوالی 2.20 دلار معامله می‌شوند.

نگرانی‌ها در مورد افزایش قیمت گاز و حتی خاموشی‌ها در فصل زمستان تاثیر منفی سر سنتیمنت ناحیه یورو و پوند داشته است. چندین شرکت کوچک انرژی به شدت سقوط کردند و سیاستگذاران اروپایی با افزایش هزینه ها و در پی آن افزایش نارضایتی و خشم مردم مواجه شدند.

روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا احتمالا تغییری در سیاست‌هایش اعمال نخواهد کرد اما ممکن است سیگنالی در مورد تیپرینگ برنامه خرید اوراق ماهانه 120 میلیارد دلار، ارائه دهد. تنش‌ها قبل از جلسه بانک افزایش یافته و بین تحلیل گران در مورد زمان بندی تیپرینگ (ماه نوامبر یا دسامبر) اختلاف افتاده است. کاهش در داده‌های تورمی و گزارشات اشتغال بد به نوعی با شاخص خرده فروشی که بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شد، در تضاد هستند.

انتخابات: امروز شهروندان کانادایی به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. احتمالا جاستین ترودو در این انتخابات با پیشتازی حداقلی، پیروز انتخابات خواهد شد. رای دهندگان از ترودو به خاطر برگزاری زودهنگام انتخابات عصبانی هستند و ممکن است حزب محافظه کار موجب شگفتی شود و بتواند به قدرت بازگردد. جفت ارز USDCAD حوالی محدوده 1.28 معامله می‌شود.

در ادامه هفته جلسه بانک مرکزی انگلیس و داده‌های PMI زیر نظر هستند. آلمانی‌ها روز یک‌شنبه پای صندوق‌های رای خواهند رفت و به نظر اولاف شولتز، وزیر دارایی فعلی آلمان، شانس پیروزی بیشتری دارد.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “تاثیر منفی اورگرند بر سنتیمنت بازارها
  1. اصلانی گفت:

    سلام وقتتون بخیر فارکس کارش چیه حالت شربندی رو داره یا خیر پول باید بزاریم یا ریگان هستش منم خیلی دلم تو فارکس شرکت کنم ولی بچه ها میگن فارکس حالت شربندی رو داره یعنی اگه باختی کل سرمایه ت از دست می ره تو فارکس بچه هامیگن پباید پول بزاری خوب من من مبلغ رو ندارم چیکار باید کنم

    1. سلام
      وقت بخیر
      اگر پول ندارید کاری نمیتونید بکنید
      اگر هم دارید احتمالا همشو از دست بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟