بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آرامش در بازار و عقب نشینی دلار

آرامش در بازار و عقب نشینی دلار

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 31 شهریور (22 سپتامبر)

  • آرامش در بازار و عقب نشینی دلار
  • جلسه بانک مرکزی آمریکا در کانون توجهات

شرکت اورگرند متعهد شد که برخی از بدهی‌های خود را پرداخت کند. همین امر سبب شد آرام به بازار برگردد و خوش‌بینی‌ها بیشتر شود. دلار در پی همین خبر کمی افت کرد. حال توجهات معطوف جلسه بانک مرکزی آمریکا است چرا که پیش‌بینی می‌شود امروز در مورد تیپرینگ برنامه خرید اوراق سیگنالی داده شود.

بحران اورگرند: شرکت اورگرند، شرکت املاک و مستغلات چینی، اعلام کرد روز پنج‌شنبه بدهی یوانی خود را پرداخت خواهد کرد. این خبر موجب آرامش سرمایه گذاران شد. بانک مرکزی چین نیز اعلام کرد نقدینگی بیشتری به بازار تزریق می‌کند.

تحلیل گران در زمینه بحران اورگرند به دو دسته تقسیم شدند. دسته اول تصویر می‌کنند این شرکت به معضلی شبیه Lehman brothers برای کشور چین تبدیل می‌شود. (اشاره به ورشکستگی Lehman brothers در سپتامبر ۲۰۰۸ در آمريکا که منجر به بحران جهانی اقتصادی شد) و عده‌ای دیگر تصور می‌کنند این بحران را می‌توان مدیریت کرد. در ساعات اولیه معاملات روز چهارشنبه با وجود این که جزئیات زیادی از برنامه این شرکت منتشر نشد اما به نظر می‌رسید خوش‌بینی در بازار افزایش یافته است. هنوز در مورد بدهی‌های دلاری این شرکت و ریسک شیوع بحران این شرکت به دیگر بخش‌ها عدم قطعیت‌هایی وجود دارد.

معاملات آتی شاخص S&P 500 در منطقه مثبت معامله می‌شود. دیروز این شاخص کار خود را در محدوده منفی به اتمام رساند. دلار که دارایی امن محسوب می‌شود، کمی افت کرد.

پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا تغییری در سیاست‌هایش اعمال نکند و اشاره‌ای به زمان‌بندی تیپرینگ خرید اوراق ماهانه 120 میلیارد دلار داشته باشد. بازارها تمایل دارند زمان دقیق این مسئله، میزان کاهش خرید اوراق و زمان افزایش نرخ بهره توسط بانک را بدانند. جدا از انتشار بیانیه، امروز بانک پیش‌بینی‌های خود از اقتصاد را منتشر می‌کند.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 22 سپتامبر/ 31 شهریور

امروز پاول، رئیس بانک مرکزی، نیز کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت که می‌تواند برای بازار تعیین کننده باشد. کاهش تورم و آمار اشتغال ناامید کننده، می‌‌تواند منجر شود پاول (که عضو داویش بانک مرکزی است) در مورد سیاست‌های انقباضی زودهنگام صحبتی نکند.

انتخابات آلمان: مرکل، صدر اعظم آلمان، از آرمین لاشت حمایت کرد تا از کمپین انتخاباتی خزب خود پشتیبانی کند. اولاف شولتز همچنان در نظرسنجی‌ها پیشتاز است. رای گیری در 26 سپتامبر انجام خواهد شد. جفت ارز EURUSD بالاتر از محدوده 1.17 معامله می‌شود.

بوریس جانسون در تلاش برای پیوستن به توافق نامه تجارت آزاد USMCA به عنوان جایگزین برای توافق تجاری مستقیم انگلیسی و آمریکا است. (USMCA یک توافقنامه تجارت آزاد بین کانادا، مکزیک و ایالات متحده است که به عنوان جایگزین توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) در نظر گرفته شده‌است ). جفت ارز GBPUSD حوالی 1.3650 معامله می‌شود.

بانک مرکزی ژاپن تغییری در نرخ بهره اعمال نکرد و نرخ بهره همان %0.1- باقی ماند. بحران اورگرند بیش از همه‌گیری بیشتر بر روی جفت ارز USDJPY تاثیر دارد. این جفت ارز حوالی معامله می‌شود.

رمزارزها پس از افت شدید در روز سه‌شنبه به ثبات رسیدند. بیت کوین حوالی 42 هزار دلار، اتریوم حوالی 2900 دلار و کاردانو حوالی 2 دلار معامله می‌شوند.

کامودیتی‌ها: طلا حوالی 1775 دلار و نفت حوالی 71 دلار معامله می‌شوند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟