مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

بازگشت ریسک گریزی به بازارها و رشد دلار

بازگشت ریسک گریزی به بازارها و رشد دلار

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 3 اسفند (22 فوریه)

  • بازگشت ریسک گریزی به بازارها و رشد دلار

در ساعات پایانی روز دوشنبه و پس از این که کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمانی را برای به رسمیت شناختن مناطق جدا شده شرق اوکراین، دونتسک و لوهانسک، به عنوان کشورهای مستقل امضا خواهد کرد جریانات دارایی‌های امن بر بازارهای مالی غالب شدند. در ساعات اولیه معاملاتی روز سه‌شنبه تقاضا برای دارایی‌های ریسکی همچنان پایین‌ است و دلار در برابر اکثر رقیبان خود مقاوم عمل می‌کند. امروز شاخص فضای کسب و کار آلمان، شاخص مدیران خرید تولیدی و خدماتی آمریکا و شاخص اطمینان مصرف کننده CB منتشر خواهند شد.

جاناتان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، بیان کرد که کاملا مطمئن هستند روسیه اقدام نظامی انجام خواهد داد و افزود که نشانه‌هایی مبنی بر این که روسیه به دنبال راه‌حل دیپلماتیک است، وجود ندارد. علاوه بر این، یک مقام ارشد کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا روز سه‌شنبه در واکنش به «تصمیم‌ها و اقدامات» مسکو در روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام خواهد کرد. از سوی دیگر طبق گزارشات، پارلمان روسیه روز سه شنبه معاهدات دوستی با این سرزمین ها را بررسی خواهد کرد.

در همین حال، وزارت خارجه روسیه اوایل روز سه‌شنبه اعلام کرد که روسیه همیشه آماده گفتگو و دیپلماسی است. اما این اظهارات به نظر نمی‌رسد که به بهبود وضعیت بازار کمک کرده باشد. با توجه به سنتیمنت ریسک گریزی معاملات آتی شاخص S&P 500 بیش از 2% و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا با 2% افت حوالی 1.86% نوسان می‌کند. شاخص دلار بالاتر از محدوده 96 معامله می‌شود.

جفت ارز EURUSD به محدوده 1.1288 رسید اما بازگشتی به محدوده 1.130 داشت.

با وجود افزایش جریانات ریسک گریزی طلا به بالاترین قیمت از ماه ژوئن و به محدوده 1914 دلار رسید. در حال حاضر طلا حولی 1910 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD با توجه به تقویت قدرت دلار افت کرد و به محدوده 1.3600 رسید. امروز رمزدن، از بانک مرکزی انگلیس، سخنرانی خواهد داشت.

قیمت نفت روز گذشته افزایش یافت. نفت WTI بیش از 2% رشد کرد و به محدوده 94 دلار رسید. در حال حاضر نفت همچنان بالاتر از 93 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY به پایین‌ترین سطح در سه هفته اخیر و به محدوده 114.53 رسید.

روز دوشنبه بیت کوین نیز افت شدیدی داشت و به محدوده 37 هزار دلار رسید. اتریوم نیز در پایین‌ترین قیمت از ماه ژانویه و حوالی 2500 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟