بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 تیر

بازار سهام آسیا این هفته را صعودی آغاز کرد تا از صعود بازار سهام آمریکا در روز جمعه عقب نماند. کاهش قیمت نفت و کامودیتی‌ها، همراه با کاهش انتظارات دانشگاه میشیگان در بررسی تورم پنج ساله، به رشد بازار سهام آمریکا کمک کرد.

علاوه بر کاهش قیمت‌های انرژی و انتظارات تورمی، بخشی از رشد هفته گذشته می‌تواند به دلیل پویایی بالا و شاید تعادل مجدد در پورتفوها باشد که در آن سرمایه‌گذاران سهام بیشتری خریدند تا نسبت سهام را در پورتفوی سرمایه گذاری خود ثابت نگه دارند چرا که کاهش شدید قیمت سهام منجر شده وزن سهام در پورتفوها نسبتا کم شود.

روز جمعه شاخص S&P 500 رشد 3 درصدی و شاخص نزدک رالی 3.5% داشتند.

اما اندازه بازگشت بازار همچنان نگران کننده است، چرا که جهش 3-4 درصدی در سهام نشانه آن است که نوسانات بازار همچنان بالا است، شرایط متلاطم است و ممکن است رشدها زیاد دوام نیاورند.

افزایش تنش‌ها در اوکراین

روسیه در تعطیلات آخر هفته کیف را مجددا بمباران کرد. رهبران G7 به تحریم‌های بیشتر علیه روسیه اشاره کردند. در همین حال، روسیه نکولی در پرداخت اوراق قرضه خارجی خود داشت، نه به این دلیل که پولی برای پرداخت بدهی خود نداشت، بلکه به دلیل تحریم‌ها نتوانست این پرداخت‌ها را انجام دهد.

اخبار مربوط به تشدید تنش‌ها بین روسیه و غرب، قیمت نفت را صبح امروز افزایش داد. هر بشکه نفت خام آمریکا حدود 110 دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

با این حال، پتانسیل رشد ممکن است محدود باقی بماند، چرا که بحث رکود احتمالاً منجر می‌شود خریداران نفت عقب نشینی کنند. قیمت‌های بالاتر از 120 دلار بر چشم‌انداز تقاضا تأثیر می‌گذارد و تأثیر خنک‌کننده فوری روی قیمت‌ها دارد.

جلسه اوپک در 29 و 30 ژوئن تشکیل می‌شود و انتظار می‌رود به برنامه خود برای افزایش تولید تا حدود 650 هزار بشکه در روز پایبند بماند. اما حتی اگر اوپک بیشتر تولید کند، ظرفیت پالایش محدود باقی می‌ماند و این بدان معناست که عرضه بیشتر نفت لزوماً منجر به کاهش قیمت نفت در میان مدت نخواهد شد.

نگاه‌ها معطوف به گزارشات درآمد شرکت‌ها

چند هفته سخت را پشت سر گذاشتیم، که با انتشار بالا تورم ایالات متحده شروع شد و نشان داد تورم در ایالات متحده به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده بود. این مسئله منجر به افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در ایالات متحده شد. همچنین این امر مجموعه‌ای از افزایش غیرمنتظره و غافلگیرکننده نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی در سراسر جهان را در پی داشت. سپس، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، به این احتمال اشاره کرد که ایالات متحده ممکن است فرود نرمی (Soft Landing) نداشته باشد چرا که فدرال رزرو برای مقابله با تورم تلاش می‌کند. ترکیبی از اخبار بد کلان اقتصادی باعث افزایش بازده جهانی و کاهش بازار سهام شد.

توجه سرمایه گذاران به آرامی به سمت گزارش‌های درآمد سه ماهه دوم معطوف می‌شود تا ایده بهتری در مورد چگونگی تأثیر سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و تورم مداوم بر درآمد شرکت در سه ماهه آخر ارائه شود.

گزارشات شرکت‌های نایکی (Nike) و مایکرون (Micron) در این هفته مورد توجه قرار خواهند گرفت. گزارشات بانک‌های آمریکایی دو هفته دیگر منتشر خواهند شد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟