بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 31 آگوست

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 31 آگوست

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 31 آگوست

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 9 شهریور (31 آگوست)
  • ادامه افت دلار
  •  انتشار شاخص اطمینان مصرف کننده آمریکا
  • احتمال افزایش نوسانات به دلیل جریانات آخر ماه

به نظر می‌رسد بازارها ماه آگوست را با روند مثبتی به اتمام می‌رسانند. دلار به عنوان دارایی امن همچنان در واکنش به لحن داویش فد در حال کاهش است. جریانات آخر ماه می‌تواند ترس و لرز را به بازار اضافه کند. سرمایه گذاران داده‌های زیادی را از جمله شاخص اطمینان مصرف کننده CB آمریکا، داده‌های تورمی ناحیه یورو، PMI چین و GDP کانادا را برای امروز زیرنظر دارند.

خوش‌بینی:

روز دوشنبه شاخص‌های اصلی بورس آمریکا رکورد جدیدی ثبت کردند اما تقاضا برای اوراق قرضه نیز خوب بود. فشار نزولی بر بازده اوراق خزانه داری آمریکا بر دلار نیز فشار مضاعفی وارد کرده است و باعث افت بیشتر این ارز شده است.

ژئوپلیتیک:

به نظر بازارها از این که جنگ آمریکا در افغانستان به پایان رسیده و طوفان آیدا خسارت کمی به نیواورلئان وارد کرده، خرسند هستند.

ضعف چین:

به نظر سرمایه گذاران توجهی به داده‌های ناامید کننده شاخص PMI غیر تولیدی چین نداشتند. این شاخص که پیش‌بینی برای آن 52.1 بود 47.5 اعلام شد. پکن همچنان سرکوب شرکت‌های داخلی تکنولوژی را ادامه می‌دهد و فعلا بر شرکت‌های حوزه بازی سازی تمرکز کرده است. سقوط بازار سهام چین در کل دنیا طنین انداز نشده است.

جفت ارز EURUSD به سمت محدوده 1.1850 حرکت می‌کند. داده‌های تورمی ناحیه یورو برای ماه آگوست امروز منتشر می‌شود. پیش‌بینی شاخص CPI سالانه 2.7% و شاخص CPI خالص (Core) 1.5% است که هر دو نسبت به قبل افزایش را نشان می‌دهند. تولید ناخالص داخلی (GDP) فرانسه و ایتالیا و آمار اشتغال آلمان همچنین در کانون توجهات هستند.

جفت ارز USDCAD پایین‌تر از 1.26 معامله می‌شود. نفت WTI به سمت 70 دلار حرکت می‌کند و در حال جبران افت قیمتی اوایل این ماه است. داده‌ GDP کانادا برای ماه ژوئن و سه ماهه دوم قرار است امروز منتشر شود.

داده‌های آمریکا: پس از این که شاخص احساسات مصرف کننده (Consumer Sentiment) دانشگاه میشیگان در ماه آگوست افت شدیدی را نشان داد و به پایین‌ترین سطح در دهه اخیر رسید. شاخص اطمینان مصرف کننده CB بیشتر زیرنظر سرمایه گذاران است. اقتصاددانان انتظار دارند این شاخص افت اندکی داشته باشد و این افت اندک در نتیجه گونه دلتای ویروس کرونا به وجود آمده باشد.

ویروس کرونا:

آمار مبتلایان در آمریکا همچنان در حال افزایش است اما در دو هفته اخیر سرعت ابتلا کاهش یافته است. در سطح جهان آمار مبتلایان در حال کاهش است اما کشف گونه جدیدی در آفریقای جنوبی گزارش شده، که منجر به افزایش نگرانی‌ها شده است.

جریانات آخر ماه:

ماه آگوست پر از فراز و نشیب رو به اتمام است و مدیران صندوق‌ها پورتفوی خود را مدیریت می‌کنند. انتظار می‌رود حوالی لندن فیکس شاهد حرکات شدیدی باشیم. (ساعت لندن فیکس زمانی است که معاملات در سشن لندن به پایان می‌رسد. در این ساعت حجم معاملات به بالاترین حد خود می‌رسد و معمولا نرخ‌ها در این ساعت به عنوان نرخ مرجع شناخته می‌شود.)

رمزارزها کمی کاهش یافتند. بیت کوین حوالی 47 هزار دلار معامله می‌شود اتریوم تقریبا نزدیک 3200 دلار و کاردانو حوالی 2.70 دلار نوسان می‌کنند.

طلا بالاتر از 1815 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟