بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

شروع آرام بازارها در هفته حساس پیش‌رو

شروع آرام بازارها در هفته حساس پیش‌رو

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 3 آبان (25 اکتبر)

  • شروع آرام بازارها در هفته حساس پیش‌رو

دلار در آغاز هفته معاملاتی با کاهش تقاضا مواجه شد. فضای بازار مختلط است و به طور کلی به دلیل این که سرمایه گذاران در انتظار رویدادها و داده‌های مهم کلان اقتصادی هستند، حجم معاملات پایین است. امروز در جلسه معاملاتی اروپا شاخص فضای کسب و کار آلمان Ifo برای ماه اکتبر منتشر می‌شود.

فضای ریسک: شاخص اس‌اس‌ای (SSE) بورس شانگهای 0.45% رشد کرد اما شاخص نیکی 225 با افت 0.65 درصدی مواجه شد. شاخص معاملات آتی بازار سهام آمریکا راکد و بدون نوسانات زیاد و شاخص‌های اصلی بازار سهام اروپا حوالی سقف قیمتی روز جمعه معامله می‌شوند. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا که روز جمعه 4% افت کرده بود حوالی 1.65% نوسان می‌کند.

روز یک‌شنبه نانسی پلوسی در مصاحبه‌ای با CNN بیان کرد دموکرات‌ها به توافقی در مورد بسته هزینه‌کرد بایدن دست یافتند. وی اضافه کرد این هفته خواهان رای گیری در مورد این بسته است.

جفت ارز EURUSD از هفته گذشته در نیمه بالایی محدوده نوسانی 1.1600 باقی مانده است که ضعف نسبی دلار از جمله دلایل این امر است. این جفت ارز برای شکستن این محدوده نیاز به کاتالیزوری دارد.

روز جمعه طلا بالاتر از محدوده 1800 دلار قرار گرفت اما بخش عمده‌ای از رشد خود را پس داد و بالاتر از 1790 دلار بسته شد. در حال حاضر این فلز گرانبها به محدوده 1800 دلار نزدیک می‌شود و در صورت افت بازده اوراق خزانه داری می‌تواند مومنتوم صعودی خود را حفظ کند.

روز سه‌شنبه انگلیس و اتحادیه اروپا مذاکرات در مورد قوانین تجاری ایرلند شمالی را ادامه می‌دهند. نقش دیوان دادگستری اروپا در حمایت و اجرای این قوانین همچنان جز مهم‌ترین اختلافات در مذاکرات است. جفت ارز GBPUSD که دو روز آخر هفته گذشته را با کمی افت پشت سر گذاشته بود در حال حاضر به سمت 1.3800 حرکت می‌کند.

روند صعودی 4 هفته اخیر جفت ارز USDJPY به اتمام رسید و به نظر این جفت ارز حوالی محدوده میانی 113 در حال تثبیت است. شاخص اقتصادی پیشرو (Leading EconomicIndex) ژاپن که عدد قبلی آن 104.1 بود به 101.3 کاهش یافت. هر چند فعالان بازار چندان توجهی به این داده نداشتند.

رمزارزها: پس از رشد قیمتی روز چهارشنبه، روند اصلاحی بیت کوین ادامه داشت و برای مدت کوتاهی به زیر 60 هزار دلار رسید. در حال حاضر بیت کوین با 2% رشد حوالی 62 هزار دلار و اتریوم حوالی محدوده 4 هزار دلار معامله می‌شوند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟