مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

دلار در برابر دیگر رقیبانش رشد خوبی را ثبت کرد

دلار در برابر دیگر رقیبانش رشد خوبی را ثبت کرد

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 24 آبان (15 نوامبر)

  • اصلاح قیمتی دلار از سقف سال 2021
  • بهبود فضای ریسک پذیری در شروع هفته

هفته گذشته دلار در برابر دیگر رقیبانش رشد خوبی را ثبت کرد اما در بازگشایی روز دوشنبه کمی عقب نشینی کرده است. در حال حاضر شاخص دلار حوالی 95 معامله می‌شود. فضای خوش‌بینانه بازار و کاهش بازده اوراق خزانه داری منجر شده تقاضا برای دلار کاهش یابد. امروز تراز تجاری ناحیه یورو و شاخص تولیدی نیویورک آمریکا منتشر می‌شود.

روز دوشنبه داده‌های کشور چین منتشر شدند. شاخص خرده فروشی سالانه ماه اکتبر چین 4.9% اعلام شد که پیش‌بینی برای آن 3.5% بود. شاخص تولیدات صنعتی نیز 3.5% اعلام شد که پیش‌بینی برای آن 3% بود. علی‌رغم داده‌های خوب، شاخص اس‌اس‌ای، (SSE Index) شاخص بازار سهام متعلق به بورس شانگهای، تغییر چندانی نداشت اما شاخص نیکی 225 حدود 0.5% رشد را تجربه کرد.

به گزارش شین‌هوآ (Xinhua)، خبرگزاری رسمی دولت چین، شورای بازرگانی آمریکا و چین از آمریکا خواسته تا تعرفه‌های صادرات و واردات را کاهش دهد چرا که هزینه‌های تعرفه‌ها در کنار تورم فشار مضاعفی بر اقتصاد آمریکا وارد کرده است. امروز قرار است بایدن و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، دیدار مجازی داشته باشند.

جفت ارز EURUSD به محدوده 1.1432 و به پایین‌ترین سطح از ژوئیه سال 2020 رسید. در حال حاضر این جفت ارز حوالی 1.1450 معامله می‌شود. با توجه به این که امروز داده‌های اقتصاد کلانی مهمی منتشر نمی‌شود، انتظار داریم این جفت ارز نوسانات شدیدی نداشته باشد.

جفت ارز GBPUSD در محدوده مثبت و بالاتر از محدوده 1.340 معامله می‌شود. اتحادیه اروپا و انگلیس این هفته نیز مذاکراتی خواهند داشت و تلاش می‌کنند مشکلات در زمینه پروتکل ایرلند شمالی را حل کنند.

جفت ارز USDJPY حوالی محدوده 114 نوسان می‌کند. کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد حتی اگر شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) بالاتر از محدوده 1% قرار بگیرد، این بانک سیاست‌های پولی انبساطی را کاهش نخواهد داد. تولید ناخالص داخلی (GDP) ژاپن برای سه ماهه سوم %0.8- اعلام شد.

هفته گذشته طلا بیش از 2% رشد داشت. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان دارایی برای پوشش ریسک افزایش یافت. جفت XAUUSD امروز کمی افت داشته اما همچنان بالاتر از 1850 دلار معامله می‌شود.

رمزارزها: بیت کوین کمی رشد کرد و حوالی 65 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم چند روز اخیر افت کرده بود اما حوالی 4500 دلار حمایت شد و در حال حاضر با رشد 1.7 درصدی حوالی 4700 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟