بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

داده‌های انگلیس، ناحیه یورو و آمریکا زیرنظر سرمایه گذاران

داده‌های انگلیس، ناحیه یورو و آمریکا زیرنظر سرمایه گذاران

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 25 آبان (16 نوامبر)

  • بازده اوراق همچنان محرک دلار
  • داده‌های انگلیس، ناحیه یورو و آمریکا زیرنظر سرمایه گذاران

روز گذشته افزایش بازده اوراق در جلسه معاملاتی آمریکا سبب رشد دلار شد و دلار به بالاترین سطح از ژوئیه سال 20202 رسید. سرمایه گذاران داده‌های اشتغال انگلیس و تولید ناخالص داخلی ناحیه یورو را زیر نظر دارند. همچنین امروز شاخص خرده فروشی ماه اکتبر و تولیدات صنعتی آمریکا منتشر می‌شوند. چندین عضو بانک مرکزی آمریکا نیز امروز سخنرانی خواهند داشت.

در نیمه دوم معاملاتی روز دوشنبه، بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا افزایش یافت و به 1.632% رسید. در غیاب عوامل بنیادی جدید و داده‌های مهم اقتصادی، افزایش بازده اوراق نشان داد که سرمایه گذاران همچنان پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا زودتر از پیش‌بینی‌ها نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

روز گذشته شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا تغییر چندانی را تجربه نکردند. اخبار در مورد نشست مجازی بایدن و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، حاکی از این بودند که صحبت‌های این دو در مورد مشکلات استراتژیک و بنیادی خواهد بود. خبری از روابط تجاری و تعرفه‌های صادرات و واردات در این نشست نبود تا بتواند بر سنتیمنت بازار تاثیری بگذارد.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 16 نوامبر/ 25 آبان

جفت ارز EURUSD به پایین‌ترین سطح در یک سال اخیر و به محدوده 1.1366 رسید. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بار دیگر با پیش‌بینی‌ها برای افزایش نرخ بهره در سال 2022 مخالفت کرد.

جفت ارز GBPUSD روز دوشنبه را در ناحیه محدودی به پایان رساند. پوند به دلیل اخبار خوب در مورد برگزیت توانست در برابر دلار مقاوم باقی بماند. سفکوویچ، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا، اعلام کرد مذاکره اخیر با دیوید فراست، مسئول مذاکرات برگزیت از طرف دولت بریتانیا، اعلام کرد مذاکره اخیر به نسبت هفته پیش بسیار بهتر بوده است. همچنین بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، اعلام کرد احتمال این که با اتحادیه اروپا به توافق برسند وجود دارد و اضافه کرد امیدوار است در زمینه پروتکل ایریلند شمالی از طریق مذاکره به توافقی دست یابند.

افزایش بازده اوراق قرضه منجر شد جفت ارز USDJPY رشد کند. این جفت ارز در حال حاضر بالاتر از محدوده 114 معامله می‌شود.

علی‌رغم رشد دلار، طلا همچنان بالاتر از محدوده 1860 معامله می‌شود. به نظر می‌رسد تقاضا برای این فلز گرانبها از جانب سرمایه گذاران به منظور پوشش ریسک افزایش یابد.

رمزارزها: بیت کوین تقریبا 3% افت کرد. در حال حاضر BTCUSD حوالی 60 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز افت سنگینی را تجربه کرد و با افت 6 درصدی حوالی 4300 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟