مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 31 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 31 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 31 مه

  • بازگشت دلار و بازده اوراق خزانه داری
  • نگاه‌ها به داده‌های تورمی ناحیه یورو

در ساعات اولیه معاملاتی امروز دلار در برابر رقیبان خود رشدی داشت. بازده اوراق خزانه داری نیز پس اتمام تعطیلات در آمریکا افزایش یافته است. امروز داده تورمی HICP برای ناحیه یورو که شاخص سنجش تورم بانک مرکزی اروپا است، منتشر خواهد شد. همچنین امروز برای آمریکا شاخص قیمت مسکن برای ماه مارس و شاخص اطمینان مصرف‌کننده- کنفرانس بورد منتشر خواهند شد. همچنین امروز بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، دیدار خواهد داشت و در مورد اقتصاد و تورم بحث خواهند کرد.

بازده اوراق 10 ساله آمریکا که هفته گذشته 1.5% افت کرده بود، این هفته تا به الان 3% رشد داشته و حوالی 2.84% نوسان می‌کند. شاخص دلار نیز با 0.3% رشد حوالی 101.70 معامله می‌شود.

در جلسه معاملاتی آسیا داده‌های چین منتشر شد. شاخص مدیران خرید (PMI) برای بخش خدماتی و تولیدی نشان داد که فعالیت‌ها در هر دو بخش در ماه مه نیز کاهش یافتند. با این حال نکته مثبت این است که شهر شانگهای طبق برنامه ریزی اولیه در مسیر بازگشت به زندگی عادی از اول ژوئن قرار دارد. با این وجود، وضعیت بازار محتاطانه باقی مانده و معاملات آتی شاخص S&P تقریباً بدون تغییر در روز انجام می‌شود.

در همین حال، اتحادیه اروپا موافقت کرده تا 90% از واردات نفت روسیه را تا پایان سال 2022 ممنوع کند. قیمت نفت خام با توجه به این تحولات افزایش یافت و نفت (WTI) در بالاترین سطح خود از اوایل ماه مارس و حوالی 119.20 معامله می‌شود.

جفت ارز EURUSD پس از ثبت بالاترین قیمت از آوریل گذشته در محدوده 1.0788 بازگشتی داشت و پایین‌تر از محدوده 1.0750 معامله می‌شود. انتظار می‌رود شاخص CPI ناحیه یورو در ارزیابی سالانه (آوریل) 7.7% و شاخص CPI خالص (Core) 3.5% اعلام شود.

جفت ارز GBPUSD در 5 روز اخیر در محدوده مثبت به کار خود پایان داده بود، اما به نظر مومنتوم صعودی خود را از دست داده است. در حال حاضر این جفت ارز پایین‌تر از محدوده 1.260 معامله می‌شود. امروز بانک مرکزی انگلیس تغییر اعتبار مصرف کننده را برای ماه آوریل منتشر خواهد کرد.

جفت ارز USDCAD افت شدیدی داشت چرا که رشد قیمت نفت منجر به تقویت دلار کانادا شد. این جفت ارز حوالی کف قیمتی چند هفته اخیر و در محدوده 1.270 معامله می‌شود.

طلا همچنان در محدوده کوچکی حوالی 1850 دلار معامله می‌شود. افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا کار را برای رشد طلا سخت کرده است.

جفت ارز USDJPY با توجه به افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا به محدوده 128 بازگشت. داده‌های ژاپن نشان داد که شاخص اطمینان مصرف کننده از محدوده 33 به محدوده 34.1 بعبود یافته اما این مسئله تاثیری چندانی برای ین نداشت.

بیت کوین توانست بالاتر از محدوده رنج قیمتی دو هفته اخیر خود و بالاتر از محدوده 31 هزار دلار قرار گیرد. اتریوم نیز روز دوشنبه 10% رشد داشت اما حوالی محدوده 2 هزار دلار مومنتوم صعودی خود را از دست داد.

 

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟