بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 8 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 8 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 تیر

  • داده‌های اشتغال آمریکا و خوش‌بینی شکننده در بازارها

بازارهای سهام روز گذشته رشد خوبی را ثبت کردند. بیشتر شاخص‌های بازار سهام آمریکا و اروپا رشد کردند و همین امر تعجب بسیاری از سرمایه گذاران شد چرا که رشد بازار در پی افزایش استدلالات در مورد رکود رخ داده است.

منطقی‌ترین توضیح، این ضرب المثل قدیمی است که «خبر بد، خبر خوب است (Bad News Is Good News)» چرا که چشم‌انداز رشد جهانی تا حدی کاهش یافته که به اعضای داویش بانک مرکزی آمریکا اجازه می‌دهد دوباره وارد بازی شوند.

با این حال، دو عضو فدرال رزرو روز گذشته بیان کردند که از افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در نشست بعدی FOMC حمایت خواهند کرد و ترس از رکود اقتصادی را رد کردند.

شاخص S&P 500 بازگشت 1.5 درصدی و شاخص نزدک رشد بیش از 2 درصدی را ثبت کرد. بازده اوراق 2 ساله و 10 ساله خزانه داری آمریکا و منحنی بازده آمریکا همچنان معکوس هستند و تلاطم در بازارها به شدت بالا است. این بدین معنی است که رشد بازارها می‌توانند در هر لحظه پس گرفته شود.

امروز داده‌های اشتغال آمریکا منتشر می‌شود. بیش از یک سال است که داده‌های تورمی توجهات را از داده‌های اشتغال ربوده و محرک انتظارات فدرال رزرو بوده است.  از آنجایی که تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده (JOLTS) بیش از 11 میلیون شغل باقی مانده، می‌توانیم تصور کنیم که اگر افراد به دنبال شغل باشند، می‌توانند آن را پیدا کنند. بنابراین، داده‌های اشتغال مطمئناً در فرآیند تصمیم‌گیری فدرال رزرو برای آینده نزدیک تعیین‌کننده نخواهد بود.

اما، با مطرح شدن بحث رکود، سرمایه گذاران به طور فزاینده‌ای بر روی ارقام مشاغل متمرکز می‌شوند. انتظار می‌رود که اقتصاد ایالات متحده در ماه ژوئن بیش از 250000 شغل ایجاد کرده باشد که یک عدد قوی در مقایسه با دوران پیش از همه‌گیری محسوب می‌شود و نرخ بیکاری در محدوده 3.6% ثابت باقی بماند.

انتشار قوی داده‌های اشتغال می‌تواند دو ایده را مطرح کند. 1: اقتصاد ایالات متحده علیرغم سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو می‌تواند فرود آرامی (Soft Landing) داشته باشد، یا 2. فدرال رزرو می‌تواند به خود اجازه دهد برای مبارزه با تورم تهاجمی‌تر شود.

در سمت مقابل انتشار ضعیف داده‌ NFP می‌تواند تاکیدی باشد بر این که 1. کندی اقتصادی آغاز شده و بازار کار ممکن است در برابر افزایش نرخ‌ها مقاوم نباشد و 2. اگر فدرال رزرو به این نتیجه برسد که اقتصاد آنقدر قوی نیست که بتواند پشت سر هم افزایش نرخ بهره را داشته باشد، ممکن است لحن خود را ملایم کند.

در هر دو مورد، فضای زیادی برای تفسیر بازار وجود دارد و پیش بینی اینکه بازار چه جهتی را در پیش خواهد گرفت دشوار است. با این حال خواهیم دید که آیا جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، که معتقد است بازار کار ایالات متحده به اندازه کافی قوی است تا در برابر افزایش نرخ‌ها مقاومت کند، درست می‌گوید یا دوباره از تورم عقب می‌ماند.

ذوب شدن یورو

شاخص دلار همچنان حوالی سقف 20 ساله خود معامله می‌شود و همچنان بر ارزهای G10 و بازارهای نوظهور (EM) فشار نزولی وارد می‌کند. علی‌رغم لحن هاوکیش صورتجلسه بانک مرکزی اروپا جفت ارز EURUSD به محدوده 1.0150 رسید.

این صورتجلسه نشان داد که « تدریجی‌گرایی لزوماً نباید به‌عنوان اقدام آهسته در گام‌های کوچک تفسیر شود و در این زمینه توافقی بین اعضای بانک وجود دارد». اما چیزی که از صورتجلسه دیروز بانک مرکزی اروپا یافتیم این است که در نهایت ممکن است در نشست این ماه نرخ بهره 0.50 افزایش یابد.

این احتمال وجود دارد که فروشندگان یورو جفت ارز EURUSD را به سمت محدوده 1 حرکت دهند. دیدن رنگ افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره (افزایش بیش از انتظارات) با ابزار متقاعد کننده ضد واگرایی مالی می‌تواند به رشد یورو کمک کند. اما ابزار ضد واگرایی مالی می‌تواند با محدودیت‌های سیاسی و قانونی مواجه باشد. همچنین این ناباوری که بانک مرکزی اروپا قادر است چیزی برای جلوگیری از بحران بدهی و افزایش نرخ‌ها را ارائه دهد، دلیلی است که یورو را تحت فشار نگه داشته و خریداران را وادار کرده که اظهارات هاوکیش بانک مرکزی اروپا را نادیده بگیرند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 8 ژوئیه
  1. نادر گفت:

    با درود فراوان از مقاله خوبتان ، مثلي را كه بكار برديد من فقط به صورت
    No news good news ديده و شنيده ام .
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟