مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

دلار درحال استراحت، طلا زمین‌گیر شده و همه منتظر جلسه فدرال رزرو

سنتیمنت روزانه (چهارشنبه 29 جولای):

بعد از فروش گسترده دلار و افزایش قیمت طلا در اوایل هفته، اکنون بازار کمی آرام گرفته (احتمالا آرامش پیش از طوفان چرا که قرار است تصمیم فدرال رزرو امروز منتشر شود.) آمار مربوط به کرونا در آمریکا، مذاکرات محرک مالی که به آهستگی درحال پیشرفت است و امیدها برای کشف واکسن کرونا باعث گیج شدن بازار شده است.

قیمت طلا در قیمت ۱۹۵۰، جایی مابین قله جدید خودش در ۱۹۸۰ و در قله پیشین خود در سال ۲۰۱۱ که سطح ۱۹۲۱.۵۰ بود تثبیت شده است. بانک آمریکا بیش‌بینی کرد طلا طی ۱۸ ماه آینده به ۳۰۰۰ دلار خواهد رسید و جی.پی.مورگان نیز در کوتاه مدت روند صعودی را برای این فلز پیش بینی کرده است. گلدمن ساکس نیز پیش‌بینی خود را از طلا به ۲۳۰۰ دلار افزایش داده است. نقره نیز شاهد رالی‌های گسترده ای بود. گلدمن ساکس انتظار دارد طی یک سال آینده نقره به ۳۰ دلار برسد.

دلار آمریکا نیز پس از فروش‌های اول هفته اکنون در حال استراحت است. سهام نیز به خاطر گمانه‌زنی‌ها پیرامون تصمیم فدرال رزرو درحال کاهش است. فدرال رزرو بعد از اتخاذ سیاست‌های سخاوتمندانه محرک اقتصادی، اکنون اعلام کرده است که حداقل تا سال ۲۰۲۲ هیچ افزایش نرخی نخواهد داشت.

احتمالا از جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد تمدید برنامه‌های وام‌دهی، احتمال کنترل منحنی بازده، و چگونگی عملکرد قانون‌گذاران سوال پرسیده خواهد شد. نگرانی‌ها در مورد علائم نگران کننده اقتصاد آمریکا می‌تواند دلار را تحت فشار قرار دهد.

محرک مالی امریکا: جمهوری خواهان سنا قادر به اخذ توافق در مورد طرحی که اوایل هفته ارائه کردند نیستند. این برنامه شامل کاهش حمایت‌های دولت تا یک سوم است. در حالی که دموکرات‌ها یک کاهش جزئی را ترجیح می‌دهند. اختلافات زیاد است و هر دو طرف، طرف دیگر را مسئول می‌داند. مذاکرات تازه در ابتدای راه است.
بدون کمک مالی اضافی، ممکن است بزرگترین قدرت اقتصادی جهان آسیب ببیند زیرا هزینه‌های شخصی کاهش می‌یابد. سطح اعتماد مصرف کننده که توسط «کنفرانس بورد» منتشر شد کاهش شدید را در ماه ژوئیه نشان داد و به ۹۲.۶ واحد رسید. امروز آمار خانه‌های در انتظار فروش برای ماه ژوئن منتشر خواهد شد.

موارد ابتلا به کرونا در آمریکا در حدود ۶۰۰۰۰ نفر تثبیت شده است اما آمار هفت روز گذشته مرگ و میرها در حال افزایش است و به ۱۱۰۰ رسیده است.
ترامپ باز هم اعلام کرد که واکسن در راه است. آنتونی فاوچی نیز خوش‌بین بود که واکسن تا انتهای پاییز عرضه شود. طبق گزارش‌ها، روسیه اعلام کرده است طی دو هفته آتی واکسن خود را عرضه خواهد کرد. اگرچه نگرانی‌هایی در مورد توسعه شتابزده این واکسن وجود دارد.🔹 جفت ارز EUR/USD خود را بالای سطح ۱.۱۷ نگه داشته است. توافق اتحادیه اروپا، و گزارش خوشبینانه IFO از جو تجاری آلمان به تثبیت جایگاه یورو کمک کرده است اگرچه نگرانی‌هایی در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا وجود دارد.

جفت ارز GBP/USD نیز بالای ۱.۲۹ قرار دارد. از مهم‌ترین اتفاقاتی که برای این جفت ارز افتاده می‌توان به بازگشایی گسترده اقتصاد در انگلیس و عدم پیشرفت مذاکرات برگزیت اشاره کرد.

جفت ارز AUD/USD نیز بعد از آمار ناامید کننده تورم در استرالیا حوالی ۰.۷۱۵۰ معامله می‌شود. آمار مربوط به CPI در سه ماهه دوم منفی بود. با افزایش موارد ابتلا به کرونا، ایالت‌های استرالیا محدودیت‌های سفر را سخت‌تر کرده است.

جفت ارز USD/JPY نیز در حوالی سطح ۱۰۵.۰۰ حرکت می‌کند. این جفت ارز فاصله زیادی تا سطح ۱۰۴.۵۰ که پایین ترین سطح از ماه مارس است، ندارد. آمار مبتلایات به کرونا در توکیو در حال افزایش است.

رمز ارزها نیز پس از افزایش چند روز اخیر در حال تثبیت جایگاه خود هستند. بیت کوین خودو ۱۱۰۰۰ دلار، اتریوم بالای ۳۰۰ دلار و ریپل حدود ۰.۲۴ دلار معامله می‌شوند.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟