مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 ژوئن؛ روز تصمیم‌گیری فدرال رزرو

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 ژوئن؛ روز تصمیم‌گیری فدرال رزرو

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 خرداد

  • رویارویی بانک مرکزی با تصمیمی که پیش‌تر گرفته شده است!

بانک مرکزی آمریکا امروز تصمیم گیری خود را در مورد نرخ بهره اعلام خواهد کرد اما مطمئناً تمام هیجانات تا الان خاتمه یافته‌اند. بازارها به طور کامل افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را قیمت گذاری کرده‌اند.

با توجه به تورمی که به سختی قابل کاهش است سرمایه گذاران می‌دانند که فدرال رزرو تمایل دارد تهاجمی‌تر عمل کند. دیروز شاخص قیمت تولید کننده (PPI) منتشر شد که تأیید دیگری بر این بود که تورم در ماه‌های آینده باید افزایش یابد.

در این مرحله، تصمیم برای افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره تقریبا گرفته شده و فدرال رزرو تنها باید حکم بازار را تایید کند.

آیا بانک مرکزی با افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره بازار را غافلگیر خواهد کرد؟

اگر فدرال رزرو با افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره بازار را غافلگیر کند، مطمئناً دارایی‌های ریسکی تسکین بهبود خواهند یافت. اما هدف اصلی فدرال رزرو در حال حاضر مهار تورم است و نه تقویت بازارهای سهام. شرایط رکود بازار برای دستیابی به این هدف ضروری به نظر می‌رسد.

اکنون که قرص افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره توسط بازار بلعیده شده، برای فدرال رزرو غیرمنطقی است که این افزایش بیشتر را انجام ندهد.

پیش‌بینی‌های اقتصادی و نمودار دات پلات

افزایش تهاجمی در انتظارات هاوکیش بانک مرکزی آمریکا منجر شد بازده اوراق 2 ساله آمریکا روز سه‌شنبه به 3.45% برسد. بازده اوراق 10 ساله آمریکا حوالی 3.5% نوسان می‌کند. شاخص S&P 500 افت 0.38 درصدی داشت و شاخص نزدک پس از رسیدن به کف قیمتی جدیدی از نوامبر سال 2020 رشد جزئی 0.20 درصدی را تجربه کرد.

معاملات آتی بازار سهام آمریکا در محدوده مثبت قرار دارد اما بازار احتمالا تا زمانی که فدرال رزرو خبر افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را منتشر نکند احتمالا پرتنش باقی خواهد ماند. بروز رسانی پیش بینی‌های اقتصادی و نمودار دات پلات تاثیر مهمی در انتظارات آینده دارند.

اما بازار قبلاً خود را به دلیل افزایش شدید تورم مجازات کرده است. بنابراین، حتی در صورت غافلگیری هاوکیش در پیش بینی‌های اقتصادی و دات پلات، شاهد افت بزرگی در بازار سهام نخواهیم بود.

هاوکیش بودن بانک مرکزی آمریکا موهبتی برای سایر بانک‌های مرکزی نیست

افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، و رشد دلار مطمئناً موهبتی برای سایر بانک‌های مرکزی نیست. دلار آمریکا یک ارز پایه است و افزایش سریع قیمت دلار، قیمت تمام شده کالاهایی را که در سایر کشورها بر حسب دلار آمریکا در بازارهای بین المللی معامله می‌شوند (از جمله نفت و کامودیتی‌ها) افزایش می‌دهد. در نتیجه، قویتر شدن دلار آمریکا یک تهدید تورمی بزرگتر برای جهان است.

به همین دلیل است که انتظارات هاوکیش بانک مرکزی آمریکا اثر دومینویی بیشتری بر بقیه جهان دارد. بازده 10 ساله اوراق آلمان همچنان بالاتر می‌رود و EURUSD با حمایت مناسبی در نزدیکی محدوده 1.04 مواجه شده است.

روز گذشته جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدده 1.20 قرار گرفته بود. افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس و نگرانی‌های جدید در زمینه برگزیت ممکن است نتواند ممکن است برای جبران لحن هاوکیش بانک مرکزی آمریکا کافی نباشد.

پوند ضعیف، سهام نفت بریتانیا را برای سرمایه گذاران خارجی ارزان‌تر می‌کند. با این حال، علاوه بر سهام بخش انرژی و کامودیتی‌ها، سرمایه‌گذاران با شاخص FTSE چندان احساس راحتی ندارند چرا که نگرانی‌های برگزیت مجددا افزایش یافته و ریسک افزایش جنگ تجاری با اتحادیه اروپا می‌تواند عواقب شدیدی برای این شاخص به همراه آورد.

منبع: Swissquote

 

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟