مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 آوریل

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 29 فروردین (18 آوریل)

  • کاهش حجم معاملات به دلیل تعطیلات عید پاک

حجم معاملات به دلیل تعطیلات عید پاک بسیار پایین است با این حال دلار همچنان قدرت خود در برابر رقیبانش را حفظ کرده است. کندل هفتگی شاخص دلار در بالاترین سطح از ماه مارس سال 2020 بسته شد. در پی افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا این شاخص به سمت محدوده 101 حرکت می‌کند. امروز بازار سهام اروپا تعطیل خواهند بود. بازار سهام و اوراق آمریکا طبق روال عادی به کار خود ادامه خواهند داد. هیچ داده اقتصادی مهمی در تقویم اقتصادی وجود ندارد.

امروز داده‌های اقتصادی کشور چین منتشر شدند. تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در ارزیابی سالانه به 4.8% رسید که نسبت به انتظارات بالاتر بود. شاخص خرده فروشی در ارزیابی سالانه ماه مارس که پیش‌بینی برای آن %3.0- بود، %3.6- اعلام شد.

در همین حال، اخبار پیرامون درگیری روسیه و اوکراین نشان می دهد که درگیری‌ها در چندین بخش از اوکراین ادامه دارد. بر اساس آخرین اخبار، بامداد دوشنبه صدای انفجارهای متعددی در مناطق لویو و دنیپرو اوکراین شنیده شد. برخی گزارش‌های اطلاعاتی حاکی از آن هستند که روسیه در حال آماده شدن برای تشدید تهاجم نظامی در ماریوپل است.

جفت ارز EURUSD گفته گذشته 100 پیپ ریزش داشت. این جفت ارز پس از این که بانک مرکزی اروپا تغییری در سیاست‌های خود اعمال نکرد با فشار فروش شدیدی مواجه شد. امروز این جفت ارز حوالی 1.080 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD هفته گذشته توانست رشد اندکی را ثبت کند اما با توجه به قدرت دلار بنظر می‌رسد مومنتوم خود را از دست داده است. این جفت ارز حوالی 1.3020 معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY در جلسه معاملاتی آسیا به محدوده 126.79 رسید. کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، بیان کرد دیدگاه وی مبنی بر اینکه ین ضعیف به طور کلی برای کل مثبت است، تغییر نداده است.

طلا مومنتوم صعودی خود را حفظ کرده و در بالاترین سطح در یک ماه اخیر و بالاتر از محدوده 1990 دلار معامله می‌شود. در چند هفته اخیر طلا توجهی به افزایش بازده اوراق نداشته و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان داریی امن و پوشش ریسک در برابر تورم افزایش یافته است.

بیت کوین تحت فشار فروش ملایمی قرار گرفته و پایین‌تر از محدوده 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز پایین‌تر از محدوده 3 هزار دلار و حوالی 2920 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟