مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری بالاتر از محدوده 1.5% ثابت ماند

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری بالاتر از محدوده 1.5% ثابت ماند

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 12 آبان (3 نوامبر)

  • تثبیت دلار
  • تمام نگاه‌ها معطوف بانک مرکزی آمریکا

روز سه‌شنبه دلار کمی قدرت گرفت و بالاتر از بسیاری از رقبایش کار خود را پایان داد. هر چند که جریانات ریسک پذیر بر بازار غالب شدند و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری بالاتر از محدوده 1.5% ثابت مانده بود، اما تقاضا برای دلار پیش از جلسه بانک مرکزی آمریکا افزایش یافته بود. در جلسه معاملاتی اروپا نرخ بیکاری ناحیه یورو منتشر خواهد شد. پیش از جلسه بانک مرکزی آمریکا و تعیین نرخ بهره، در جلسه معاملاتی آمریکا شاخص مدیران خرید بخش خدمات آمریکا گزارش موسسه ISM و گزارش تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی ADP ماه اکتبر آمریکا منتشر می‌شوند. جروم پاول،رئیس بانک مرکزی آمریکا، در ساعت 22:00 به وقت ایران سخنرانی خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا کاهش 15 میلیارد دلاری خرید دارایی‌ها را اعلام کند و نرخ بهره را تغییر ندهد. سرمایه گذاران به دقت لحن بانک مرکزی را در مورد چشم انداز نرخ بهره و انتظارات تورمی زیرنظر دارند.

فضای بازار: روز سه‌شنبه سه شاخص اصلی بازار سهام آمریکا سقف جدیدی ثبت کردند. در جلسه معاملاتی آسیا، داده‌های کشور چین نشان دادند فعالیت کسب و کارها در بخش خدماتی بهتر از پیش‌بینی‌ها رشد کرده و شاخص PMI بخش خدماتی چین (کایکسین) برای ماه اکتبر که پیش‌بینی برای آن 53 بود، 53.8 اعلام شد. با این حال به نظر می‌رسد فضای بازار پیش از شروع جلسه معاملاتی اروپا محتاطانه‌تر شده است. شاخص شاخص اس‌اس‌ای (SSE)، شاخص بازار سهام متعلق به بورس شانگهای، و نیکی 225 به ترتیب 0.6% و 0.45% افت کردند. در همین حین معاملات آتی بازار سهام آمریکا افت بین 0.1% تا 0.15% را نشان می‌دهند.

جفت ارز EURUSD نتوانست بالاتر از محدوده 1.1600 باقی بماند و حوالی 1.1580 در روند رنجی به سر می‌برد. بعید به نظر می‌رسد داده‌های ناحیه یورو منجر به واکنش شدیدی در این جفت ارز شود.

روز سه‌شنبه جفت ارز GBPUSD افت خود را ادامه داد و به پایین‌ترین سطح در دو هفته اخیر و به محدوده 1.3605 رسید. قوی شدن دلار و نگرانی‌ها در مورد مذاکرات برگزیت از جمله دلایل افت این جفت ارز هستند. جلسه بانک مرکزی انگلیس (BOE) فردا برگزار می‌شود و می‌تواند محرک حرکت این جفت ارز باشد.

روز سه‌شنبه جفت ارز NZDUSD افت شدیدی داشت اما امروز توانست کمی از آن افت را جبران کند و بالاتر از محدوده 0.7100 قرار بگیرد. داده‌های اشتغال کشور نیوزیلند نشان دادند که نرخ بیکاری در این کشور در سه ماهه سوم به 3.4% کاهش یافته است. پیش‌بینی برای نرخ بیکاری این کشور 3.9% بود. تغییرات اشتغال برای همین دوره که پیش‌بینی برای آن 0.4% بود، 2% اعلام شد.

طلا همچنان ناکام در جذب سرمایه گذاران است. در حال حاضر جفت XAUUSD با افت 0.5 درصدی حوالی 1780 دلار معامله می‌شود.

رمزارزها: روز سه‌شنبه بیت کوین تقریبا 4% رشد کرد و به نظر می‌رسد حوالی محدوده 63 هزار دلار در حال تثبیت است. اتریوم نیز نزدیک سقف تاریخی جدید و حوالی 4600 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟