بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 مه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 27 اردیبهشت (17 مه)

  • اصلاح قیمتی دلار پیش از داده‌های اقتصادی مهم
  • سخنرانی پاول در کانون توجهات

روز گذشته دلار در برابر رقیبان خود افت نسبی داشت و شاخص دلار برای دومین روز پیاپی در محدوده منفی به کار خود پایان داد. امروز نیز در پی بهبود فضای بازار، دلار کمی عقب نشینی داشته است. امروز تولید ناخالص داخلی یورو، شاخص خرده فروشی ماه آوریل و شاخص تولیدات صنعتی آمریکا منتشر خواهند شد. همچنین امروز جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، سخنرانی خواهد داشت.

امروز شانگهای چین اعلام کرد آمار مبتلایان در این شهر در تمام مناطق به صفر رسیده است. با این وجود، مقامات در حال برنامه ریزی برای کاهش تدریجی محدودیت‌ها از 21 مه با هدف رفع کامل قرنطینه تا اول ژوئن هستند، شاخص سهام شانگهای کامپوزیت احتمالا امروز در محدوده مثبت به کار خود پایان خواهد داد.

جفت ارز EURUSD از ضعف به وجود آمده در دلار استفاده کرد و روز دوشنبه رشدی را ثبت کرد. این جفت ارز حوالی محدوده 1.045 معامله می‌شود. روز گذشته ویلروی، عضو بانک مرکزی اروپا، بیان کرد یورو بسیار ضعیف با هدف ثبات قیمتی بانک مرکزی اروپا در تضاد است.

جفت ارز GBPUSD روز دوشنبه بازگشتی داشت و بالاتر از محدوده 1.230 قرار گرفت. امروز داده‌های اشتغال انگلیس منتشر شد و نرخ بیکاری این کشور از 3.8% به 3.7% کاهش یافته است. همچنین تورم دستمزدها که توسط درآمد متوسط با احتساب پاداش محاسبه می‌شود به 7% رسیده که نسبت به انتظارات (5.4%) بیشتر بود.

روز گذشته بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، بیان کرد که از چشم انداز تورمی راضی نیست و توضیح داد که بیش از 80% از افزایش تورم در انگلیس به دلیل افزایش قیمت انرژی و کالاهای قابل مبادله بوده است.

جفت ارز AUDUSD در جلسه معاملاتی آسیا مومنتوم صعودی داشت و بالاتر از محدوده 0.70 قرار گرفت. صورتجلسه بانک مرکزی استرالیا نشان داد که سیاست گذاران سه گزینه را برای نرخ بهره در نظر گرفتند. افزایش 0.15 درصدی، 0.25 درصدی و یا 0.40 درصدی نرخ بهره. همچنین در این صورتجلسه گفته شد که اعضا توافق کردند که افزایش بیشتر در نرخ بهره احتمالا برای اطمینان از بازگشت تورم در استرالیا به محدوده هدف، در طول زمان مورد نیاز است.

جفت ارز USDJPY هنوز نتوانسته حرکت تعیین کننده‌ای داشته باشد و در محدوده کوچکی بالاتر از 129 نوسان می‌کند. امامیا، عضو بانک مرکزی ژاپن، بار دیگر تکرار کرد که اهمیت دارد سیاست‌های پولی تسهیلی قوی همچنان ادامه داشته باشند تا از فعالیت‌های اقتصادی حمایت شود.

طلا روز دوشنبه در بحبوحه افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا به محدوده 1800 دلار رسید اما توانست با توجه به ضعیف شدن دلار بازگشتی داشته باشد. در حال حاضر این فلز گرانبها حوالی محدوده 1830 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین روز دوشنبه تقریبا 5% افت داشت اما همچنان حوالی محدوده 30 هزار دلار نوسان می‌کند. اتریوم نیز بار دیگر بالاتر از محدوده 2 هزار دلار قرار بگیرد.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟