مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 مه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 20 اردیبهشت (10 مه)

  • مهلتی به دارایی‌های ریسکی داده نشد

روز دوشنبه شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا با افت شدیدی مواجه شدند و شاخص S&P 500 به پایین‌ترین سطح در 4 سال اخیر و پایین‌تر از محدوده 4000 قرار گرفت. اگر چه بازارها در اوایل روز سه‌شنبه تقریبا آرام هستند معاملات آتی بازار سهام آمریکا افت بین 1.3% و 1.7% را نشان می‌دهد و شاخص دلار حوالی 104 نوسان می‌کند. امروز شاخص ارزیابی انتظارات اقتصادی آلمان ZEW منتشر خواهد شد. فعالان بازار سخنان اعضای بانک مرکزی آمریکا را زیر نظر خواهند داشت.

نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی افزایش یافته چرا که محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا در چین همچنان بر فعالیت‌های تجاری بین المللی تاثیر می گذارد. علیرغم کاهش تعداد موارد مبتلایان در شانگهای، مقامات طبق گزارشات اقدامات سخت گیرانه مرتبط با “سیاست آمار صفر مبتلایان ویروس کرونا”، را تشدید کرده‌اند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که مشکلات زنجیره تامین باعث شود تورم جهانی برای مدت طولانی‌تر از حد انتظارات افزایش یابد. در این میان، هیچ نشانه‌ای از تنش زدایی از بحران روسیه و اوکراین دیده نمی شود.

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا در محدوده مثبتی بالاتر از 3.0% نوسان می‌کند. بوستیک، عضو بانک مرکزی آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد که افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره سناریو اصلی این بانک نیست اما هیچ گزینه‌ای از روی میز حذف نمی‌شود. کاشکاری، دیگر عضو بانک مرکزی، بیان کرد که اطمینان دارد نرخ بهره با هدف 2 درصدی خواهد رسید.

روز دوشنبه جفت ارز EURUSD به محدوده 1.0600 رسید اما مومنتوم خود را از دست داد. امروز این جفت ارز حوالی 1.0550 معامله می‌شود. بازده اوراق 10 ساله دولتی ژاپن به بالاترین سطح در 7 سال اخیر و به محدوده 1.19% رسید.

جفت ارز GBPUSD پس از این که روز دوشنبه به محدوده 1.2261 رسید بازگشتی داشت. این جفت ارز در حال حاضر با رشد اندکی حوالی 1.2350 معامله می‌شود. ساندرز، عضو بانک مرکزی انگلیس، در مورد رای خود برای افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره گفت: پیش‌بینی می‌کنم ریسک‌ها در زمینه ظرفیت داخلی و فشارهای تورمی احتمالاً بیشتر و پایدارتر از پیش‌بینی مرکزی خواهند بود.” وی اضافه کرد: در نتیجه، ترجیح من حرکت نسبتاً سریع به سمت سیاست پولی خنثی‌تر بوده است”

جفت ارز USDJPY در کانال کوچکی بالاتر از محدوده 130 معامله می‌شود. اوچیدا، عضو بانک مرکزی ژاپن، اعلام کرد آنها باید با سیاست پولی تسهیلی قدرتمند به حمایت از اقتصاد ادامه دهند.

روز دوشنبه طلا افت شدیدی داشت اما به نظر می‌رسد توانسته فشار نزولی را قبل از رسیدن به محدوده 1850 دلار کاهش دهد. جفت XAUUSD حوالی محدوده 1860 دلار نوسان می‌کند.

بیت کوین به پایین‌ترین سطح از ژوئیه سال 2021 و به محدده 29735 دلار رسید اما بازگشتی داشت. این رمزارز با رشد 6 درصدی حوالی 31900 دلار معامله می‌شود. اتریوم روز دوشنبه 11.5% افت داشت و امروز با رشد بیش از 7 درصدی حوالی 2400 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟