مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 آوریل

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 26 فروردین (15 آوریل)

  • دلار در مسیر ثبت بالاترین کندل صعودی طی دو سال اخیر

پس از عقب نشینی روز چهارشنبه شاخص دلار، دیروز این شاخص رشد شدیدی داشت و به بالاترین سطح از ماه مارس سال 2020 در حوالی 100.76 رسید. افزایش بازده اوراق خزانه داری و جریانات دارایی‌های امن منجر به رشد دلار شدند. امروز بازارها به دلیل تعطیلی آدینه نیک (Good Friday) آرام دنبال خواهند شد. امروز در تقویم اقتصادی شاخص تولیدات صنعنی آمریکا وجود دارد که بعید است منجر به واکنش شدیدی در بازار شود.

روز گذشته بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تغییر نداد. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بار دیگر تکرار کرد که سیاست تسهیل کمی در سه ماهه سوم خاتمه می‌یابد و اولین افزایش نرخ بهره پس از این که بسته خرید دارایی‌ها به اتمام رشد، انجام خواهد شد. لاگارد تصدیق کرد که ریسک‌ها در زمینه چشم‌انداز تورمی در میان مدت صعودی هستند. با این حال لحن داویش کلی لاگارد منجر به افزایش فشار فروش در یورو شد.

واگرایی بین موضع سیاسی بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی آمریکا افزایش یافته است. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا فراتر از 2.8% قرار گرفت. با توجه به سنتیمنت ریسک گریزی در بازار شاخص S&P 500 روز گذشته افت بیش از 1% را تجربه کرد.

جفت ارز EURUSD به پایین‌ترین سطح از آوریل سال 2020 و به محدوده 1.0757 رسید اما توانست در ساعات پایانی جلسه بانک مرکزی آمریکا بازگشتی داشته باشد. در حال حضر این جفت ارز بالاتر از محدوده 1.0800 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.3050 معامله می‌شود. روز گذشته جفت ارز EURGBP افت شدیدی داشت که دلیل آن می‌تواند این مسئله باشد که پوند توانسته برخی از جریان خروج سرمایه از یورو را به سمت خود جذب کند.

روز پنج‌شنبه طلا برای ششمین روز متوالی در محدوده مثبت معامله می‌شد اما افزایش بازده اوراق خزانه داری رشد این فلز گرانبها را محدوده کرد.

جفت ارز USDJPY به بالاترین سطح در 20 سال اخیر و بالاتر از محدوده 126.50 معامله می‌شود. کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، بیان کرد هدف سیاست‌های پولی بانک مرکزی ژاپن دستیابی به تورم ۲% است نه دستکاری نرخ ارز.

بیت کوین به دلیل افزایش جریانات ریسک پذیری افت کرد و نزدیک حمایت 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز افت شدیدی داشت و تمام رشد روز چهارشنبه خود را پس داد و حوالی 3 هزار دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟