بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بهبود فضای ریسک پذیری پیش از جلسات مهم بانک‌های مرکزی

بهبود فضای ریسک پذیری پیش از جلسات مهم بانک‌های مرکزی

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 12 بهمن (1 فوریه)

  • بهبود فضای ریسک پذیری پیش از جلسات مهم بانک‌های مرکزی

به نظر می‌رسد روند اصلاحی دلار در روز سه‌شنبه نیز ادامه داشته باشد. فضای بازار برای شاخص دلار در نیمه اول هفته منفی است. شاخص دلار پس از این که در روز جمعه به سقف قیمتی 97.5 رسید، روند اصلاحی خود را آغاز کرد. روز دوشنبه بازار سهام آمریکا به دلیل فضای ریسک پذیری بازگشت خود را ادامه دادند. همچنین نظرات نه چندان هاوکیش اعضای بانک مرکزی به خوش‌بینی در بازار سهام کمک کرد.

امروز شاخص خرده فروشی و داده‌های اشتغال آلمان برای ماه ژانویه منتشر می‌شوند. داده‌های PMI دیگر اعضای ناحیه یورو و نرخ بیکاری ناحیه یورو نیز منتشر می‌شوند. امروز همچنین شاخص PMI بخش تولیدی (موسسه ISM) آمریکا منتشر خواهد شد.

در پی تضعف دلار جفت ارز EURUSD از روز جمعه و از محدوده 1.1120 در روند صعودی قرار گرفته است. داده‌های تورمی آلمان نشان دادند قیمت مصرف کننده بیش از انتظارات در ماه ژانویه رشد کردند.

جفت ارز GBPUSD به دنبال افزایش ریسک پذیری از کف قیمتی هفته گذشته جهشی داشت. به نظر می‌رسد فعلا آشفتگی‌های سیاسی در انگلیس فعلا برای پوند آسیبی به همراه ندارند. در مورد مذاکرات پروتکل ایرلند شمالی هنوز خبری از ناحیه یورو و انگلیس منتشر نشده است.

در راستای تضعیف دلار و بازگشت بازده اوراق، جفت ارز USDJPY روند نزولی روز جمعه خود را ادامه داد. این جفت ارز پس از رسیدن به سقف قیمتی 115.7 بازگشتی داشت.

طلا پس از افت سه روز متوالی خود بازگشتی از کف قیمتی 1780 دلار داشت و در حال حاضر بالاتر از محدوده 1800 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین همچنان روند خاصی ندارد. هر چند به نظر می‌رسد این رمزارز به تدریج مسیر صعودی خود را آغاز کرده و به سمت محدوده 40 هزار دلار حرکت می‌کند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟